Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Kanskje en litt snodig spørsmålsstilling, men vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det. For et par måneder siden fikk vi et gavekort fra et vennepar på middag på et bestemt hotell. Det var et spesifikt beløp som stod der, da det er fastpris på denne type middag. I morgen hadde vi tenkt å bruke dette, da mannen har bursdag. Meeeen: nå finner jeg søren klype meg ikke dette gavekortet (var av papir, ikke elektronisk). Har lett over alt, og jeg er bare redd for at det kan ha havnet mellom papiret og havnet i søpla. Så mitt spørsmål er følgende: er denne "gratis" middagen tapt, eller er det mulig at hotellet som har utstedt gavekortet har notert dato og beløp og evt. navn på den som kjøpte gavekortet (hun jobber på hotellet), slik at det kan "spores opp"? Jeg har nøyaktig dato for når det ble utstedt. Kjempeergelig :-((!
Studine mevik Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Da må du nesten ringe hotellet og høre, men jeg tviler sterkt på at de vil godta det
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Tviler desverre på det du. Jeg har jobbet i butikk, og da er det kunden selv som har ansvaret på å ta vare på gavekortene. Det er lett å svindle til seg mye, om alle skal kreve at vi skal erstatte det mistede gavekortet. Men ring hotellet, og håp på at de er greie hehe
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Tviler desverre på det du. Jeg har jobbet i butikk, og da er det kunden selv som har ansvaret på å ta vare på gavekortene. Det er lett å svindle til seg mye, om alle skal kreve at vi skal erstatte det mistede gavekortet. Men ring hotellet, og håp på at de er greie hehe Jeg vet jo selvsagt at det er kunden som har ansvaret for gavekortet, og det er jo ikke akkurat som om jeg har mistet det med vilje :-/! Skjønner jo også det svindlingen, og tanken min var selvsagt her om det finnes et slags system som gjør gavekortet "ugyldig" på et slags vis, slik at vi ikke kan komme i ettertid og kreve middag... Skjønner jo at et slikt system neppe finnes, men tenkte nå å høre likevel. Og jeg krever selvsagt ingenting av hotellet, det er jo ikke deres ansvar dette! HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Jeg jobber i en optikerbutikk og vi registrerer alle gavekort på kundens navn (kjøper eller mottager) i datasystemet vårt, både når de blir solgt og også når de blir brukt. Kunden får et kort vi skriver på for hånd i tillegg, så det går ikke an å se på kortet at vi har registrert det noe sted. Jeg har aldri opplevd at noen har kommet og sagt de har mistet det, men jeg tror nok vi ville trodd på kunden og godtatt at de kunne bruke det uten deres kopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå