Major HotLips Houlihan Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Niks, det ble tolv dager på overtid her
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Hvordan var fødselen da, Leona? Og evt din kropp etterpå ift andre med lignende fødselopplevelse? Det er ikke (bare) å føde til termin som er hensikten med modningsakupunktur - det er vel så mye å forberede mors kropp til selve fødselen.
min<3 Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Jeg begynte med modningsakupunktur i uke 35 tror jeg det var,ca to ganger i uka. Hun satte flere nåler på slutten. Under siste behandling sa jeg at hun måtte kjøre på med det hun hadde. ( jeg skulle egentlig inn og settes i gang to dager senere pga risikosvangerskap,var da i uke 38+) Samme kveld som jeg fikk de siste nålene gikk vannet kl 23,riene startet rundt 03 på natta. Kl 06 hadde jeg 5cm åpning og kl 11 var baby ute. Min første fødsel,så har jo ikke noe å sammenligne med,men syntes det gikk fort og greit. Ingen plager etterpå, merket ingnting til at livmoren trakk seg sammen,måtte sy non sting,ingen plager med det heller. (vet ikke om det har noen med nålene og gjøre) fikk også med meg noen homeopatiske (skrives det sånn?) piller som skulle hjelpe kroppen og lege seg selv fortere. Jeg er i allefall kjempe fornøyd og kommer til å gjøre det samme neste gang.
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Hvordan var fødselen da, Leona? Og evt din kropp etterpå ift andre med lignende fødselopplevelse? Det er ikke (bare) å føde til termin som er hensikten med modningsakupunktur - det er vel så mye å forberede mors kropp til selve fødselen. Okei, jeg vet egentlig ikke så mye om akupunktur og hvordan den skal virke ifm modning og fødsel. Jeg hadde en rask og enkel fødsel, var i kjempefin form etterpå og reiste hjem dagen etter så kanskje en har virket likevel da?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Hvordan var fødselen da, Leona? Og evt din kropp etterpå ift andre med lignende fødselopplevelse? Det er ikke (bare) å føde til termin som er hensikten med modningsakupunktur - det er vel så mye å forberede mors kropp til selve fødselen. Okei, jeg vet egentlig ikke så mye om akupunktur og hvordan den skal virke ifm modning og fødsel. Jeg hadde en rask og enkel fødsel, var i kjempefin form etterpå og reiste hjem dagen etter så kanskje en har virket likevel da? Før man føder er man jo som oftest bare opptatt av å få ut babyen.... Babyen kommer når den er klar for det, akupunktur kan som regel ikke tvinge ut babyen hvis den ikke er klar (selv om en del punkter er forbudte under svangerskap nettopp fordi de kan starte en fødsel). Men når babyen er klar kan akupunktur fremskynde fødselen og slik hindre at man går over tiden (selv om din kom på overtid). Men det er som tidligere nevt vel så viktig å forberede mors kropp på fødselen, for å minske komplikasjoner og gjøre det best mulig for mor der det er mulig, slik at også tiden etterpå blir bedre - så du skal ikke se bort fra at du egentlig hadde god virkning likevel Men vel så viktig er som sagt
Gjest Gullguttene Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Modningsakupunktur og igangsettelseakupunktur er ikke det samme. Modningsakupunkturen skal forberede kroppen på fødsel. Raskere åpningsfase, mindre risk for å revne er vel noen av fordelene. Igangsettelseakupunktur er jo da for å sette i gang fødselen, og så vidt jeg vet skal det være andre punkter som brukes. Gikk selv til modningsakupunktur i første svangerskap. Fra jeg kjente første antydning til ubehag nederst i magen og til barnet var ute tok det ca. fire timer. Revnet ikke og alt gikk kjempefint i tiden etterpå også. Er snart fødeklar igjen og går til modningsakupunktur også denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå