Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Hvordan står det til i 2012? For ti år siden satte jeg meg ned og satte inn en gang pr mnd, da jeg brukte å fylle en aps-film i mnd. En koselig kveldstime med lukt av lim i luften syntes jeg Men i disse digitale tider - hva gjør dere? Klipp og lim enda? Jeg lager fotobøker, opptil flere pr år(jubileum/bursdager osv). Men lager en fast stor årsbok pr år som fort blir 100 sider og mer, men henger etter huff.. Har ikke giv til å starte å se igjennom 10 000 bilder fra 2009 - og 2010 - og 2011. Usj..sikkert 40 000 bilder til sammen disse 3 årene. Svigerinnen min er hakket verre da. Hennes barn på 7 år har ikke et eneste album. "- De ligger jo på pcen, han kan titte når han vil", mener hun. Veldig lettvint da, men synes det blir feil holdning. Hva syns dere og hva gjør dere?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Her ligger bildene på minnepenner fortsatt, har nyerlig fått ordnet oss med skriver som skriver ut foto, mangler foto papir, men vi skal helt klart ha fotoalbum til ungene
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Jeg får fremkalt bilder 2-3 ganger i året. Men er ikke så flink til å få de i album. Var noenlunde flink det første året til eldstemann på 3 1/2, men ble med det. Har papirbildene, men de ligger i bunker og ikke i album. Faktisk sitter jeg akkurat nå og skal til å framkalle nye bilder, så gjenstår det å se om de får plass i en album etterhvert.
Oktoberbarnetmitt Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Mine bilder ligger på pc'en. Jeg skal begynne å rydde opp litt, og sortere inn på ekstern harddisk. Har kjøpt en stor og fin ramme til noen av bildene det kommer til å bli av lillegutt. Og så skal jeg lage album. Sånn man limer inn og pynter med klistremerker o.l.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Lager en fotobok pr år, så det blir noen ekstra sider enn hva fotobøkene orginalt, har brukt fotoknudsen sin fotobok fram til nå.
Gjest AnneS Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Lager CeWe Fotobok. Har laget for 2010 og 2011 nå i ferien og hver bok ble på 58 sider. Tar med bare de aller "viktigste" bildene fra året Har en plan om å lage to bøker i året når jeg har kommet ajour
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Her ligger bildene på minnepenner fortsatt, har nyerlig fått ordnet oss med skriver som skriver ut foto, mangler foto papir, men vi skal helt klart ha fotoalbum til ungene Obs!! Fotopapir er veldig dyrt. Eller ikke papiret kanskje?, men blekk er uhyggelig dyrt! Jeg har en av de nyeste printerne og tror det er 6 fargepatroner. 5 av de koster 119 kr og den største i sort noe mer. Jeg printet masse her i vår og etter 22 A4 ark var første patronen tom, så et par ark til så var det neste farge osv.. Hele arkene var ikke fylt med blekk slik de blir med bilder heller:( Bare et tips til deg om at det blir veldig dyrt i lengden. Men veldig kjekt med printer når man trenger noe forstørret for å henge på veggen eller gi bort til familie osv altså Hvis du sjekker litt på nett finnes det mange tilbud på billig fremkalling:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Her ligger bildene på minnepenner fortsatt, har nyerlig fått ordnet oss med skriver som skriver ut foto, mangler foto papir, men vi skal helt klart ha fotoalbum til ungene Obs!! Fotopapir er veldig dyrt. Eller ikke papiret kanskje?, men blekk er uhyggelig dyrt! Jeg har en av de nyeste printerne og tror det er 6 fargepatroner. 5 av de koster 119 kr og den største i sort noe mer. Jeg printet masse her i vår og etter 22 A4 ark var første patronen tom, så et par ark til så var det neste farge osv.. Hele arkene var ikke fylt med blekk slik de blir med bilder heller:( Bare et tips til deg om at det blir veldig dyrt i lengden. Men veldig kjekt med printer når man trenger noe forstørret for å henge på veggen eller gi bort til familie osv altså Hvis du sjekker litt på nett finnes det mange tilbud på billig fremkalling:) Ja dette høres ut som en dyr affære, blekk er faktisk så dyrt at det lønner seg å kjøpe ny printer(m/blekk inkludert) i stedet for. Ikke holder bildene god kvalitet særlig lenge heller. Fremkall heller flesteparten av bildene via et firma så får du bilder av god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Her ligger bildene på minnepenner fortsatt, har nyerlig fått ordnet oss med skriver som skriver ut foto, mangler foto papir, men vi skal helt klart ha fotoalbum til ungene Obs!! Fotopapir er veldig dyrt. Eller ikke papiret kanskje?, men blekk er uhyggelig dyrt! Jeg har en av de nyeste printerne og tror det er 6 fargepatroner. 5 av de koster 119 kr og den største i sort noe mer. Jeg printet masse her i vår og etter 22 A4 ark var første patronen tom, så et par ark til så var det neste farge osv.. Hele arkene var ikke fylt med blekk slik de blir med bilder heller:( Bare et tips til deg om at det blir veldig dyrt i lengden. Men veldig kjekt med printer når man trenger noe forstørret for å henge på veggen eller gi bort til familie osv altså Hvis du sjekker litt på nett finnes det mange tilbud på billig fremkalling:) Ja dette høres ut som en dyr affære, blekk er faktisk så dyrt at det lønner seg å kjøpe ny printer(m/blekk inkludert) i stedet for. Ikke holder bildene god kvalitet særlig lenge heller. Fremkall heller flesteparten av bildene via et firma så får du bilder av god kvalitet. Et lite regnestykke: 20 fulle A4 ark = 80 bilder Printerfarge? Jeg vil regne med minst tre patroner er tomme generelt. 360 kr. Printerark ca 200 kr(må kjøpe etter printer for god kvalitet). 560 kr Eks. butikk Nfoto.no 25 første bilder gratis + 0,49 kr pr bilde etter det(akkurat nå kampanje) + porto 99,- 126,50 kr
Gjest Mentha Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Her ligger bildene på minnepenner fortsatt, har nyerlig fått ordnet oss med skriver som skriver ut foto, mangler foto papir, men vi skal helt klart ha fotoalbum til ungene Obs!! Fotopapir er veldig dyrt. Eller ikke papiret kanskje?, men blekk er uhyggelig dyrt! Jeg har en av de nyeste printerne og tror det er 6 fargepatroner. 5 av de koster 119 kr og den største i sort noe mer. Jeg printet masse her i vår og etter 22 A4 ark var første patronen tom, så et par ark til så var det neste farge osv.. Hele arkene var ikke fylt med blekk slik de blir med bilder heller:( Bare et tips til deg om at det blir veldig dyrt i lengden. Men veldig kjekt med printer når man trenger noe forstørret for å henge på veggen eller gi bort til familie osv altså Hvis du sjekker litt på nett finnes det mange tilbud på billig fremkalling:) Bestill blekk på nett, vi bruker inkclub. Tror jeg betalte 600 kr for dobbelt sett med alle patronene. Endret 15. juli 2012 av Mentha
Amelita^ Skrevet 15. juli 2012 #11 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har alle bildene etter årstall og måned på pc og kopi på harddisk i tilfelle det skulle skje noe med pcen og fremkaller i fotobutikk og lager scrapbook med masse pynt og stæsj, veldig moro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå