Gå til innhold

Meg igjen med jenta med den knallharde magen..

Anbefalte innlegg

Gjest Dotto
Skrevet

Har rett og slett bare noen spm.

Har lest litt om melkeallergi og melkeintoleranse, og hun har INGEN symptom på desse. Vanlig er visst diare og løs mage, + magesmerter, noe hun ikke har, hun har bare vondt i magen akkurat når avføringen skal ut. Er det en mulighet for at hun har det, til tross for at hun ikke har noen symptomer?

Hun hadde en liten periode for noen mnd siden der hun hadde vondt når hun skulle ha avføring, dette var pga feil kosthold i noen dager grunnet sykdom. Dette var også første gangen hun hadde vondt. Når hun skal ha ut avføringen, så holder hun ofte igjen, og jeg ser ofte at avføringen er på vei ut dagen før den faktisk kommer, men hun holder igjen på grunn av tidligere vonde erfaringer. Og når hun holder igjen, så blir jo avføringen hardere og vondere. Kan det være grunnen til at den alltid er hard? Rett og slett fordi at hun er redd for å få vondt? Og dersom det er det, hvordan i alle dager skal jeg få henne til å IKKE holde igjen?

Jeg har nå gått til innkjøp av mye fiberrike produkter + malt, og fått i henne litt av dette, dersom neste avføring er mer eller mindre normal, kan jeg da bare slå ifra meg at noe er galt?

Har lest om diverse andre allergier og intoleranser, og alle som har med mat å gjøre, er der vanlige symptom som feber, mageknip, LøS mage, osv.. Så det kan da vel ikke være det hun har? Skal ringe legen mandag, men ønsker bare å høre erfaringer og kanskje få noen råd her inne.

TAKK:)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Redsel for avføring kan gi steinhard mage, og store smerter når man først har avføring ja! Det vet jeg 100% sikkert, da jeg hadde det like dan selv når jeg var gravid med guttungen vår.

Sist jeg hadde for tidlig fødsel, så startet fødselen akurat da jeg satt på do for avføring, så i svangerskapet med guttungen var jeg livredd når jeg måtte på do for nr 2! Kunne holde igjen opp til 8 dager, så jeg fikk oppmykningsmiddel for avføringen, så når den kom, så var det renende, slapp å presse. En "mindre avsporing"

Men hvertfall, ta henne med til legen, så kanskje hun kan få noe som gir henne konstant myk avføring, for når hun opplever at hun må bæsje, og det ikke er vondt, så kan det hjelpe henne over redselen.

Skrevet

hei :) Jeg har Cøliaki selv og vet at det f.eks er mange måter å reagere på. Selv hadde jeg kraftig diaré (beklager for detaljer) 5 dager i uken, annenhver uke i litt over 1 år. Min søster som også har cøliaki reagerte med å være trøtt og sove stort sett hele dagen. En annen jeg kjenner hadde bare ubehag i bagen, men noen andre jeg kjenner igjen fikk dårlige tenner ( Ja det er faktisk sant, det er et symptom det også )

Altså finnes det mange måter å reagere på, på samme sykdom/allergi så selv om det står på Internett at de vanligste symptomene er sånn og sånn så ville jeg absolutt fått henne testet for mat-allergi :) man vet jo aldri :)

Ellers når min gutt har problemer med magen er det som regel Biola det går i :)

Masse lykke til :) , håper dere finner ut av det, ikke noe greit når barna har det vondt!

Skrevet

Er du sikker på atmhun blir tømt? Hvis ikke kan det hende at hun bare får ut det nederste ved tømming med microlax. Da vil man ikke komme problemet til livs. Er dere usikre ville jeg spurt om henvisning til røntgen av magen. Tar to min og er lite strålefarlig.

Skrevet

Kiropraktor kan løsne litt på nærver i ryggen som styrer magen. Kan ikke helt det der, men funka kjempe bra på vår jente da hun var 4 år :-)) allerede første behandling var det bedre og vi var på kun 3 behandlinger. I dag er hun over 10 og aldri vært plaget siden.

Skrevet

Barnet til en venninne av meg hadde det litt på samme måten, etter hva jeg husker. Hun slet med avføring så lenge at tarmen hadde fått en uthuling, hvor bæsjen lagret seg, og det ble umulig/vanskelig for henne å tømme magen selv. De fikk en legetime og deretter fikk de en henvisning til sykehuset der de fikk rettet på dette.

Skrevet

Prøv Flytende parafin(apotekvare og reseptfritt).

Start med høy dose typ 10 ml morgen og kveld, og så går du gradvis nedover(trappe ned en uke med hver dose og bare ned 2-4 ml hver uke) til du ser det er nok eller at dere ikke trenger det lenger.

Det der er fort en ond sirkel, som barn trenger hjelp til å komme ut av. Flytende parafin ødelegger ikke tarmene, og virker kun på innholdet i tarmene.

Skrevet

Har ikke sett den forrige tråden, så vet lite om denne jenta, men har du vurdert å gi henne Lactulose? Lurt å rådføre seg med lege angående mengde selvsagt. Den smører jo hele tarmen, så slipper man forhåpentligvis klyster.

Skrevet

Husk det at dersom du gir MYE fiber, så må drikke økes MYE også. Ellers gir fiber forstoppelse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...