Gå til innhold

Barnedåp: ca 20 voksne + 6 barn. Hvor mye mat trenger vi...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bestille et par fat (røkelaks m/eggerøre og roastbeef m/remulade). Jeg lager et fat selv, og skal spørre om noen i familien kan lage. Men hvor mange fat trenger vi egentlig....? I tillegg får jeg ei til å lage en kyllingsalat (sånn med karri og majones), og jeg vurderer å lage en pastasalat selv.

Har samme spørsmål når det gjelder kaker. Tenkte å bestille ei marsipankake, og lage to kaker selv. Hvor mange fler trenger vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 kaker,kommer an på om dere er kakespisere.

Vi hadde 5 stk på 25 stk. ALTFOR mye igjen..

Beregn ca 3 smørbrød pr voksen.

Når det kommer til barna kommer det an på alder :)

Men ca 80 smørbrød, da..

Skrevet

Vi hadde 32 personer i dåpen og jeg bestilte koldtbord til 32 personer. Det ble altfor mye igjen! Over halvparten faktisk, så neste gang blir jeg nok å ikke bestille mer enn til 20 personer. Ellers så var jeg i en dåp hvor det var ca 20 personer og da var det lagt 4 fat med div snitter. Det var iallefall 1 fat til overs hvis ikke mer.

Ang kaker så hadde jeg ganske mange. Jeg trodde det kom til å gå mye så jeg hadde vel 7 kaker og det ble ca 5 igjen! Gjestene hadde en del å velge i, men jeg satt igjen med alt for mye når dagen var over. Dåpen med 20 personer hadde 2 kaker og det var veldig mye til overs der også.

Skrevet

Jeg skal ha dåp imorgen, men vi er 11 voksne og 4 barn. Har bestilt koldtbord til 11, og vi lager 4 kaker, itillegg til at jeg har laget konfekt, muffins og gele :) kommer nok til å ha masse til overs..

Skrevet

Vil protestere på de gjerrige kakebordene som blir foreslått, 4 kaker er det man lager til en 29-årsdag. Ved høytidelige anledninger skal kakebordene være overdådig (kakerester sender man med gjester hjem eller inviterer naboer og venner til etterpålag).

Skrevet
Vil protestere på de gjerrige kakebordene som blir foreslått, 4 kaker er det man lager til en 29-årsdag. Ved høytidelige anledninger skal kakebordene være overdådig (kakerester sender man med gjester hjem eller inviterer naboer og venner til etterpålag).

Enig med stjerna! Er herlig med mange sorter å velge mellom, da kan en eventuelt lage mindre kaker! Lage kaker i brødformer i stedet for langpanne, og lage i springform med 15-17 cm diameter istedet for 22-24 cm.

Skrevet

Takk for svar! Det er til stor hjelp : ) Vanskelig for ei som ikke er vant med å ha middagsgjester en gang.....

Skrevet

vi blir 23 voksne og 3 småbarn,

tenker å bestille catering, og her vil ej servere en gryte. evt viltgryte. er lei av koldtbord. vi har gluten, egg og nøtteallergi å tenke på.

bestiller til 23 stk

viltgryte

ris

salat

brød

smør

dressing og rømme

marsipankake med bilde av dåpsbarn

oreokake

peanøttkake

ostekake

sjokolademousse

små vanbagels

is

brus

kaffi

evt pastasalat.

Skrevet

femm eler seks gjemmelagte pitsaer holler nokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...