Gå til innhold

3 uker gammel baby forkjølet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 uker. Lurer på om hun kanskje begynner å bli forkjølet. Var litt snørr i dag, men ikke mye. Ser ikke noe snørr nå men synes at d høres ut som hun har litt snørr, men bare av og til. Hoster også bittelitt men d er ikke mye. Er bare så innmari redd for at hun skal bli forkjølet så jeg er jo hysterisk å ser etter alle tegn.

Vi drar til Hunderfossen på tirsdag, blir der i 4 dager. Passer så dårlig hvis hun skulle bli forkjølet nå. Vurderer å dra til legen i morgen så de kan lytte på henne. Men hun er jo ikke akkurat forkjølet, men d høres ut som hun begynner å bli det.

Kan d være andre grunner til bittelitt snørr og bittelitt hoste?

Noen synspunkter? Ja, jeg er litt hysterisk!:-) finnes vel leger og sykehus på Lillehammer og så er vel ikke noe problem å kontakte de hvis d skulle bli så hun blir ordentlig forkjølet mens vi er der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik av min gutt også. Men det var helt vanlig så helesøster:) Men så ble han syk når han var 5uker. For jeg var kraftig forskjølet og smittet han:( Men det gikk helt fint. Holdt oss inne og sov masse. Brukte også slik nesesuger for å få snørret ut av nesen hans. Er du usikker kan du jo bare ringe til legen din? Og høre hva de sier. Ofte har de som er sekretærer tips og råd;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

De har døgn åpen legevakt på sykehuset på Lillehammer. Om du har morsmelk, sprut litt opp i neseborene hennes, gjorde selv det med storebror her da han holdt på å bli syk, den korte tiden jeg hadde. Gjorde det samme dag som jeg oppdaget tegn til forkjølelse, og dagen etter var det helt borte, kan jo helt klart være tilfeldig, men er jo verdt forsøket ;)

Kan også være at hun har været noe mer aktiv i dag, så hun er sliten? Jenta her reagerer fort med hoste og snørr når hun har vært mer våken og/eller aktiv enn hva hun pleier.

Skrevet

Takk for svar!:-) håååper hun ikke blir forkjølet. Jeg hadde lungebetennelse for 2 uker siden, var så bekymret for om hun skulle bli smittet, legen sa det var lite sannsynlig. Forrige helg hadde barna omgangssyke så da var jeg bekymret for at hun skulle bli smittet av det. Å nå er jeg bekymret for om hun holder på å bli forkjølet!:-/

Slitsomt med slike bekymringer, er jo så redd for de når de er såå små. Håper d ikke blir mere sykdom nå å at vi kan kose oss på ferietur.

Skrevet

Jenta mi ble også snørrete når hun var rundt to-tre uker, jeg skyllte nesa hennes med morsmelk og sugde ut med otribaby nesesug. Gikk over etter en ukes tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...