Gå til innhold

da du fødte baby nr. 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var den fødselen i forhold til de to første? Gikk det raskere?

Når fødte du i forhold til termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: 14 dager over termin (spontant med rier), 46 timer med rier, 90 min press, sydd i 1 time etter fødsel.

2: 16 dager over termin (sponatn med rier), 11 timer med rier, 2 trykk. 3 sting etterpå.

3: 14 dager før termin (igangsatt grunnet langvarig vannavgang), 3 timer fra første rie, 3 trykk, 3 sting.

Skrevet

Første ble jeg satt i gang på overtid, en grusom fødsel, så den teller ikke.

Fødsel 2 og 3 var nesten like. Tok ca. 16 timer fra første ri. De gikk sin vante gang omtrent etter boka. Den ene fødselen var dagen før termin, den andre dagen etter.

Skrevet

Nr 1: 13 timer i aktiv fødsel (rier i 1 1/2 døgn). Ingen smertestillende, 20 minutter pressing.

Nr 2: 3,5 timer i aktiv fødsel (rier i 12 timer) kortere pressing.

Nr 3: 8,5 timer i aktiv fødsel som endte i akutt keisersnitt. Hadde nok vært som nr 2 hvis han ikke hadde satt seg fast høyt oppe slik at han ikke kom nedover til stross for kjempegode rier.

Skrevet

Takk for svar. Spennende dette her. Hilsen fødeklar HI:)

Skrevet

Nr 1: ca 12 timer fra første ri (2 timer pressing). 19 dager før termin

Nr 2: under 4 timer fra første ri (40 min pressing). 5 dager over termin

Nr 3: 6,5 timer fra første ri (10 min pressing). 2 dager før termin

Skrevet
Nr 1: 13 timer i aktiv fødsel (rier i 1 1/2 døgn). Ingen smertestillende, 20 minutter pressing. Nr 2: 3,5 timer i aktiv fødsel (rier i 12 timer) kortere pressing. Nr 3: 8,5 timer i aktiv fødsel som endte i akutt keisersnitt. Hadde nok vært som nr 2 hvis han ikke hadde satt seg fast høyt oppe slik at han ikke kom nedover til stross for kjempegode rier.

Glemte helt fødselsdato i forhold til termin:

1: fire dager over

2: to dager over

3: startet på termin, men ble tatt ut en time ut i neste dag

Skrevet

Første kom 13 dager før termin. Startet med maserier og kynnere hele natten, vannet gikk kl halv ni på morgenen og riene haglet på etter det. Hadde rier hvert 3.minutt hele dagen og hele natten, ungen ble tatt med sugekopp med maks drypp av riestumulerende klokken halv fire på natten.

Andre kom 1 dag før termin. Startet med svake rier på formiddagen som ble sterkere og sterkere utover dagen. Fra 14-tiden var de regelmessige hvert 10. min. I 18-tiden sendte jeg storebror til barnevakt og resten av kvelden, tidlig natt pustet jeg meg gjennom smertefulle rier. Halv tre på natten var jeg på sykehuset, ble undersøkt med en gang og hadde da 8 cm åpning og vannet gikk da jordmor undersøkte meg. Men også denne gangen gikk siste delen sent og barnet ble ikke født før ca halv ni på formiddagen, på drypp denne gangen også.

Tredje gangen ventet ble jeg lagt inn fordi barnet var så rolig og de ikke var helt fornøyd med ctg'en. De vurderte igangsetting, men siden jeg hadde 3cm åpning prøvde de å få det igang ved å ta vannet og strippe meg. Da var kl 12 på formiddagen, og jeg fikk faktisk rier etterpå. Kl 17 hadde jeg 5 cm åpning og ble satt på riestimulerende drypp, klokken 20.30 kom jenta, 17 dager før termin. Tredje fødselen ble altså den korteste for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...