Soon to be mum Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Ja, stort sett vil jeg si, stort sett i form av grønnsaker og ikke frukt dog (ikke så veldig glad i frukt, og det er en del frukter jeg kryssreagerer mot pga bjørkepollenallergi). Har mye grønnsaker til hvert eneste måltid, rett og slett fordi jeg liker det. Det kan hende at det noen dager ikke blir fullt 5 om dagen, men så kan det bli nærmere det dobbelte andre dager, så det går vel sånn høvelig opp-i-opp tenker jeg. Har alltid minst 2 forskjellige typer grønnsaker til middag feks.
Musemorbr / Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Vi teller ikke. Jeg synes det er umulig å holde telling. Stort sett blir det et glass juice om morran, etter vi har drukket melk til frokosten. Ofte hjemmelaga syltetøy på brødskiva. Vi har agurk, tomat og paprika på frokostbordet, og alle spiser vanligvis litt. Samme med rødbeter. Hvor mye det enkelte teller som, aner jeg ikke. Vi spiser alltid frukt før lunch, enten ved at vi har mange sorter skåret opp og deler, eller at alle tar hver sin. Til middag blir det noen ganger salat, men som oftest er det grønnsaker av varierende mengde og sort. Noen ganger friske rotgrønnsaker, og andre ganger poseblandinger, eller for eksempel spinat. Det blir igjen vanskelig å telle. Hvor stor mengde spinat er én, liksom? Og så prøver vi å ha frukt til dessert i stedet for, eller i tillegg til andre ting, de dagene vi har dessert. Vi pleier også gå og småspise bær som vi har i en skål i kjøleskapet. Alt i alt tror jeg vi klarer oss ganske greit.
Mamma_til_2 Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Jeg får i meg 5 sjokoladebiter om dagen kanskje 3 om dagen snakker vi frukt og grønt
Gjest Shanti ♥ Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 (endret) Prøver litt ekstra nå som jeg er gravid. Juice til frokost, cherrytomater, paprika eller sukkererter som snacks, rotgrønnsaker/kokt brokkoli/frisk salat til middagen. Ellers mye frukt og bær som snacks. Og en daglig smoothie fra Bendit. Det blir nok litt mer frukt og litt mindre grønnsaker enn anbefalt, men stort sett i alle fall 5 hver dag. Endret 15. juli 2012 av Shanti ♥
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Nytter ikke for min del. Sverger heller til supermat der vitaminene og mineralene ligger pakket.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Nytter ikke for min del. Sverger heller til supermat der vitaminene og mineralene ligger pakket. ?
Gjest Miryks Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Får i meg litt mer enn 5" om dagen. Vet ikke hvor lang gubben er, men mer enn 5" vil jeg tro ...spøk til revolver. Mnja, kunne nok blitt flinkere. Er veldig glad i juice, men burde kanskje gå for "råvarene"?
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Vi teller ikke, men vi har salat hver dag, drikker juice til frokost, lager oss smoothie og er flink til å sette frem oppskjært frukt. Vi spiser mye mer når det er lett tilgjengelig, men vi kan nok bli flinkere- og sunnere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå