M1975 Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 hei, hvordan syns dere det er å leve med diett og nye matvaner? Jeg klarer å følge opplegget, men syns jammen det er tungt å være helt uten is, boller og godteri hver eneste dag.... Syns litt synd i meg selv må jeg innrømme.... Veldig uvant dette:( og det fins jo ikke noen gode sukkerfrie alternativer....
Tina-30 Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Joda,jeg fant en skikkelig go dia-kake på nett.Krydderkake uten sukker,den er kjempegod.Bare søk etter oppskrifter.Du kan vel få kjøpt is uten sukker også,vet at de har det i isbilen feks.. På helsekosten har de gele-bjørner og lakris uten sukker.Du kan bake alle slags kaker med sukrin eller annet alternativ til sukker. Lavkarbo har hjemmlaget bounty uten sukker som er kjempegode;)
Oktoberbarnetmitt Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Jo, det finnes mye godt sukkerfritt. Synes jeg Her kan du se hvilke søtningsstoffer du trygt kan bruke: http://www.diabetes.no/S%C3%B8tningsmidler%2Fs%C3%B8tningsstoffer.9UFRvO2X.ips
Celcius73 Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 Hvor finner dere god informasjon om kosthold og svangerskapsdiabetes? Har prøvd å lete på nett, men er fremdeles veldig usikker på hva som er "lov" og ikke lov, når du ser bort ifra typisk godterier, sukker osv..
Oktoberbarnetmitt Skrevet 14. juli 2012 #5 Skrevet 14. juli 2012 Finner endel på Diabetesforbundet sine sider. Går an å ta kontakt med de også, bare dumt de har sommerstengt frem til 31.juli... http://www.diabetes.no/Hva+er+rett+kosthold%3F.9UFRjSWg.ips Står mest om type 1 og type 2 der, men kostholdsråd o.l. vil jo gjelde også for svangerskapsdiabetes...
*Ninnin* Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Du kan fint ta litt sjokolade eller is, bare du tar det rett etter middag fek,så ikke blodsukkeret ditt blir påvirket:)
M1975 Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2012 Takk for gode tips:) skal lese meg litt opp og gå innom helsekost og se om jeg finner noe godt. Har ferie så det er kjekt å kunne kose seg litt:)
3 små skatter Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Jeg kan fint spise litt søtt mellom måltider...både kjeks og saftis, bare det ikke blir for mye. Men gleder meg stort til å kunne spise normalt igjen. Savner pizza, poteter og sushi (hvit ris) og et stort glass med sjokolade melk Er bare så redd for at diabetesen ikke skal bli borte etter fødselen, men det blir den vel. Hadde jo ikke diabetes før.
Oktoberbarnetmitt Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Jeg kan fint spise litt søtt mellom måltider...både kjeks og saftis, bare det ikke blir for mye. Men gleder meg stort til å kunne spise normalt igjen. Savner pizza, poteter og sushi (hvit ris) og et stort glass med sjokolade melk Er bare så redd for at diabetesen ikke skal bli borte etter fødselen, men det blir den vel. Hadde jo ikke diabetes før. Krysser fingrene for deg. I de fleste tilfeller blir den jo borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå