Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig jeg trenger å skaffe til veie? 1 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yttertøy:

Regndress

Parkdress

Gode sko

Støvler

Fleecesett

God lue

Tykkere sokker til støvler

 

Ellers:

Skifteklær, minst 2 plagg av hvert

Innesko

Drikkeflaske og matboks

Sekk e.l

Vogn med tilbehør til soving(hvis barnehagen ikke har andre sovemuligheter)

Skrevet

Kommer litt an på bhg.

 

Sover de inne eller ute, og må man ha med egen vogn ?

Spiser de alle måltider der eller må man ha med ett eller flere måltider selv ?

 

 

Ellers er jo sekk, innesko/tøfler regntøy, støvler, høstdress, mellomlag ull/fleece og egnede sko samt nok klær til å ha noen skift liggende i bhg.

Skrevet

De får varmmat, frukt og hjemmelagede rundstykker, så tror kanskje ikke vi trenger å ha med matpakke...? Må sjekke ut!

 

Men tenkte egentlig mest på type klær. Burde vi ha eget regntøy hengende i bhg i tilfelle regn? Og hva hvis parkdressen blir våt - burde vi ha to? Samme med sko? Foretrekker de ansatte sko med borrelås fremfor snøring f.eks...

Skrevet
De får varmmat, frukt og hjemmelagede rundstykker, så tror kanskje ikke vi trenger å ha med matpakke...? Må sjekke ut! Men tenkte egentlig mest på type klær. Burde vi ha eget regntøy hengende i bhg i tilfelle regn? Og hva hvis parkdressen blir våt - burde vi ha to? Samme med sko? Foretrekker de ansatte sko med borrelås fremfor snøring f.eks...

 

Regndress og parkdress bør henge i barnehagen ja. Jeg tar med hjem i helgene, hvertfall dress, regndress har vi for tiden 2 av.

 

Erfaringsmessig trengs ikke 2 dresser. Hos oss må vi ta med våte dresser hjem for tørk og de tørker fint over natta om de henger på f eks badet. Og på vinterstid og veldig våte dager er de bare ute en gang om dagen, så det trengs ikke 2 skift pr dag.

 

Tror ikke det har noe å si om skoene har borrelås eller snøring, har hvertfall ikke hørt noe om det i vår barnehage.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Bare et spm, det står på utstyrlisten jeg fikk i barnehagen hos meg fleece. Hvorfor er dette så populært? Er det ikke VELDIG brannfarlig?

Jeg har en liten sperre mot å kle vesla i det, for om det er i nærheten av ild og det kommer noe på fleecen smelter det på bare noen sekunder og smelter inn i huden så barnet blir ødelagt og det kan ikke fåes av huden uten hudtransplantasjon. Jeg er kanskje hysterisk, men sett et tilfelle og det har ja brent seg fast i meg. Så et lite barn på knappe to, legen sa hadde det vært ull hadde det ikke skjedd. Barnet har ikke egen hud noen steder nedenfor halsen i dag, og vil aldri kunne få en normal liv :(

Skrevet

Ok, takk for svar! Jeg finner vel ut av det etterhvert ;-)

Skrevet

Bare et spm, det står på utstyrlisten jeg fikk i barnehagen hos meg fleece. Hvorfor er dette så populært? Er det ikke VELDIG brannfarlig?

Jeg har en liten sperre mot å kle vesla i det, for om det er i nærheten av ild og det kommer noe på fleecen smelter det på bare noen sekunder og smelter inn i huden så barnet blir ødelagt og det kan ikke fåes av huden uten hudtransplantasjon. Jeg er kanskje hysterisk, men sett et tilfelle og det har ja brent seg fast i meg. Så et lite barn på knappe to, legen sa hadde det vært ull hadde det ikke skjedd. Barnet har ikke egen hud noen steder nedenfor halsen i dag, og vil aldri kunne få en normal liv :(

 

Jeg bruker ikke fleece og kommer ikke til å begynne med det heller. I tillegg til at det er brannfarlig puster det jo heller ikke. Ull er gull ;-)

Skrevet

Har du forresten vanlig eller studentbhg til mm juliea?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Har du forresten vanlig eller studentbhg til mm juliea?

 

Vanlig. Hun begynner i en barnhage 100 meter fra leiligheten her så var veldig heldig der. Hva med din? Barnehagen her er ganske ny fra 2009 så det syntes jeg er et pluss =)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Bare et spm, det står på utstyrlisten jeg fikk i barnehagen hos meg fleece. Hvorfor er dette så populært? Er det ikke VELDIG brannfarlig? Jeg har en liten sperre mot å kle vesla i det, for om det er i nærheten av ild og det kommer noe på fleecen smelter det på bare noen sekunder og smelter inn i huden så barnet blir ødelagt og det kan ikke fåes av huden uten hudtransplantasjon. Jeg er kanskje hysterisk, men sett et tilfelle og det har ja brent seg fast i meg. Så et lite barn på knappe to, legen sa hadde det vært ull hadde det ikke skjedd. Barnet har ikke egen hud noen steder nedenfor halsen i dag, og vil aldri kunne få en normal liv :(
Jeg bruker ikke fleece og kommer ikke til å begynne med det heller. I tillegg til at det er brannfarlig puster det jo heller ikke. Ull er gull ;-)

 

Da skal ikke jeg begynne med det heller. Ull er gull ja =)

Skrevet
Har du forresten vanlig eller studentbhg til mm juliea?

 

Vanlig. Hun begynner i en barnhage 100 meter fra leiligheten her så var veldig heldig der. Hva med din? Barnehagen her er ganske ny fra 2009 så det syntes jeg er et pluss =)

 

Vi fikk plass i bydelen, men etter å ha vært på besøk der ville jeg ikke for alt i verden at han skulle gå der, så her blir det studbhg gitt! Men jeg kunne faktisk ikke ha vært mer fornøyd, det virker rett og slett helt perfekt! :) Han har fått plass i en del som ligger for seg selv med bare to avdelinger, stille og rolig, nytt og fresht :) Gleder meg til bhgstart, jeg! :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Har du forresten vanlig eller studentbhg til mm juliea?
Vanlig. Hun begynner i en barnhage 100 meter fra leiligheten her så var veldig heldig der. Hva med din? Barnehagen her er ganske ny fra 2009 så det syntes jeg er et pluss =)
Vi fikk plass i bydelen, men etter å ha vært på besøk der ville jeg ikke for alt i verden at han skulle gå der, så her blir det studbhg gitt! Men jeg kunne faktisk ikke ha vært mer fornøyd, det virker rett og slett helt perfekt! :) Han har fått plass i en del som ligger for seg selv med bare to avdelinger, stille og rolig, nytt og fresht :) Gleder meg til bhgstart, jeg! :)

 

å så bra dere fikk plass der da, så slipper du sende han avgårde et sted du ikke liker. Jeg fikk førstevalget så søkte ikke studentbarnehage.

Hørt mye bra om den.

Jeg gleder meg også det blir spennde en ny epoke altså! Plutselig små "store" barn :) Jeg har fri på fredager så heldigvis muligheten for kortere dager innimellom. Så slutter ejg ikke før 20 tirsdager :( Så da får pappaen ta henne.

Skrevet
Har du forresten vanlig eller studentbhg til mm juliea?
Vanlig. Hun begynner i en barnhage 100 meter fra leiligheten her så var veldig heldig der. Hva med din? Barnehagen her er ganske ny fra 2009 så det syntes jeg er et pluss =)
Vi fikk plass i bydelen, men etter å ha vært på besøk der ville jeg ikke for alt i verden at han skulle gå der, så her blir det studbhg gitt! Men jeg kunne faktisk ikke ha vært mer fornøyd, det virker rett og slett helt perfekt! :) Han har fått plass i en del som ligger for seg selv med bare to avdelinger, stille og rolig, nytt og fresht :) Gleder meg til bhgstart, jeg! :)

 

å så bra dere fikk plass der da, så slipper du sende han avgårde et sted du ikke liker. Jeg fikk førstevalget så søkte ikke studentbarnehage.

Hørt mye bra om den.

Jeg gleder meg også det blir spennde en ny epoke altså! Plutselig små "store" barn :) Jeg har fri på fredager så heldigvis muligheten for kortere dager innimellom. Så slutter ejg ikke før 20 tirsdager :( Så da får pappaen ta henne.

 

Jah, det hadde vært helt pyton... Men ja, stas med store barn, så mye som skjer hele tiden! Og litt vemodig også da såklart ;-) Tror det kommer til å gå knirkefritt, og er jo fleksibel som student så kan ta en dag hjemme hvis vi skulle få lyst til det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...