Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Det er søndag formiddag og han har startet steinlegging på gårdsplassen, med alt det bråket det medfører! Tror han driver å kutter stein med maskin og det er en infernalsk lyd som skjærer gjennom marg og bein. Mange som klipper plenen og greier rundt her på søndager, og det er ikke plagsomt, men når man har arbeid som lager så mye støy så bør man vel ha nok vett og folkeskikk til å legge arbeidet til en annen dag enn søndag! I fjor presterte han faktisk å starte med vinkelsliper eller noe klokka halv ni søndag morgen! Arg - for en kronidiot! Må bare få det ut...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Du vet det, at noen jobber faktisk fra mandag til lørdag!?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Du vet det, at noen jobber faktisk fra mandag til lørdag!? EEh ja det vet jeg. Men det fins faktisk en lov mot å sjenere naboene med støy på søndager (og andre helligdager).
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Er enig med deg! Utrolig irriterende med folk som bråker på søndager. Syns også folk burde la være å klippe gresset. Skjønner at noen jobber fra man til lørdag.. men de fleste jobber vel ikke seks dager i uka hver uke? I tilfelle bør de ta det før/etter jobben andre dager. Bikkjer som står å gjør på helt ugudelige tider er også utolig plagsomt!!
Toocute Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Skjønner deg godt, men ja det finnes en regel som sier at sjenerende støy for naboen er ikke lov. Ellers så er det rolig tid fra 23:00 på kvelden til 07:00 på morgen som må holdes.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 Han er ikke tilfeldigvis norlending???? Hehe, nei :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Det var en tråd her for ikke så lenge siden der noen mente at skrålende barn på trampoline kl 8 en søndagsmorgen var noe naboer måtte finne seg i, og de som mente at det var i tidligste laget ble grundig irettesatt. Steinlegging midt på dagen er da ikke særlig annerledes enn det.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Jeg er glad jeg bor i en gate der det ikke er helt stille selv om det er søndag. Må vi gjøre noe en søndag som bråker gjør vi det, men bråketing gjøres mellom 12 og 18. Jeg må ut og kleppe plenen snart, for det har jeg måtte la være hele denne uka pga ugunstige arbeidstider hele uka. å klippe plenen klokka 9 i ferien er ikke like gøy for de som har ferie, og å klippe plenen etter klokka åtte på kvelden er ikke like greit når det er småunger som sover. Så da er det søndag jeg kan gjøre det på når hele lørdagen også ble brukt til å være på jobb. Vi har ikke regler på dette, men er bare slik her. Alle vet det og syns det er veldig greit. Vi bor i en gata der alle kjenner alle, og tar en prat over gjerdet. Unger som leker i veien og alle leker sammen, små som store. Ungene går ikke til andre før klokka er over ti heller, og det er rundt da hele nabolaget våkner til live her. Og jeg tror jeg må lage en kake slik at vi kan kose oss med kaffe og kake til kvelden når vi alle skal ut på sneglejakt igjen, bare for å vise hvor herlig nabolag jeg har. Vi er en skikkelig sammensveiset gjeng, uten å være venner som renner husene til hverandre ned.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #10 Skrevet 15. juli 2012 Jeg startet opp traktoren klokka 07.10 i dag morges, og det midt i et boligfelt. Mulig jeg ble upoppulær, men skulle jeg rekke å bli ferdig før det var varslet regn igjen var det ikke noe alternativ.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #11 Skrevet 15. juli 2012 Jeg startet opp traktoren klokka 07.10 i dag morges, og det midt i et boligfelt. Mulig jeg ble upoppulær, men skulle jeg rekke å bli ferdig før det var varslet regn igjen var det ikke noe alternativ. Hva var det du måtte gjøre på en søndag?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #12 Skrevet 15. juli 2012 Jeg startet opp traktoren klokka 07.10 i dag morges, og det midt i et boligfelt. Mulig jeg ble upoppulær, men skulle jeg rekke å bli ferdig før det var varslet regn igjen var det ikke noe alternativ. Hva var det du måtte gjøre på en søndag? Plante.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #13 Skrevet 15. juli 2012 Det er søndag formiddag og han har startet steinlegging på gårdsplassen, med alt det bråket det medfører! Tror han driver å kutter stein med maskin og det er en infernalsk lyd som skjærer gjennom marg og bein. Mange som klipper plenen og greier rundt her på søndager, og det er ikke plagsomt, men når man har arbeid som lager så mye støy så bør man vel ha nok vett og folkeskikk til å legge arbeidet til en annen dag enn søndag! I fjor presterte han faktisk å starte med vinkelsliper eller noe klokka halv ni søndag morgen! Arg - for en kronidiot! Må bare få det ut... HI her igjen. Mulig noen misforstod det, men jeg mente ihvertfall at de fleste rundt her klipper plenen etc på søndager uten at jeg reagerer noe på det. Det er helt ok, fordi det for det første ikke lager Så mye støy, og fordi man vet at det varer bare en kort stund. Men når det kommer til motorsag, vinkelsliper og steinkutting (eller hva han nå drev med, og som har lyd i samme kategori som disse), og han ofte driver med sånt på søndager så reagerer jeg. Denne naboen jobber med og rundt huset så og si hver dag, så det har ikke noe med at han ikke kan de andre dagene. Jeg regner med dere skjønner hva slags høyfrekvent, gjennomskjærende lyd jeg snakker om??? Det kan ikke sammenlignes med en traktormotor eller en gressklipper akkurat... (Selv om jeg syns kanskje det var litt tidlig med 07.10 en søndagsmorgen, ja.. ;-))
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #14 Skrevet 15. juli 2012 Skjønner dere veldig godt! Vi har det på samme måte. Måtte nettopp gå inn pga bråkete nabo med en slags sag. Utrolig irriterende!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #15 Skrevet 15. juli 2012 Det er søndag formiddag og han har startet steinlegging på gårdsplassen, med alt det bråket det medfører! Tror han driver å kutter stein med maskin og det er en infernalsk lyd som skjærer gjennom marg og bein. Mange som klipper plenen og greier rundt her på søndager, og det er ikke plagsomt, men når man har arbeid som lager så mye støy så bør man vel ha nok vett og folkeskikk til å legge arbeidet til en annen dag enn søndag! I fjor presterte han faktisk å starte med vinkelsliper eller noe klokka halv ni søndag morgen! Arg - for en kronidiot! Må bare få det ut... HI her igjen. Mulig noen misforstod det, men jeg mente ihvertfall at de fleste rundt her klipper plenen etc på søndager uten at jeg reagerer noe på det. Det er helt ok, fordi det for det første ikke lager Så mye støy, og fordi man vet at det varer bare en kort stund. Men når det kommer til motorsag, vinkelsliper og steinkutting (eller hva han nå drev med, og som har lyd i samme kategori som disse), og han ofte driver med sånt på søndager så reagerer jeg. Denne naboen jobber med og rundt huset så og si hver dag, så det har ikke noe med at han ikke kan de andre dagene. Jeg regner med dere skjønner hva slags høyfrekvent, gjennomskjærende lyd jeg snakker om??? Det kan ikke sammenlignes med en traktormotor eller en gressklipper akkurat... (Selv om jeg syns kanskje det var litt tidlig med 07.10 en søndagsmorgen, ja.. ;-)) 07.10 er litt tidlig, ja, men det var spådd regn fra klokka 10 (det ble det også). Skulle jeg rekke å bli ferdig var det det seneste som gikk. Jeg pleier ikke starte så tidlig selv om det er ganske ofte jeg må ut en tur også på søndagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå