Gå til innhold

Hvor vondt gjorde dine kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er at jeg omtrent ikke kjenner de i det hele tatt. Jeg er i uke 37 i mitt andre svangerskap. Og i dette svangerskapet og det forrige vil jeg si at kynnerene var/er på 1 i en skala fra 1 til 10 (10 er mest vondt). Magen blir hard, og noen ganger kan jeg føle meg litt varm, men det gjør ikke vondt, er ikke ubehagelig en gang.

Hvor vondt på en skala fra 1 til 10 gjorde dine kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kun 25 uker på vei, men vil si mine kynnere er en 1'er. Her blir bare magen stram. Ikke vond. Er førstegangsgravid og venter tvillinger. Kan jo være det endrer seg utover.

Skrevet

Har fått baby, så har et helt sv.skap bak meg. 1'er på skalaen.

Skrevet

De var på 1 til 3 ( da mener jeg at 10 er slutten av fødselen). Jeg hadde mye vonde kynere i begge svanegerskapene.

Skrevet

Okei, da er det ikke så rart likevel da :P Har noen venniner og bekjente som har veldig vondt og tror de skal føde osv, hun ene er stadig inne på føden fordi det gjør så vondt.

HI

Skrevet (endret)

La inn ett innlegg om dette for en stund siden, her er det jeg skrev da - et lite utdrag fra det. (Nå er jeg 24+5uker på vei. )

"Jeg er 3.gangs. Jeg visste da jeg ble gravid, at jeg kom til å slite med kynnerne. Det gjorde jeg med nr 1 og 2 også.

Jeg er 22uker på vei idag, og de siste tre ukene har det vært "begynnende ille".

De siste dagene, mer og mer plagsomme! Jeg pleier å beskrive det som en basketball som blir fylt opp med luft, det blir hardere og hardere å puste etterhvert som magen fylles opp mer av de harde kynnerne. Så holder det seg der litterann, jeg merker jeg begynner å bli varm i kroppen, svetter litt og veldig tungpusten. Så går "lufta" ut igjen og jeg får pustet. En stakket stund, før det begynner på igjen.

Ikke pokker om det hjelper at jeg snur meg, reiser meg, går eller noe - kynnerne er der for å bli uansett - og den følelsen jeg har som beskrevet over er der uansett i hvilken stilling jeg er i.

Noen stikninger nederst kommer det + en liten nedpressfølelse. (Dette er normalt for meg, men ubehagelig, vondt og plagsomt!)"

Det er enda verre nå, og jeg kan nesten ikke kjøre bil uten å måtte sitte og "presse" ned magen for å puste.

For min del er kynnerne oppe på 7-8.

Men, fødselen er kanskje hakket bedre - det sitter ikke så mye i magen når jeg har født - mer bak i ryggen.

EN fødsel er jo uansett totalt ulikt kynnere, men jeg ser frem til de riene - for de er slutten på helvetet. Istedenfor å telle dager og uker for hvor lenge jeg skal fortsette å gå slik.

Men: Jeg har aldri vært redd for dette eller gått til lege/jm og bedt om å bli lagt inn og slikt.

Jeg holder ut. Det har bare vært uutholdelig når enden er så langt unna.

Jeg ser frem til å komme til uke 36-37 og prise meg lykkelig over kynnerne og håper de går over til rier. Nå uroer jeg meg for om jeg skulle kjenne rier - men kjenner igjen kynnerne og riene. Helt forskjellig. Takk og lov.

Endret av Vålerenga12, Daniel & Jonas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...