Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg leier en leilighet hvor det er litt smått. Stua og kjøkkenet er smått, og leker kan ikke oppbevares i stua. Det ene soverommet er lite, ca 2x2,90. Det andre er en del større igjen. Det lille soverommet er vegg til vegg med kjøkkenet. Det er veldig lydt, så romstering på kjøkkenet høres godt gjennom veggen. Treåringen må ha alle lekene på rommet sitt. Dette gjør at hun ofte blir våken til langt på kveld og bare roter ut alt som er på rommet. Det lille rommet er for lite for både min seng og sprinkelseng til baby. Nå lurer jeg på hvilket av disse alternativene som er best: 1: Vi alle tre bruker det store rommet som soverom, og har bare senger og klesskap der. Det lille rommet blir da lekerom. 2: Jeg og babyen tar det store soverommet, og treåringen det minste, Dette kan kanskje føre til at treåringen våkner en del. (Tenkte å la henne prøve å sove der i natt, og så skal jeg bake noe etter hun har sovnet for å sjekke om lydene vekker henne) Dette vil da føre til rombytting igjen når jentene skal dele rom. 3: Treåringen sover på det store rommet, og jeg blir streng på at om hun bare roter ut lekene istedenfor å legge seg, blir lekene kastet/fjernet for en periode. Sprinkelsenga blir stående på rommet til treåringen til babyen er gammel nok til å dele rom med henne. Babyen (3 måneder) vil dele seng med meg/ligge i vognbagen oppi senga mi til hun vokser ut av den. Ble plutselig mye å tenke på her.
Studine mevik Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 Jeg ville flyttet 3-åringen over på det lille rommet. Nå vet ikke jeg hvor lett eller tungt din 3-åring sover, men små barn burde tåle litt lyder når de sover. Når babyen er stor nok til at barna kan dele rom så flytter du tilbake på det lille rommet. Det er selvfølgelig hva du er mest komfortabel med som er viktigst i vurderingen
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Takk for svar Ble to forskjellige svar her, så får tenke litt mer på saken, evt. håpe på flere innspill Men hvor gamle må de være før de kan dele rom egentlig? HI.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Jeg tror jeg ville valgt at mor har det minste romet og ungene deler det store. Babyen kan sove hos deg inntil videre, men ha seng på barneromet. Leker og klær til begge barna på barneromet, men gjerne i lukkete skap og kasser slik at de ikke er så synlige hele tiden.
Mami_ Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Jeg synes også alternativ 3 hørtes best ut. Når det gjelder å ha babyen på eget rom, så er det jo så mye forskjellig som er vanlig. Noen flytter babyen når den er 2 mnd, mens andre venter til den er 2 år. Det må du jo nesten se an. Hvis babyen er veldig urolig på nattetid, er det jo enklest å ha den i nærheten av deg selv, både for å mate/trøste og for å ikke vekke 3-åringen. Men hvis babyen sover stort sett natta gjennom går det nok helt fint å legge den på rom med 3-åringen. Du må nesten kjenne på det du selv føler er riktig.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. juli 2012 #7 Skrevet 15. juli 2012 nr 3. Begrunnelse det høres minst kvelende ut. De kan jo dele rom nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå