Gå til innhold

Soler dere magen da jenter ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen min var så blek at det var godt å få litt sol på den i dag, selv om det var skyer hele tiden. Rakk å få litt farge, men ble ikke for varm :) Deilig. Man føler seg litt mer "fin" når denne bollemagen får litt farge hehe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne solt den mer..... Men ser ut til at vi kan glemme det her på Østlandet iallefall.....

Skrevet

Solte den litt for noen uker siden, når det faktisk var finevær. Var deilig til tross for jeg ikke har mage (flat som ei pannekake enda, uke 19) :P

Skrevet

Jeg satt inne med shorts og bikinioverdel...løp ut så fort det kom litt sol. men den varte ikke så lenge om gangen. Rakk uansett å få litt farge etterhvert. Men det var stor innsats fra min side.......skal prøve det samme i morgen ;)

Skrevet

Jeg gjør det ikke. Min jordmor sa at når magen ble varm av sola, fører det ofte til at babyen får feber inni magen! Så har unngått det denne gangen gitt:-(.

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at soling blant masse skyer kan være noe farlig. Rekker bare 5 minutter om gangen med sol før det kommer en sky, så jeg soler meg med god samvittighet. Ikke akkurat sånn at man sitter i flere timer.

Skrevet

Jeg var i Spania under begge mine svangerskap. Og solte mage hver dag. Unngikk selvfølgelig å bli altfor varm. Drakk masse vann, smurte meg og badet :) Spurte jm før vi reiste, og fikk beskjed om å ikke bli overopphetet, ellers var d bare å kose seg i solen :)

Skrevet
Jeg gjør det ikke. Min jordmor sa at når magen ble varm av sola, fører det ofte til at babyen får feber inni magen! Så har unngått det denne gangen gitt:-(.

Synes dette hørtes rart ut. Ingen av de andre jordmødrene sier dette. De sier bare at man ikke skal bli for varm og overopphetet. Litt soling er ikke farlig.

Skrevet

Hei!!

Jeg soler magen min når det vi kaller for sola titter frem. Har fått litt farge. Men jeg har passet på dekke til magen litt innimellom. Blir det for lyst og varmt til lykketrollet i magen, blir ho urolig. Jeg er 29+2. Jordmoren min sier at dette er en god vitaminbombe som vi gravide bare har godt av. Men gjøre som alle andre, passer på å ikke bli for varm og drikke masse vann.

Skrevet

Ja vi trenger solen :) Nå er vi ikke akkurat bortskjemte her i Norge med sol og varme. Vi må nyte den så lenge den er der ;)

Skrevet

Jaaa, deilig med litt farge!

Men sitter ikke pal i sola og steker, liksom;) får jo raskt faege når man er gravid, så viktig å smøre godt da.

Skrevet

Det må vær en løyen jordmor, tull å tøys.. :P

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Jeg er i syden NÅ:) og temp ligger på rundt 40grader daglig!:o

Jeg soler magen min og har fått skikkelig med farge.

Dette gjør jeg fordi jeg så ei som var enda mer gravid enn meg som lå og sola bolla si:)

Men passer selvfølgelig på å drikke mye å kjøle med ned i basseng, merker med en gang hvis baby synest jeg har ligget for lenge:)

Eneste som er litt domt, jeg kan jo ikke sole ryggen fordi å ligge på magen nå er litt problematisk, den begynner jo å bli stor å når jeg ligger på den blir jeg kvalm:/

Så kommer hjem brun å fin fremme, men likblek bak:)

Skrevet
Jeg er i syden NÅ:) og temp ligger pÅ rundt 40grader daglig!:o Jeg soler magen min og har fÅtt skikkelig med farge. Dette gjør jeg fordi jeg sÅ ei som var enda mer gravid enn meg som lÅ og sola bolla si:) Men passer selvfølgelig pÅ Å drikke mye Å kjøle med ned i basseng, merker med en gang hvis baby synest jeg har ligget for lenge:) Eneste som er litt domt, jeg kan jo ikke sole ryggen fordi Å ligge pÅ magen nÅ er litt problematisk, den begynner jo Å bli stor Å nÅr jeg ligger pÅ den blir jeg kvalm:/ SÅ kommer hjem brun Å fin fremme, men likblek bak:)

Hehe ja det har jeg tenkt litt pÅ ogsÅ, at jeg mÅ sole ryggen min denne uken hvis jeg skal klare det før magen blir for stor ;) Kos deg i sola. Hørtes deilig ut ;)

Skrevet

Jeg har ikke solt magen min, men det er fordi huden er så stram og ubehagelig at jeg vil ikke risikere at den blir brent og enda mer vond... Men tror ikke bebis tar skade av sola, er jo faktisk mye mer varmt å ha ett håndkle el lignende over magen :/

Skrevet
Jeg har ikke solt magen min, men det er fordi huden er så stram og ubehagelig at jeg vil ikke risikere at den blir brent og enda mer vond... Men tror ikke bebis tar skade av sola, er jo faktisk mye mer varmt å ha ett håndkle el lignende over magen :/

Har du en god krem til magen din da? Min mage er også blitt stram og klør litt innimellom. Synes det hjelper med en god krem fra apoteket.

Skrevet

If I could, then I would! Her bare regner og regner og regner det! Vurderer en liten omgang med selvbruning:p

Skrevet
Har du en god krem til magen din da? Min mage er også blitt stram og klør litt innimellom. Synes det hjelper med en god krem fra apoteket.
Jeg bruker strekkmerkekremen til dr. greve og en vanlig krem så smører meg to ganger daglig :)
Skrevet

Jeg fikk også beskjed fra jordmor at man ikke burde "brune" magen..

Svigermor jobbet på nyfødt intensiv og fortalte meg at det stresset nok barnet å bli "solt":, at det var en del mer komplikasjoner de somrene det var mange brune mager inne..

Men det er vel ikke vitenskapelig bevist..

Skrevet

Jeg svarer kun på spørsmålet som ble stilt, altså om jeg soler magen som gravid, og det gjør jeg altså ikke. Dette er mitt tredje svangerskap og i de to forrige gjorde jeg det. Men ikke denne gangen, siden jeg ønsker å beskytte barnet mitt for alle mulige ting som kan skje. Jordmoren jeg går til er oppegående hun, men det er fullt mulig at hun er "overbeskyttende". Jeg er sikker på at barna kommer ut friske og fine om man velger å sole seg eller ikke, men argumenter som "jeg kjenner flere gravide som soler seg og alle de har fått friske babyer" holder ikke hos meg. Det må være et litt bredere grunnlag å vurdere slike ting på enn å bare stole blindt på 5-10 andre gravide, mener jeg. Det blir litt i samme gate som å si at man kan fint spise spekemat, kjøre bil uten bilbelte etc, for sjansen er jo allikevel liten for at noe skal gå galt? Nå er det selvfølgelig mange ganger verre å kjøre uten bilbelte enn å sole magen da, men tok bare med det som et eks, for å illustrere hva jeg mener...

Skrevet
Jeg svarer kun på spørsmålet som ble stilt, altså om jeg soler magen som gravid, og det gjør jeg altså ikke. Dette er mitt tredje svangerskap og i de to forrige gjorde jeg det. Men ikke denne gangen, siden jeg ønsker å beskytte barnet mitt for alle mulige ting som kan skje. Jordmoren jeg går til er oppegående hun, men det er fullt mulig at hun er "overbeskyttende". Jeg er sikker på at barna kommer ut friske og fine om man velger å sole seg eller ikke, men argumenter som "jeg kjenner flere gravide som soler seg og alle de har fått friske babyer" holder ikke hos meg. Det må være et litt bredere grunnlag å vurdere slike ting på enn å bare stole blindt på 5-10 andre gravide, mener jeg. Det blir litt i samme gate som å si at man kan fint spise spekemat, kjøre bil uten bilbelte etc, for sjansen er jo allikevel liten for at noe skal gå galt? Nå er det selvfølgelig mange ganger verre å kjøre uten bilbelte enn å sole magen da, men tok bare med det som et eks, for å illustrere hva jeg mener...

Godt svart ;) Må si at jeg soler ikke magen nå jeg heller fordi det regner hele tiden :) Men kommer det litt sol i dag så skal jeg sole meg i 20 minutter ;)

Skrevet

Kos deg i sola, med god samvittighet. Her i Norge skinner den jo knapt :-)

Skrevet

Hei

Ja jeg soler magen fordi sol på kroppen er det beste for både mor og barn :)

Den eneste mangelen på vitaminer i skandinavia er jo som vi vet Vit- D som vi får fra solen. Vitamin D har som hovedoppgave og ta opp Kalsium som sørger for at både mor og barn har et sterkt skjelett. Med andre ord er det mye bedre for mor og barn mer sol enn ikke sol.Så sol dere med god samvittighet, men som sagt før her. Pass på å ikke bli overopphetet for det kan gi feber og det er ikke bra. Det fødes friske barn i hele verden av mødre som har sol på magen i ni måneder, så dette sier seg jo selv. Det eneste vi må være ekstra forsiktige med når det gjelder vår lyse hud er pigmentflekker pga. sol og hormoner. Hadde min jordmor sagt til meg at sol ikke er bra for gravide skulle hun jammen meg fått argumentere for seg vitenskapelig, for da hadde hun ikke kommet langt.

Kom dere ut i sola jenter, men husk faktor :)

Hilsen spesial sykepleier som venter barn nummer 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...