Gå til innhold

Når besøke venninne med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne (ikke blant de helt nærmeste) som fikk baby for en uke siden. Har veldig lyst å besøke dem men hvor tidlig kan jeg spørre om det passer uten at jeg trenger meg på? Føler det ofte er mye besøk den første tiden og siden jeg ikke er av de helt nærmeste trenger jeg ikke presse meg inn med en gang de er kommet hjem fra sykehuset=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør når baby er en mmd.

Skrevet

Folk er forskjellig. Si at du har lyst å ta en tur og be henne gi beskjed når det passer å komme.

Har en god god venn jeg har kjent i 10 år. Vi har gått mye ut sammen og møtes forsatt på kafé eller drar på besøk til hverandre. Men jeg kjenner ikke dama hans noe særlig. Men jeg og han gleder oss til å trille sammen når min kommer og han har pappaperm.

Men der ble jeg invitert da babyen var 5 dager gammel. Enda de har masse familie rundt seg. Ble overrasket og ba han høre en ekstra gang med dama men det var helt greit :-) ble ikke mindre fødeklar da ;-)

Skrevet

Jeg hadde bare familie på besøk de første ukene, pga startproblemer med amming og veldig lite søvn ba jeg heller vennene om å mase på meg igjen etter et par uker. Alle hadde stor forståelse og etter 3-4 uker begynte jeg å ta i mot venner på besøk:)

Skrevet

Syns du kan spørre om å få komme innom når babyen er 3 uker. Jeg syns det var deilig når folk var innom om dro igjen etter max en time. Så husk å ikke bli der så lenge som man vanligvis ville blitt :) og ta med en pakke kjeks eller noe så viser du at du ikke forventer oppvarting :) ta initiativ til å lage kaffe selv osv (om hun ikke har mann som er hjemme og ordner alt sånn). Når besøket var sånn hadde jeg ingen problemer med det.

Skrevet

3-4 uker tenker jeg er greit. Men send en mld. Det gjorde mine venner. Så inviterte jeg når jeg var klar.

Skrevet

Når jr ble født hadde jeg besøk av venner på sykehuset, og etter noen dager hjemme. Men jeg var i toppform og syntes det var stas å vise ham frem ;-) Så du kan jo si at du har lyst til å hilse på, så er det opp til de å gi beskjed når det passer.

Skrevet
Folk er forskjellig. Si at du har lyst å ta en tur og be henne gi beskjed når det passer å komme.

Jeg stemmer for denne, folk er forskjellige. Jeg følte meg veldig ensom når folk "tok hensyn" etter fødselen, og var glad for alt av besøk. :P

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å sende en melding nå for å si at du gleder deg til å se babyen, og at du gjerne tar en tur når hun har tid og ork til besøk.

Da min første ble født, så hadde vi konstant besøk av alt fra familie til venner og naboer. Kjente at det var veldig slitsomt, fordi alt var så nytt og uvant. Da nr 2 kom fikk vi nesten ikke noe besøk den første uken. Han ble født i februar, og følte at alle lå hjemme med enten omgangssyken eller influensa på det tidspunktet. Så jeg gikk bare og ventet på at folk ble friske nok til at de kunne komme, fordi hadde all verdens energi etter andre fødsel.

Så folk og fødsler er forskjellige, derfor ville jeg sendt en melding nå. Er forresten enig i det som også sies her oppe, bli maks en time og ta gjerne med deg boller, kjeks eller lignende så hun slipper å "varte deg opp" :)

Skrevet

Hehe.. Jeg hadde en venninne som kom samme dagen sol jeg fødte på sykehuset. Jeg hadde sovet med

Baby mye av formiddagen etter en tøff natt og var helt utslitt. Blodtrykket var så lavt at jeg nesten ikke kunne reise meg i derfor (siden jeg ikke fikk ta imot besøk på rommet) sa jeg nei til alt besøk også min mor (som selvfølgelig ble superskuffa, men forstod det hele). Så hadde jeg en venninne som hadde sendt mld tidligere å

Dagen og spurt om hun kunne komme. Hun ringte litt senere og spurte om

Ser passet igjen og da var hun allerede rett utenfor føden så jeg møtte henne utenfor alikevel. Det var veldig hyggelig men lit slitsomt :) kan nevne at hun ikke her barn selv ;) Hun menge jo bare godt med det, så synes egentlig det varhyggelig at hun brød seg så mye at hun ville komme på besøk med en gang (selv om det kanskje egentlig ikke passet så bra akkurat da..) ;)

Skrevet

Eg synes den gamle tradisjonen med "sengemat" som bestemor mi praktiserte har noko ved seg, om då ikkje alle stiller opp med rømmegraut, slik det gjerne var på den tid. Eg hadde fleire veninner som stilte med nybakte bollar ol, og det syntes eg var koseleg.

Til eit venepar sa eg at dei skulle gje beskjed når dei var klar for det, så stillte me med middag. Det blei ein koseleg og roleg sundagsmiddag i lag, og den kom tidlegare enn eg hadde tenkt, trur det var under 2 veker etter dei var heime med andremann.

Eg fekk baby tidleg på sommaren, og syntes det var ein lang og einsam sommar, sidan mange var på ferie. Så det kan godt hende dei vil sette pris på besøk om ikkje så lenge. Babyane er jo ofte rolege midt på dagen og heng i puppen på kvelden. Hadde sendt ei melding om at eg gleda meg til å sjå babyen, og at eg ville stille med feks litt lunsjmat når dei har lyst på besøk.

Skrevet

My point: send gjerne en sms og spør, men vent på svar og ring i det minste før du allerede har dratt hjemmefra og egentlig er der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...