Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg sendte søknad da jeg var 26+1 uker på vei. (For fikk beskjed om at man ikke kunne søke før) Går ut i perm i morgen (tre uker til termin) søknad ennå ikke behandlet...
BareMas Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Da har de sannelig tatt seg tid!! Da jeg var 26 uker på vei, og skulle levere søknaden fikk jeg beskjed om at det var noe for tidlig ja. 27 uker, vent litt til du, jenta mi! 30 uker, dette trenger du ikke tenke på enda, du har gooood tid. Så jeg venta til jeg var 33-34 uker på vei, "du er litt tidlig ute, men la gå" (??!!) 37 uker på vei og permisjonen skal ta til, jeg marsjerer(vagger) på nav og sier "HVA SKJEEEEER??!" 38+4, jeg føder. Men det er ikke noe problem, permisjonen er igang, og alt av foreldrepenger og sånt kommer, allefall ikke hatt noe problemer tiltross. Men masjer(vagg) bort på kontoret å mas på dem alikevel, for dette var jo urimelig treigt!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Jeg sendte søknaden da jeg gikk ut i permisjon og hadde pengene på konto før terminen, så ca 2-3uker og da var påsken i de ukene. Jeg tror at hvis man sender søknaden veldig tidlig, så behandler de den uansett ikke før man nærmer seg å gå ut i permisjon. Dessuten så pleier de å starte utbetalingene før man har fått brev i posten om vedtak. Det gjorde de i begge permisjonene mine, selv om jeg den første gangen sendte papirene ca 1mnd før permisjonen, som jeg ble anbefalt fra NAV. Jeg ville ringt dem i morgen, hvis jeg var deg, for å spørre hvordan det ligger an i forholdt til utbetalinger. Arbeidsgiver må også sende inn noen papirer, så det kan jo hende at de ikke har mottatt papirene de skal derfra. Vet om andre som har måttet sende dem mange ganger før det har vært i orden...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Jeg sendte den vel i omkring uke 30 begge gangene, og tror jeg fikk svar innen 4 uker. Men de var fryktelig trege til å svare på mannen min sin søknad om fedrekvoten første gangen. Han søkte i begynnelsen av januar, og da han gikk ut i permisjon i slutten av mai hadde vi enda ikke fått noe svar. Ringte nav og fikk beskjed om at han bare skulle ta permisjon uten noen bekreftelse (og at den skulle komme senere). Den kom ca 2 uker etter at hans permisjon hadde startet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 HI her, snakket med dem på torsdag. Den var ikke behandlet da. Eneste hun kunne se var at den var mottatt. Pengene blir vel uansett utbetalt på etterskudd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå