Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg fødte nr fire for tre uker siden. I løpet av de fire svangerskapene har jeg aldri hatt smerter i symfysen, kun svake smerter bak i bekkenet. Det siste barnet var relativt stort, og jeg kjente hvordan bekkenet "delte" seg under utdrivningen. Etter fødselen hadde jeg store problemer med å sette meg opp, gå etc. Det gikk bedre etter noen dager, men nå blir det bare verre igjen. Det knepper og knirker i symfysen når jeg beveger meg, og det gjør vondt å stå og gå. Dere som har hatt det sånn, hvor lang tid tar det før det går over? Er bekkente mitt svekket nå, slik at det vil bli problemer ved et eventuelt nytt svangerskap?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Er straks 4,5 mnd siden fødselen her, og har fortsatt dager "fra helvete".. Vært i kontakt med fysio, men er vist ikke mye å få gjort, siden det er kroppen min som prøver å samle seg etter fødselen (gått gravid i nesten 3 år "på rad" og har vært gjennom to fulle fødsler, og to fortidlige fødseler) Så jeg må vist gi kroppen opp til et år, før fysio vil prøve på noe :/
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Er straks 4,5 mnd siden fødselen her, og har fortsatt dager "fra helvete".. Vært i kontakt med fysio, men er vist ikke mye å få gjort, siden det er kroppen min som prøver å samle seg etter fødselen (gått gravid i nesten 3 år "på rad" og har vært gjennom to fulle fødsler, og to fortidlige fødseler) Så jeg må vist gi kroppen opp til et år, før fysio vil prøve på noe :/ Hmm, det hørtes ikke oppløftende ut :/ Riktig god bedring, håper det ordner seg snart. Husker mamma'n til exen min måtte få bygget om kjøkkenet slik at hun kunne nå alt fra rullestolen hun måtte sitte i noen år etter sin siste fødsel. Det var ille mens det stod på, men hun er helt fin og i kjempeform nå. HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 [Hmm, det hørtes ikke oppløftende ut :/ Riktig god bedring, håper det ordner seg snart. Husker mamma'n til exen min måtte få bygget om kjøkkenet slik at hun kunne nå alt fra rullestolen hun måtte sitte i noen år etter sin siste fødsel. Det var ille mens det stod på, men hun er helt fin og i kjempeform nå. HI For de fleste med slikt, så pleier det vist å rette seg innen 6 mnd etter fødselen, så vi får krysse det som krysses kan, for at dette gjelder oss også
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Få undersøkt bekkenet av en kiropraktor for å få vurdert om du også kan ha en bekkenlåsning i tillegg. Da vil du nemlig få enda mer smerter. Jeg har også god erfaring med at akupunktur kan være til god hjelp i tillegg til kiropraktorbehandling. Det kan hende kroppen trenger tiden for at leddbånd osv skal "samle" seg igjen, men det er ikke alltid det bare er slik. Ofte får man låsninger, stram muskulatur osv., og det er det mye man kan gjøre med. Akupunktur kan som sagt også være til veldig god hjelp for mange. God bedring! (jeg er fysioterapeut og akupunktør som har samarbeidet med kiropraktorer i mange år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå