Gå til innhold

Hvem er høyere enn NAV? Hvem kontakte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem kan jeg kontakte? Trenger desperat hjelp og råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på problemet det...

Skrevet

Hva er problemet? Om du har fått et vedtak du er uenig i har du klagerett og kan gå helt opp til trygderetten om så............

Skrevet

Er det sosialetjenester som er en kommunal ytelse er det fylkesmannen.

Er det statlige ytelser går klagen til klage og anke på forvaltningsavdelingen i NAV! De blir stikkprøve kontrollert av kontroll ved klagebehandlings avdelingen.

Du kan anke alle saker inn for trygderetten, når dt gjelder statlige ytelser.

I begge tilfeller, eller ved større problemer kan sivilombudsmannen kontaktes.

Er det brudd på straffebud som taushetsplikt etc. Kan politiet kontaktes.

Skrevet

Problemet ligger i at jeg ikke har fått penger siden til livsopphold april (og det fra den kommunen jeg flyttet fra), og har siden da levd på barnetrygd og barnebidrag. Har gjenntatte ganger vært i kontakt med saksbehandler, men han har ofte (les: så og si alltid!) aldri vært tilstedet/tatt ferie, og det har ikke vært noen andre på NAV som kunne hjulpet meg. Saksbehandler har vært frekk og utidig og ikke tatt hensyn til at jeg står i den situasjonen jeg står i og at jeg har et barn å forsørge.

Har ikke fått betalt husleie og sist jeg snakket med saksbehandler sa han at de hadde en sosialbolig å tilby meg og mitt barn. Og gudene vet hvilke folk som bor i en slik bolig! Ikke for å være dømmende, men utifra rykter er det rusmisbrukere, alkoholikere og andre med psykiskeproblemer som bor der. Det var også felles kjøkken der.

Har vært noe tøffe mnd den siste tiden. Har bare levd på barnetrygd og barnebidrag siden april, og jeg er nå helt utmattet og NAV rot og useriøse fremtreden. Lang saksbehandlingstid og en vedtak som setter meg i en gjeld jeg ikke har mulighet til å betale tilbake. (lån) Til høsten starter jeg utdanning og har dermed rettigheter igjen, gjennom lånekassen/utvidet overgangsstønad.

Jeg har heller ikke noe andre trygderettigheter, så jeg står her

med skjegget i postkasse. Barnet har ikke barnehageplass, og det er vanskelig for meg å ta noe jobb uten barnepass.

HI

Skrevet

Hvorfor har du ikke bostøtte? Med den lave inntekten din så burde du kunne få det, så sant du bor i en godkjent utleiebolig.

Skrevet

Jeg får bostøtte for juli utbetalt i august. Etter å ha bodd til mine foreldre et par mnd., flyttet jeg til ny leilighet 1. juni. Fikk ikke bostøtte for juni pga at jeg ikke skiftet adresse i folkeregistret FøR 1. juni, altså før vi startet en ny mnd. Bostøtte for juli kommer på ca 1600,- i følge hun jeg snakket med da jeg leverte inn søknaden. :)

Saksbehandleren min på NAV har faktisk aldri nevt bostøtte og at jeg bør søke på det. Heldigvis har jeg vært oppmerksom på det selv, da.

Skrevet

Har du søkt og fått et avslag? Isåfall kunne du ha klaget på det vedtaket.. Har du gjort det? Har du fått svar på klagen? Mye informasjon som mangler her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...