Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 Jeg og min mann prøver på barn nummer 2. Nå skal vi på to ukers ferie i Spania sammen med min søster og familien. På denne ferien vet jeg at det blir naturlig med litt alkohol på terassen om kvelden. Teoretisk sett kan jeg være gravid når vi drar på ferie. Spørsmålet er da: Kan jeg drikke? Hvor mye kan jeg eventuelt drikke? Jeg har vanligvis vært veldig forsiktig under prøving. Har kun drukket under mensen eller i dagene etter. Men nå merker jeg at det er litt dumt å ikke kunne ta et par glass vin eller en drink. Jeg brukte ett år på å bli gravid sist, og er nå i tredje prøveperiode. Hvordan har dere andre forholdt dere til alkohol under prøving?
Annikenb Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Ville nok bare holdt meg helt unna alkohol for og være på den sikre siden!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 De sier jo at alkohol i små mengder ikke skader så tidlig i svangeskapet. Det er svært mange som ikke vet de er gravid da. Dessuten er vel ikke navlestrengen laget før i uke 5 - altså er det ingen forbindelse med mor så tidlig... Spør jordmødrene her på siden da vel, eller ring til helsestasjonen og spør
Erle85 Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 Kos deg med noe godt i glasset fram til du får en positiv test God ferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå