Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Jeg jyntes det er så mange som har navn jeg ikke visste fantes. Veldig mange av de er flott navn og jeg er ikke ute etter å kritisere noens navn. Jeg bare lurer på om alle navn er egentlig navn og om det er "lov" å kalle barna hva en vil? Navnet Vårull er nevnt mange ganger. At noen ikke liker navnet er jeg ravende likegyldig til, men hvor finner dere slike navn? Jeg bar undrer? Må det søkes om å få kalla barna litt uvanlige navn?
Lettie Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Navneloven har åpnet for å kunne gi navn som ikke er til vesentlig ulempe for barnet, ellers står man ganske fritt. Mange av navnene som stemples som hjemmesnekra er egenlig gamle, norske navn som er lite brukt eller fra utlandet. Noen navn er også hjemmesnekra, men ofte blir navnene til "vanlige navn" etter hvert. Feks Vilde. Vårrull er ikke brukt som navn, det er bare en viss anonym som prøver å overbevise oss, men lykke til med det...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Min jente heter faktisk Vårrull og jeg vet at det er flere som vurderer det. Ingen problemer med å få navnet godkjent.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Kan man kalle en hund for vårrull? Nei, stakkars hund
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Min jente heter faktisk Vårrull og jeg vet at det er flere som vurderer det. Ingen problemer med å få navnet godkjent. Jeg antar at du er et forumtroll, men hvis jeg tar feil: Kan du forklare meg hva som gikk av dere da dere valgte dette navnet? Hva lå til grunn for valget?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Helt seriøst, vi vurderer vårrull, lest det mye her inne, i starten fant jeg det noe latterlig, men navnet har nok "grodd på meg".. Det står hvertfall på lista, sammen med 4 andre navn. Hvorfor vi fallt for Vårrull? Neiiiii, si det.. Det ble nok bare slik.. Er samme grunn til at vi liker det og vurderer det, som at vi liker/vurderer Beate
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Min jente heter faktisk Vårrull og jeg vet at det er flere som vurderer det. Ingen problemer med å få navnet godkjent. Jeg antar at du er et forumtroll, men hvis jeg tar feil: Kan du forklare meg hva som gikk av dere da dere valgte dette navnet? Hva lå til grunn for valget? Vi er veldlad i kinesisk mat og virderte chop suey, men synes det ble litt drøyt. Tenkte en del, og kom frem til Vårrull, det er norskt og å ha med "Vår" i navne syntes vi var veldig fint da de fleste har ett godt forhold til våren og synes det er ett positivt ladet ord. Ull er oppkalling etter tante som ble kalt Ulla.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Min jente heter faktisk Vårrull og jeg vet at det er flere som vurderer det. Ingen problemer med å få navnet godkjent. Jeg antar at du er et forumtroll, men hvis jeg tar feil: Kan du forklare meg hva som gikk av dere da dere valgte dette navnet? Hva lå til grunn for valget? Vi er veldlad i kinesisk mat og virderte chop suey, men synes det ble litt drøyt. Tenkte en del, og kom frem til Vårrull, det er norskt og å ha med "Vår" i navne syntes vi var veldig fint da de fleste har ett godt forhold til våren og synes det er ett positivt ladet ord. Ull er oppkalling etter tante som ble kalt Ulla. *veldig glad i kinesisk mat og vurderte* Beklager skrivefeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå