Gå til innhold

Deprimert, men er redd for å si fra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig å snakke med legen min om dette. Jeg har holdtalt på avstand i mange år nå, men nå føler jeg alt raser sammen. Jeg orker rett og slett ikke å bære på alt alene lenger. Er alene med barnet mitt, og jeg vil gjøre det beste for barnet. Men er redd for at barnetvernet kan kobles inn. Er det en mulighet for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, snakk med fastlegen din, og si at det er tøfft å be om hjelp, men at du trenger det nå. har du noen du kan ta med på samtalen så det blir litt lettere?

jeg vet det er tungt og vanskelig, men du blir ikke fratatt barnet ditt om trenger litt hjelp. Er det ikke bedre med en mor som har det bra?

Skrevet

Det er heller slik at du viser at du vet hva som er best for barnet ditt om du ber om hjelp. Da viser du at du er bevisst og at du tar ansvar. Det taler mer til din fordel om du ber om hjelp selv, det viser at du tross alt er ressurssterk i situasjonen. Det er ikke noe galt å få hjelp i en periode!!!

Kan hende du føler deg veldig alene med å ha det slik, men det er mange deprimerte rundt omkring. Det viktigste er at du greier å ta tak i det selv og ber om hjelp, da får du det raskere bedre også!

Du kan evt også be om en dobbeltime hos legen, da har du litt bedre tid til å snakke med ham/henne.

Det viser styrke å vite når man skal be om hjelp - så hopp i det i morgen. Ring med det samme legekontoret åpner så er det gjort.

Skrevet

Barnevernet skal du ikke bekymre deg over. Jeg slet også før svangerskapet, i svangerskapet og etter svangerskapet. Det er ikke så unormalt.

Men det er bare å få ut fingeren og gjøre det.

Jeg ringte til legen etter å ha vært deperimert i 4 år - gråt daglig (lenge) og utviklet etterhvert litt sosialangst.

Jeg fikk endelig kommet meg til legen, og hulket nok fra jeg kom og til jeg gikk;)

Det har nok sett det meste før. Det viktigste er at du får hjelp. Jeg fikk antidepressiva og fikk et nytt liv.

Det er 3 år siden jeg sluttet og jeg har det bra nå.

Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte til legen nå, men de har feire. Hva skal jeg gjøre nå? Føler jeg ikke kan vente.... HI

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme beskymring som deg.

Men her ble aldri barnevernet koblet inn selv om jeg hadde alvorlig fødselsdepresjon.

Du kan nok helt trygt kontakte fastlegen å si hvordan du har det uten å frykte at barnevernet blir innblandet.

Skrevet

Helsesøster kan henvise deg videre til psykolog.

Skrevet

Takk for det. Men barnet mitt er flere år gammelt, så vi har ikke noe særlig kontakt med helsestasjonen lengre. HI

Skrevet

Du kan ringe helsestasjonen uansett. Eller du ringer på legevakten i ettermiddag. Du trenger ikke bekymre deg for barnevernet. Om de blir koblet inn, er de der for å hjelpe deg. BV er ikke farlig og de vil at foreldre skal lykkes i rollen sin.

Ring i dag og be om hjelp.

Alltid husk på at: DET ER EN STYRKE IG VISE SVAKHET.

Lykke til.

Skrevet
Jeg trenger virkelig å snakke med legen min om dette. Jeg har holdtalt på avstand i mange år nå, men nå føler jeg alt raser sammen. Jeg orker rett og slett ikke å bære på alt alene lenger. Er alene med barnet mitt, og jeg vil gjøre det beste for barnet. Men er redd for at barnetvernet kan kobles inn. Er det en mulighet for dette?

Barnevernet kan alltid bli koblet inn dersom det foreligger omsorgssvikt og tegn på dette er synlig utad. Men når det er sagt, man blir ikke en dårlig forelder av å være syk eller av å be om hjelp. Dårlig forelder blir man først dersom man er så til de grader opptatt av egen bekvemmelighet at det går på helsa løs for barnet.

Jeg syns ikke du skal uroe deg unødig mye med dette, men pass på å komme deg til en lege og fortell legen så mye som mulig om hvordan du har det. Skriv gjerne liste, det blir fort vanskelig å komme på hva en skal si når en først sitter der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...