A_K Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Hei! Jeg bruker å-pillen Cerazette, og har vanlig menstruasjon ( vet at noen mister mensen helt når de bruker disse pillene). Har snart tenkt å slutte med dem og lurer på; får man umiddelbart mens med en gang man avslutter på pillene? Noen som har brukt lang tid på å bli gravide etter bruk av dem? Planlegger å bli gravid igjen snart, så lurer litt:)
A_K Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2012 Jeg lurer også litt på når i syklusen man bør slutte med pillen for å slippe dobbelt opp med mens... Dette er kanskje veldig individuelt...
NoraLill82 Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Du har i teorien ingen syklus når du går på cerazette, derfor spiller det ingen rolle når du slutter. Men hvis du har regelmessige blødninger kan du jo slutte med pillene neste gang du begynner å blø. Er du heldig kommer eggløsning ca 2 uker etter det.
M+M+baby2012 Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Jeg har prøvd denne pillen 2 ganger en gang før jeg ble gravid og etter fødsel. MEn jeg blør konstant på de, opphold kun 2-3 dager så blø 2-3 dager.
A_K Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2012 Hei og takk for svar! lurer også på - kan man være gravid selv om man får helt regelmessig 7-dagers mens mens man går på Cerazette? Vet det bare er å kjøpe en test og finne ut, men bare lurer...
Lotta78 Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Vel, Cerazette forhindrer ikke eggløsning - så man jo bli gravid på pillene selv om man tar dem "etter boka". For min del blødde jeg sammenhengende i 6 mndr mens jeg gikk på dem, og når jeg sluttet tok det vel ca 4 mndr før jeg fikk igjen mensen. I tillegg tok det ytterligere et par mndr før mensen ble regelmessig.
Leelo Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har ingen blødninger ved bruk av Cerazette, gikk på de i mange år. Sluttet, fikk blødning eggløsning 2 uker etter og var gravid 4 uker etter pilleslutt. Mener de er ute av kroppen veldig raskt etter man slutter.
Leelo Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har ingen blødninger ved bruk av Cerazette, gikk på de i mange år. Sluttet, fikk blødning eggløsning 2 uker etter og var gravid 4 uker etter pilleslutt. Mener de er ute av kroppen veldig raskt etter man slutter. Skrev feil oppe (fikk kun eggløsning, ingen blødning selvfølgelig)
Jojo x3 Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ble gravid en uke etter at jeg sluttet med dem. Hadde ikke mensen mens jeg gikk på dem og fikk den ikke tilbake før etter fødsel:-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå