Gå til innhold

Allergi sprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt to stykker no. en på mandag og en på onsdag, men føler ikke at har hjulpet så kjempe mye... tok to i fjor også og da ble d bra med en gang. hvor mange pleier dere å ta? hvor mange kan man ta på en gang? tar allergitab atåt jeg no da ettersom jeg føler d ikke helt gjorde susen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk tatt slike allergi sprøyter i fjor men da tok jeg dem før allergi sesongen begynte og da fungerte di veldig bra. kanksje du har tatt dem forseint i år.

Skrevet

Du skal ta sprøyten før allergien slår ut i full blomst, hvertfall det vi leste oss frem til for noen år siden.

Den sprøyten min mann tar får han max 2 stk av i året, og da holder det akkurat nesten. Han sliter litt med allergien på begynnelsen av høsten, men da er det uansett ikke så ille som vår og sommer. Og det tar en ukes tid fra han tar sprøyten til den virker.

Mener at om du tar for mange sprøyter så virker de ikke tilslutt. Ett eller annet i de som gjør at kroppen gjør motstand, det er vel derfor man ikke kan ta så mange av de.

Men min mann må ta tabletter, nesespray og øyendråper i tilegg hver kveld for å holde ting i sjakk. Hadde han ikke fått sprøyter hadde han nok hvert sengeliggende fra vår til høst, så han er veldig plaget men med to sprøyter og medisiner så fungerer han som normal. Bare noen få ganger en tror han er forkjøla.

Skrevet

ok.tok den i juni i fjor å, men d var fordi legen anbefalte meg d da for jeg bestilte time for å prøve få noe sterkere allergi tab.

Skrevet

Jøss, to kortisonsprøyter? Jeg er alvorlig angrepet og skal begynne sprøytevaksinasjon(immunterapi) snart. Det tar 5 år og jeg må ikke bli gravid under den, derfor har jeg ventet en del år. (Man kan også ta en 3 års tablettvaksinasjon.)

Jeg har spurt om den kortisonsprøyta mange ganger, for hvor enkelt hadde det ikke vært å bare ta ei sprøyte?!

Jeg har fått rungende NEI fra samtlige leger jeg har spurt de ti siste åra.

Jeg er 100% frisk utenom, så har ikke noen skjulte sykdommer som kan innvirke på svarene.

Herregud, hvor mange leger må jeg gå til for å få mulighet til å prøve den sprøyta? Til og med vært på sykehuset hos øre-nese-hals. Nei, den anbefales ikke, de vil ha vaksinasjon av de sterkest rammede slik at man ikke tilfører store mengder kortison og muligens blir immun om noen år. Det er visst alvorlig for resten av livet til pasienten. Hvilke leger er det som sier ja?

åh..bare fått prøvd ei sprøyte - et eneste år, hadde vært kjekt.

Skrevet

I årene før har jeg måttet ta 4 kortisonsprøyter fra februat og ut september + tabeletter, øyedråper og nesesparay uten at det er nok.

I år har jeg vært hos en overlege i immunologi på sykehuset og siden de sprøytene uansett ikke er nok for meg og de virkelig ikke er bra skulle jeg i år atter en gang prøve noe annet.

Var der egnetlig for å få hyposensibilisering, men siden jeg har ulcerøs kolitt kunne jeg ikke få det.

Har ikke vær så aller verst i år, uten om noen uker i den aller værste perioden da jeg aller helst vil kun være hjemme og ikke vet hvordan jeg skal kunne gå på jobben. Har ny time til senhøsen så får se hva vi skal prøve neste år.

Hater allergi :(

Skrevet

var ikke noe problem for meg å få allergi sprøyte nei.legen anbefalte meg å prøve den.. kjenner mange som tar den før sommeren begynner.. de fleste må ha to stk

Skrevet
I årene før har jeg måttet ta 4 kortisonsprøyter fra februat og ut september + tabeletter, øyedråper og nesesparay uten at det er nok. I år har jeg vært hos en overlege i immunologi på sykehuset og siden de sprøytene uansett ikke er nok for meg og de virkelig ikke er bra skulle jeg i år atter en gang prøve noe annet. Var der egnetlig for å få hyposensibilisering, men siden jeg har ulcerøs kolitt kunne jeg ikke få det. Har ikke vær så aller verst i år, uten om noen uker i den aller værste perioden da jeg aller helst vil kun være hjemme og ikke vet hvordan jeg skal kunne gå på jobben. Har ny time til senhøsen så får se hva vi skal prøve neste år. Hater allergi :(

Hvor stort utslag får du på prikktesten?? I cm?

Skrevet

Det tar vel også opptil 2uker før den har full effekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...