Solskinnsbolla Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg er kommet i en litt kinkig situasjon... Jeg er gravid i uke 27 med nr.3. Har så bekkenløsning at jeg tror jeg stryker med snart. Klarer nesten ikke å gå. Jeg er i 100% jobb. Saken er den at jeg har veldig lite sykepengerettigheter igjen, da jeg har hatt litt problemer med en ødelagt hånd som har måttet opereres tre ganger det siste året. Da jeg begynte å jobbe igjen i slutten av mai, hadde jeg kun en mnd med sykepengerettigheter igjen. jeg starter ferien 10.august og skal ha 3 uker. Etter det er det bare 3 uker igjen å jobbe før jeg skal ut i permisjon. Problemet er, at jeg fatter og begriper ikke åssen jeg skal holde ut i de 4 ukene fram til ferien! Jeg klarer jo nesten ikke bevege meg! Den mnd jeg har igjen med sykepenger tar jeg nok ut etter ferien, for til den tid sitter jeg nok i rullestol hvis denne utviklinga fortsetter. Men jeg fatter og begriper ikke hva jeg skal gjøre fram til ferien... FORTVILA!!!
Roselilly Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Akupunktur kan faktisk hjelpe mange med bekkenløsning, så kan være verdt et forsøk. Ellers kan det være lurt å få en sjekk hos en kiropraktor eller naprapat, for ofte kan man også ha en bekkenlåsning og det kan i din situasjon gi veldige smerter også.
lille-line Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Har du prøvd å gå til kiropraktor? -jeg har ikke vært så plaget som deg, men gikk med vondt i flere månder før jeg tok kontakt med kiropraktor(legen min som jeg spurte-mente det ikke hadde noen effekt så lenge det ikke var invalidiserende bekkenløsning) men du og du-hvor det hjalp!-og som jeg angrer på at jeg ikke tok kontakt med kiropraktor med en gang jeg kjente noe!
timiane Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Hvor bor du solskinnsbolla. Jeg vet om en bra kiropraktor i Oslo. Han behandler mange med bekkenløsning.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Kanskje du kan snakke med arbeidsgiveren din om tilrettelegging...? Huff, ikke greit. God bedring!
Solskinnsbolla Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2012 Tusen takk for svar, alle sammen! Sitter nå på jobb med enorme smerter... Akkurat vært i møte med sjefen min. Hun sa vi skulle klare å finne en løsning på detta, for hun så godt hvordan jeg sleit. Jeg blir hjemme f.o.m. i morra, og så skal jeg kontakte legen. Får jeg noe behandling som hjelper, kommer jeg tilbake på jobb. Hvis ikke, så skulle vi ordne det. Hun trodde det skulle gå akkurat hvis jeg blir sjukmeldt ut det jeg har igjen av sykepengetida, og i tillegg tar ut maks av egenmld. Men, jeg vil helst jobbe, så jeg håper legen er behjelpelig med å skaffe meg noe behandling. Ferdig på jobb om et par timer, og jeg gleder meg som en unge til å komme meg hjem... men ser med gru på den hjemturen..! Utrolig hvor fort man glemmer fra hver gang man går gravid! Før jeg ble gravid nå, husker jeg at jeg tenkte det hadde vært så koselig å få oppleve det en siste gang... Lurer på hvilken planet tankene mine var på da..?? Hehe
magica fra tryll Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Hadde du prøvd kiropraktor?? Jeg fikk også god hjelp av det. Fra å ikke kunne gå, til å bli så og si helt bra. Gjorde yogaøvelser hver dag(som jeg absolutt ikke hadde klart før jeg fikk hjelp) og gikk kun med joggesko og ikke på hardt underlag.
Solskinnsbolla Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2012 Nei, jeg har ikke prøvd det, så jeg skal snakke med legen om det i morra. å ikke gå på hardt underlag blir for meg veldig vanskelig med tanke på jobb. Jeg jobber i Oslo sentrum, og der er det jo ikke annet enn asfalt. Inne på jobben er det bare harde gulv. Jeg har en stillesittende jobb, men det er nesten like ille. Jeg stivner jo fullstendig. Når jeg skal reise meg (prøver å gjøre dette så mye som mulig), så kneler jeg nesten fordi det gjør så vondt. Tårene triller... Men skal som sagt snakke med legen i morra, så håper jeg han er behjelpelig med å skaffe meg noe behandling annet enn den vanlige fysioen. det hadde jeg begge de to første gangene, men det er jo bare bortkasta tid og ressurser. Funker ikke i det hele tatt.
trestjerner Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Hva med svangerskapspenger frem til permisjon? Så kan du heller ha ferien til gode?
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 du kan søke om svangerskapspenger hvis ikke arbeidsgiveren kan tilrettelegge for deg eller du kan også få fødselspenger inntill 12 uker før tremin, men dette blir igjen trukket fra slik at du får kortere permisjon etter barnet er kommet:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå