Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Skrev her igår at jeg føler meg veldig deprimert og ble tipset om å kontakte legen. Jeg gjorde det idag, men de har to uker ferie fra idag. Jeg ringte de som vikarierer for legen, men fikk beskjed om at dette ikke var akutt nok og at dette ikke bare er noe som kan ha kommet nå plutselig. Jeg svarte at det ikke er det, men at det har blitt verre i helgen og at jeg nå trenger noen å snakke med, få henvisning eller noe annet. Dette kunne de ikke gjøre siden de bare var vikarer for min lege. Jeg spurte om jeg kunne komme inn og få en sykemelding, siden jeg er i oppstart til jobb, og om jeg så bare er borte en dag, så må jeg ha sykemelding nå de første 2 mnd. Men det ville de heller ikke gi meg. Så da er alternativet å dra på jobb, uten å få hjelp før om to uker, minimum. Er det noe annet jeg kan gjøre? Legevakten åpner ikke før i ettermiddag, og jeg skal på jobb kl 15 idag. Jeg jobber med mennesker og kjenner at jeg kommer til å slite med å gjøre jobben jeg skal.
evie27 Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Bestill deg time på volvat! Det koster litt men det er jaggu verdt pengene! Der får du også helt sikkert time på dagen. :0)
mbea Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Sjekk om det finnes en privat legeklinikk der du bor. Det koster litt mer å gå slike steder. Men du slipper å vente i to uker. Private leger kan sykemelde, usikker på hvordan det fungerer med henvisninger, men er verd ett forsøk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Jeg leter og leter, men finner ingenting. Jeg bor i en by, men den er ikke så stor. Ikke de byene rundt heller har noe. Blir så fortvilet her, aner ikke hva jeg skal gjøre. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Men ikke for å være slem men gå på jobb og se hvordan det går. kanskje det er nærver for det å begynne å jobbe. Om det er ny jobb så ser det jo heller ikke bra ut og begynne med sykemeldig.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Så bra at du faktisk ringte i dag, HI! Veldig synd at de ikke hørte på deg i første omgang. Blir det for ille så ringer du dem opp igjen og sier hvordan det er igjen. Vet det ikke er lett, men du kan greie det. Ellers så kan det være at det ikke er så dumt det # 6 sier, at du kan prøve å gå på jobb. Jeg vet hva den telefonen i dag kostet deg å ta, og det viser at du har mer krefter enn du trodde i går! Jeg har vært der du er nå, men av og til greier man å hoste opp litt til av krefter - om ikke annet så pga litt sinne fordi du ikke kom til hos vikarlegen. Husk at det er et stort dilemma for legen, som kanskje måtte si nei til deg fordi det var noen som var akutt fysisk mye dårligere, det er nok ikke fordi de ikke tar deg på alvor. Du kan også ringe i morgen tilbake til legen og si hvordan det var å gå på jobb, og da må de ta det opp til ny vurdering i morgen. Om du ikke greier å være hele vakten på jobb så har du likevel vært i kontakt med lege i dag, og da burde legen kunne ordne det når du tar kontakt med dem i morgen. Av og til kan det faktisk være litt godt også å være på jobb selv om man på forhånd ikke tror man orker det. Helger kan være ille når man er deprimert, fordi man får for mye tid til å tenke... da kan det være godt å få litt andre impulser fra andre mennesker. Jeg ser i hvert fall at jeg av og til kan føle at "dette greier jeg ikke" helt til jeg står og skifter på jobben - og så ser jeg jo at det gjør jeg likevel, og dagen ble faktisk bedre nettopp fordi jeg var på jobb (jobber også med mennesker). Uansett... du viste styrke i dag ved å ringe, hold fast i den styrken din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå