Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #1 Skrevet 14. juli 2012 Hva synes dere om hormonere? Disse unge amerikanerne ulastelig antrukket i dress som går rundt i Oslo om sommeren med bibler og skal verve folk?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #2 Skrevet 14. juli 2012 Mener du mormonere eller? Tror ikke det er noe som heter hormonere *hihi*
Snuppelupp1988 Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Må bare rette på deg der, er mormonere det heter:) Jeg har ikke noe imot dem. Nå er tante og onkel mormonere med mine kusiner og fettere. Vært med mye på møtene dems vær søndag når jeg var lita jenta og syns det var mye hyggeligere og mer samspill mellom menigheten enn det er i en kristen kirke. Og misjonærene gjør jo ingen skade. Så klart er de forskjellige, men de fleste har stor respekt for at du faktisk ikke deler dems syn. Og ofte jeg har blitt stående å prate om alt mulig annet hvis jeg møtt dem på gaten Familiemiddager på søndager, med misjonærer på besøk. Hyggelige og flotte mennesker som står på for noe de trur på. Ikke bare bare å komme til et land og bo der uten å kunne språket. Har overrasket meg mange ganger hvor fort dem faktisk lærer seg språket vårt. Og de gjør mye annet enn å gå på gaten å verve mennesker. De hjelper til der det trengs. Eldre og syke. De bidrar med gode gjerninger for ingen ting Er selv medlem i humanetisk forbund, så absolutt ikke noen del av samfunnet dems, men har bare opplevd fine ting og sitter igjen med mange gode minner og historier fra de misjonærene jeg har møtt
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 hihi - etter åtte måneder gravid er jeg helt klar lei av disse hormonerne
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Så hva tror de på? Mormon i stedet for Gud?
Snuppelupp1988 Skrevet 15. juli 2012 #6 Skrevet 15. juli 2012 Så hva tror de på? Mormon i stedet for Gud? De Siste Dagers Hellige, også omtalt som mormonere, er fellesbetegnelsen for flere trossamfunn som bygger på læren til den amerikanske religionsstifteren Joseph Smith. De ser på seg selv som kristne, og i tillegg til Bibelen anser de Mormons bok som en hellig bok som ble nedskrevet av Smith. De legger vekt på blant annet familieliv, tjeneste og misjonsvirksomhet. Templer er viktige sentre for religiøse handlinger. Betegnelsen «hellig» ble brukt om de første kristne i Det nye testamente, og «de siste» skal markere at de er Kristi etterfølgere i nyere tid. På grunn av Mormons bok har de fått tilnavnet «mormonere» og deres lære har fått tilnavnet «mormonisme». Det langt største av samfunnene er Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå