Gå til innhold

Ble servert en duggfrisk lettøl i går.... Uke 39.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte ikke å dy meg i solen. Jeg har ikke en gang drukket alkoholfri øl i dette svangerskapet, ikke en eneste slurk av alkohol før det.

Har egentlig ikke savnet det, men guud hvor go den var.

Drakk den over ca 1,5 time, hvor mye tror dere at det kan ha hatt å si på promille til den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært der hadde jeg slått deg i hodet med noe hardt.

Skrevet

Idioti! Du har noen uker igjen, så klarer du ikke vente??? Den skjønner jeg bare ikke.

Skrevet

Jeg forstår ikke hva det er med dette forumet og alkoholbruk. Virker som om det er helt livsnødvendig å hive innpå.

Drit i både graviditet, amming og småbarns nærvær, alkohol skal vi ha.

Skrevet

Chill damer. Lettøl.

Ingen skade har skjedd.

Herrefred!!!

Skrevet

Altså - om man drikker en LETTØL over halvannen time, tror jeg nok at promillen kan sammenlignes med et lite glass surmelk :)

Slapp nå litt av, hØnepØne :)

Skrevet

Men litervis med Pepsi Max er greit??

Jeg hadde heller drukket én lettøl hver dag gjennom hele svangerskapet enn å drukket 1,5 liter med brusskvip og kunstige tilsetningsstoffer. Som svært mange gjør

Kan jo legge til at jeg drakk ingen av delene.

Skrevet

Men hvorfor lettøl og ikke alkoholfritt øl? Både Clausthaler og Munkholm er veldig gode alkoholfrie øltyper som faktisk smaker øl.

Skrevet

Slapp av..... Det er uansett i begynnelsen av svangerskapet alkohol gjør mest skade.

Min svigerinne som bor i et annet europeisk land fikk for 6 år siden anbefalt å ikke drikke mer enn 3 enheter i uka! Et råd hun visstnok fulgte, og drakk til tider sine tre enheter. Sønnen er helt fin.

Grunnen til at man er setter nulltoleranse for alkohol i svangerskap er at man ikke vet hvor sensitiv individuelle foster er for alkohol. Alkoholikere kan føde barn uten skader og de som bare drakk bittelitt kan få barn med skader. Det er vel derfor det er så stor uenighet om temaet. Du bør uansett ikke bekymre deg for mye, LETTøl gir ikke akkurat høy promille - satt på spisse: du kunne likså god ha spist fermentert melon med omtrent samme effekt.... :)

Skrevet
Men litervis med Pepsi Max er greit?? Jeg hadde heller drukket én lettøl hver dag gjennom hele svangerskapet enn å drukket 1,5 liter med brusskvip og kunstige tilsetningsstoffer. Som svært mange gjør Kan jo legge til at jeg drakk ingen av delene.

Medalje er på vei i posten.

Skrevet
Men litervis med Pepsi Max er greit?? Jeg hadde heller drukket én lettøl hver dag gjennom hele svangerskapet enn å drukket 1,5 liter med brusskvip og kunstige tilsetningsstoffer. Som svært mange gjør Kan jo legge til at jeg drakk ingen av delene.

Medalje er på vei i posten.

Takk :) Venter spent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...