Gå til innhold

Blødninger tidlig i svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er gravid, men har nå blødninger :( .

Søkte litt på nett, og vet at det er ganske normalt, men pga at jeg har mistet to ganger tidligere er jeg skikkelig bekymret.

På nett står det kontakt lege/jordmor ved blødninger, men sist jeg mistet tidlig fikk jeg kjeft av legen (vikar lege) for at jeg kom, da kroppen fikser opp selv!

Så hva bør man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant nylig ut at jeg er gravid, men har nå blødninger :( .

Søkte litt på nett, og vet at det er ganske normalt, men pga at jeg har mistet to ganger tidligere er jeg skikkelig bekymret.

På nett står det kontakt lege/jordmor ved blødninger, men sist jeg mistet tidlig fikk jeg kjeft av legen (vikar lege) for at jeg kom, da kroppen fikser opp selv!

Så hva bør man gjøre?

Hei :) Da jeg var gravid blødde jeg rundt den tiden jeg skulle hatt mensen, første tre månedene.. Ikke noe kjekt, blir jo bekymra :-/ Jeg gikk til gynekolog i forkant av graviditet da vi var under utredning og jeg gikk på pergo da jeg ble gravid. Så når jeg begynte å blø, ringte jeg han og fikk komme til sjekk for å se om alt var bra me lille i magen. Han tok innvendig ultralyd, og alt var bra, og selv om jeg blødde senere også så gikk alt fint me lille :) så blødninger kan være normalt. Blør du mye? Er det friskt blod som kommer? Hvor langt er du på vei? Jeg ville absolutt tatt kontakt med lege.. Greit nok at kroppen ordner som regel opp selv, men er jo greitt å vite om det er "normale" blødninger eller om det har gått galt tenker jeg.. Lykke til, krysser fingrene for det går bra!
Skrevet

Kroppen som regel opp selv.

Uansett ikke noe legene kan gjøre annet enn å ta utskrapning om ikke alt kommer ut av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...