Gå til innhold

Dere med svangerskapsdiabetes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, hvordan syns dere det er å leve med diett og nye matvaner? Jeg klarer å følge opplegget, men syns jammen det er tungt å være helt uten is, boller og godteri hver eneste dag.... Syns litt synd i meg selv må jeg innrømme....

Veldig uvant dette:( og det fins jo ikke noen gode sukkerfrie alternativer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda,jeg fant en skikkelig go dia-kake på nett.Krydderkake uten sukker,den er kjempegod.Bare søk etter oppskrifter.Du kan vel få kjøpt is uten sukker også,vet at de har det i isbilen feks..

På helsekosten har de gele-bjørner og lakris uten sukker.Du kan bake alle slags kaker med sukrin eller annet alternativ til sukker. Lavkarbo har hjemmlaget bounty uten sukker som er kjempegode;)

Skrevet

Hvor finner dere god informasjon om kosthold og svangerskapsdiabetes? Har prøvd å lete på nett, men er fremdeles veldig usikker på hva som er "lov" og ikke lov, når du ser bort ifra typisk godterier, sukker osv..

Skrevet

Finner endel på Diabetesforbundet sine sider. Går an å ta kontakt med de også, bare dumt de har sommerstengt frem til 31.juli... :(

http://www.diabetes.no/Hva+er+rett+kosthold%3F.9UFRjSWg.ips

Står mest om type 1 og type 2 der, men kostholdsråd o.l. vil jo gjelde også for svangerskapsdiabetes...

Skrevet

Du kan fint ta litt sjokolade eller is, bare du tar det rett etter middag fek,så ikke blodsukkeret ditt blir påvirket:)

Skrevet

Takk for gode tips:) skal lese meg litt opp og gå innom helsekost og se om jeg finner noe godt. Har ferie så det er kjekt å kunne kose seg litt:)

Skrevet

Jeg kan fint spise litt søtt mellom måltider...både kjeks og saftis, bare det ikke blir for mye.

Men gleder meg stort til å kunne spise normalt igjen.

Savner pizza, poteter og sushi (hvit ris) og et stort glass med sjokolade melk :)

Er bare så redd for at diabetesen ikke skal bli borte etter fødselen, men det blir den vel. Hadde jo ikke diabetes før.

Skrevet
Jeg kan fint spise litt søtt mellom måltider...både kjeks og saftis, bare det ikke blir for mye. Men gleder meg stort til å kunne spise normalt igjen. Savner pizza, poteter og sushi (hvit ris) og et stort glass med sjokolade melk :) Er bare så redd for at diabetesen ikke skal bli borte etter fødselen, men det blir den vel. Hadde jo ikke diabetes før.

Krysser fingrene for deg. I de fleste tilfeller blir den jo borte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...