Gå til innhold

Mensensmerter.. Så inni natta vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt at jeg holder på å kaste opp. Jeg har aldri hatt mensen-smerter før, så dette er nytt for meg. Noen som kan komme med råd som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer jeg som har veldig dårlig erfaring med menssmerter. Såpass dårlig, at fødselen ikke var det verste som har hendt meg. Men mitt råd til deg, er å ta to kokvarme flasker, pakket inn i håndduk, og legg dem på rygg og mage. Få i deg masse smertestillende. Og om det blir så ille som fødsel, så finnes morfin på legevakta.

Ja, jeg måte ha morfin en gang. Pappa var møkklei av å se vondtet mitt, så han kjørte meg rett avgårde. :-) P-ring hjelper for meg, da!

Skrevet

prøv å få i deg noen smertestillende, hvis de ikke kommer i retur, så prøv å sove. Vet det er vanskelig med veldige menssmerter. Jeg personlig klarte ikke å ha noe som var "tungt" på magen, men hvis du klarer det hjelper det som hun over her sier og bruke flasker med varmt vann intullet i håndkle.

Skrevet

Nei, å ligge på rygg er vondt med flaske på. Måtte ligge på siden, med rygg mot ryggstøtte og ei flaske i mellom der, også holdt jeg flaska på magen. Stikkpiller funker raskere.

Skrevet

Huff...det er så pyton. Da jeg var veldig ung ble jeg så ufattelig dårlig hver gang. Kasta opp, diare og nær ved å besvime hver gang. Jeg fikk noen sterke muskelavslappende piller av legen. Tok også 3 ibux, de hjelper mye bedre enn paracett.

Skrevet

Det finnes jo piller på apoteket for menssmerter. Tar 2 stk i det jeg kjenner smertene komme, og jeg kjenner ingenting resten av uken :)

Skrevet

Jeg har slitt med sterke menssmerter hele veien. Den beste medisinen jeg har fått hittil har vært Brexidol i pulverform. Reseptbelagt.

Skrevet (endret)

Har vært veldig plaga med menssmerter etter jeg slutta på p piller. Eneste smertestillene som hjelper ordentlig på meg er enten brexidol (på resept) eller naproxen (uten resept) trur foressten den har bytta navn. Jeg pleier å få så vondt at det eneste som hjelper er å ligge helt rolig i fosterstilling..... Hater å ha menssmerter, men å begynne på p piller (eller noen andre p produkter) igjen er uaktuelt....Så da må jeg bare lide meg gjennom de to tre dagene en gang i måneden da.... desverre....

Hvis du ikke er i en prosess med å prøve å bli gravid, vil jeg anbefale deg å begynnemed p piller (igjen?). Det hjelper.

Menssmerter er faktisk grunnen for mange til å begynne påp piller gjerne allerede i 15 års alder for å regulere bekjempe smartene....

Endret av Scania

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...