Gå til innhold

Dere som har barn som skal begynne på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere kjøpt sekker og klær til skolestart nå eller? Er ikke komt så langt ennå, men må det snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får de sekker av fylkeskommunen, penal har han fått fra før, ville ikke ha nytt :) Klær har vi ikke kjøpt enda, bortsett fra en ny allværsjakke...

Skrevet

Sekk har de fått. Akkurat hatt bursdag så fikk både penal og masse viskelær og annet stæsj som lærere elsker ;-)

Har kjøpt inn skoletøy, men det er fordi jeg har termin med nr. 4 i begynnelsen av august så har handlet litt til alle, for tror ikke jeg blir å springe så veldig mye i butikker rett før skolestart. Også fant vi skoletøy vi begge likte godt :-))

Skrevet

Har kjøpt penal. Sekk får vi første skoledag. Klær har jeg slett ikke tenkt på, han har da mye fint han kan bruke...

Skrevet

Vi kjøpte sekk i juni. 1800kr for 2 stk og 2 nye penaler. Storebror måtte også ha ny sekk og penal.

Skrevet

Skolesekk har de allerede fått. Fikk sekken på bli-kjent-dagen. Har også kjøpt klær og sko. Penal har vi ikke kjøpt.

Skrevet

Sekk har vi fått og klær har han i skapet fra før...;)

Skrevet

Hun har fått sekk og penal. Klær har jeg faktisk ikke tenkt på, men blir vel noen nye klær også...

Skrevet

sekken og penalet er kjøpt, men klær? er det vanlig med nye klær til man begynner på skolen? Har aldri koblet de to tingene sammen.

Gjest Filifjonka
Skrevet

sekken og penalet er kjøpt, men klær? er det vanlig med nye klær til man begynner på skolen? Har aldri koblet de to tingene sammen.

Første skoledag er en stor dag, og mange barn får et nytt antrekk til den dagen. Se på ditt eget bilde fra første skoledag i første klasse.

Jeg fikk selv et nytt antrekk husker jeg, og jeg husker godt hvordan det så ut også. Og på bildet av klassen står vi der, små og preget av stundens alvor, litt pyntet alle sammen, og følte oss veldig store og viktige .-).

Skrevet

Første skoledag er en stor dag, og mange barn får et nytt antrekk til den dagen. Se på ditt eget bilde fra første skoledag i første klasse.

Jeg fikk selv et nytt antrekk husker jeg, og jeg husker godt hvordan det så ut også. Og på bildet av klassen står vi der, små og preget av stundens alvor, litt pyntet alle sammen, og følte oss veldig store og viktige .-).

Jo, det er klart, til første skoledag. Jeg så mer for meg vanlig klær, nye t-skjorter, bukser, gensere... osv.

Hva slags klær kjøper dere til skolestart da? ett antrekk?

Skrevet

Sekk fikk hun i fjor, så hun ville bruke den og det er jo greit for meg. penal er ikke lov på småskolen her hos oss (for mye duppedingser man kan tulle seg bort i). klær har jeg kjøpt fordi hun hadde lite som passet nå så det var jo perfekt timeing! =)

Skrevet

Jeg kjøpte sekk like før jul, siden det da var halv pris på fjorårets modeller. For en stund siden kjøpte jeg også en tursekk, slik at jeg slipper at skolesekken blir full av gjørme o.l når de drar på turer.

Penal har hun også fått, men jeg sørget for at det var et penal uten noen duppedingser på, og kun med (gode) fargeblyanter, blyantspisser og viskelær i.

(Er utdannet lærer selv, så vet hvor lett de små blir distrahert av slike ting...)

Har ikke tenkt på å kjøpte nytt tøy til første skoledag, men det er mest fordi hun er så himla kresen på hva hun har tenkt å ta på seg, at jeg ikke gidder å handle uten henne. Og ikke er hun glad i klesbutikker heller. En noget irriterende kombinasjon ;)

Men hun har noen litt finere klær som hun liker godt, så er ikke noe krise.

Ja, og så har jeg kjøpt et sett med gore tex tøy, slik at hun har både på regnfulle dager og ellers. Greit å slippe dress, liksom...

Skrevet

Ny sekk har hun fått og nytt penal skal hun få av besteforeldre. De skal ut å handle til uka. Nye klær trenger hun ikke. Har nettopp arvet tre bæreposer fra en kusine.

Skrevet

Vi har ikke kjøpt sekk enda. Men vi skal til Danmark i ferien og tenkte å kanskje kjøpe der, så slipper han å ha lik sekk med halvparten av klassen. Penal fikk han for ca en måned siden av bestefar som hadde funnet et kjempetøft et i tyskland:)

Klær til skolestart blir nok kjøpt iløpet av et par uker.

Skrevet

Her har skolestarterne tidligere fått orange sekker, utlevert på skolen. Er det slutt på dette?

Skrevet

Neida:) Vi har fått sekk,vi:)

Er vel endel som ikke vil bruke disse...uvisst av hvilken grunn..;)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Oransje sekk til skolestart fikk vi fra fylkeskommunen - er det mange som ikke får det, altså? Den er veldig grei for førsteklassingene, synes jeg, særlig fordi de da synes ekstra godt i trafikken.

Pennal har ikke småskolebarna her hos oss. De har skrivesaker på skolen.

Skrevet

vi skal kjøpe sekk og pennal i morra. ellers er det bestemor som står for skoleklær:)

Skrevet

Vi har kjøpt sekk, men ikke penal enda. Klea tar jeg en dag med han litt nærmere skolestart.

Sånne orange sekker får vi ikke her hvertfall, men hørtes kjekt ut :)

Gjest Filifjonka
Skrevet
Første skoledag er en stor dag, og mange barn får et nytt antrekk til den dagen. Se på ditt eget bilde fra første skoledag i første klasse. Jeg fikk selv et nytt antrekk husker jeg, og jeg husker godt hvordan det så ut også. Og på bildet av klassen står vi der, små og preget av stundens alvor, litt pyntet alle sammen, og følte oss veldig store og viktige .-).
Jo, det er klart, til første skoledag. Jeg så mer for meg vanlig klær, nye t-skjorter, bukser, gensere... osv. Hva slags klær kjøper dere til skolestart da? ett antrekk?

Mine fikk ett helt antrekk, og det var vanlige klær altså. Ikke finkjoler og dresser, men bukser og gensere. Klær som de fint kunne bruke i skolehverdagen utover høsten, men som altså var helt nye til første skoledag.

I noen fylker får elevene skolesekk, men ikke alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...