kanutten86 Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 vi forsøker å få barn, og samtidig med dette prøver jeg å lage liste over hva som må være i hus til barnet kommer og hva annet som er et must å ha i hus. hva bør man ha i "startkapital" hva kan kjøpes brukt og hva må kjøpes nytt. vet at madrass og babysete bør være nytt. dette også for å unngå ubehagelige overaskelser også økonomisk, slik at vi sparer opp nok på forhånd, slik at vi kan kjøpe det vi trenger uten å bekymre oss stort. takk til dere som tar dere tid til å svare:)
Gjest Løvemusene Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Jeg hadde laget det store fine budskjettet da vi begynte å prøve, veldig spesifikt, skrev inn ting jeg hadde sjekket priser på og alt. Men slettet alt i sinne etter å ha prøvd 1 år, så sorry, har fortrengt det, gleder meg heller til nytt budskjett når jeg blir gravid Masse lykke til, og håper du får det til fortere enn meg
kanutten86 Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2012 takk masse lykke til til dere også
min<3 Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Med min første ville jeg ha alt nytt, hadde jeg skulle hatt barn nå og ikke hatt noe utstyr hadde jeg kjøpt mere brukt. Det jeg hadde handlet brukt: vippestol, bæresele, stellebord, alt av vinter dresser, muligens også vogn. Veldig mange fine til salgs som nesten ikke ser brukt ut. Jeg kjøpte litt underveis i graviditeten og holdt utkikk etter gode tilbud.
kanutten86 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2012 Takk, ja jeg vil kjøpe mye brukt men sliter med å komme på alt en trenger er jo så masse å velge i
Musemorbr / Skrevet 17. juli 2012 #6 Skrevet 17. juli 2012 Senga kan godt være brukt, men husk at madrassen må være ny. Alt av vognposer, dyner og slikt, kan også være brukt om det kan vaskes skikkelig. Normalt trenger man mindre enn man på forhånd tror, så det er egentlig greit å utsette noen innkjøp. Ammepute er for eksempel en ting du kan prøve på sykehuset, så du ser om det er noe for deg. Mange liker dem, og like mange synes det blir ubehagelig, eller bortkastet fordi en vanlig pute er like god. Jeg er glad vi ventet og så om vi trengte brystpumpe, for det trengte jeg aldri, og de koster jo litt i tillegg til å være vanskelig å få solgt igjen. Ellers er det en hel haug lister om du googler. Kremer og slikt får du nok av om du bestiller de gratispakkene man kan få når man er gravid. Lykke til.
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2012 #7 Skrevet 17. juli 2012 Strengt tatt trenger du soveplass, stelleplass, vogn og bilstol. I tillegg trenger du klær. Jeg ville kjøpe minst mulig, men endte likevel med å kjøpe salver, det eneste produktet som har vært i nærheten av go'bebien (4 mndr) er babyolje. I ettertid har jeg måttet kjøpe minst brystpumpe, og vippestolen har vært kjekk å ha. Babygymen er veldig populær. Ikke kjøp ting du ikke vet du trenger, butikken stenger ikke idet du føder.
kanutten86 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2012 Ja tenker på store dyre ting jeg da, salver ol får man altid kjøpt. men er masse som bør vere klart til barnet kommer , etter på er det bare å passe på at man har penger på en konto så man slipper å bekymre seg over det.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. juli 2012 #9 Skrevet 17. juli 2012 Det eneste du trenger før barnet blir født, er seng, stelleplass, vogn og bilsete. Og litt klær, et par håndklær og noen kluter. Seng kan du kjøpe brukt, eller på IKEA for en billig penge, madrass trenger du ny og et par sengesett. Stelleplass kan koste alt fra rundt en hundrings til mange, mange tusen. En stellemadrass koster ikke mange kronene og gjør absolutt nytta. Til bading holder vasken ei stund, eller ei balje. Bilsetet er det eneste jeg ville lagt penger i, det ville jeg kjøpt nytt og av beste kvalitet. Bilkjøring er farlig, men nødvendig i dag, og da vil jeg i allefall gjøre alt som står i min makt for å beskytte det mest verdifulle jeg har. Vogn kan du glatt kjøpe brukt, trenger ikke koste så mye. Det er rett og slett bare tull å kjøpe vogn til mange, mange tusen, bare fordi du må ha det og det merket. Lykke til.
kanutten86 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. juli 2012 balje ja hehe det hadde jeg glemt, har en vognt men det er arvegods og kan ikke pakkes mye sammen og den passer ikke i en bil. så trenger en vogn jeg han ha med meg i bilen. Takk
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 17. juli 2012 #11 Skrevet 17. juli 2012 jeg har lagt av 8500 fra skattepenger siden jeg må handle inn alt, har brukt 3000kr på vogn, kjøpt bilstol av min bestis til 1000kr og seng med splitter ny ergonomisk madrass av en annen bestis til 1000kr......hjelpes.....mye brukt allerede ser jeg, men prøver å legge av mer etter hver lønning og kjøper det jeg kan brukt:) blir nok en tur til Ikea også
Turtelduen Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Så lenge vi har råd skal jeg ha nytt. Orker ikke kjøpe brukt babyting. Men hovedsak er vel: Bilsete Vogn Seng Også må du ha dyne, madrass, sengetøy, Babytøy, vogndyne. Er masse småting. Men vippestol og vognpose og klær kan du jo ønske deg av besteforeldre osv... Er mye en "liksom" trenger som blir mye liggende.
Turtelduen Skrevet 17. juli 2012 #13 Skrevet 17. juli 2012 Men så har jeg tilpasset nok benkplass på vaskerommet så jeg har stellematta der samt en stor vask fra IKEA som jeg bader baby i. Stellebenk med bakke ble fort solgt fordi jeg syns det tok plass når jeg hadde benkplass. Jeg venter Nr 6 men solgte alt etter Nr 5. Nå skal jeg ha vogn, bilsete. Men så har jeg en hengevuggw og minstemann bruker sprinkelsenga. Ellers skal ikke jeg ha noe mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå