studVest Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Min mor er/var en typisk karrierekvinne på mange måter, selv om jeg aldri har følt meg som 2. prioritet. Men vi er vokst opp med barnepike som lagde frokost, matpakke, middag og kvelds. Min mor er helt analfabet når det kommer til matlaging! Ååååå, så misunnelig jeg var på mine venninner som hadde mødre som bakte og lagde middag fra bunnen av. Mamma kunne til nød diske opp med osteschnitzel, liksom... Mine barn skal få hjemmelaget brød, gode middager og hjemmebakt kake på bursdagen! Og de skal nyte godt av å ha en opplagt tilstedeværende mor som ikke tilbringer annenhver helg på viktige konferanser!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Det eneste jeg skal PRØVE å gjØre annerledes er å ikke stresse så veldig for at alt skal være perfekt. Min mor gjorde alltid ALT for oss barn og hadde det alltid ryddig og fint hjemme. Jeg skal prØve å leve opp til å være til stede for mine barn og engasjere meg i deres liv, men alltid ryddig og fint hjemme blir andreprioritet, fordi det klarer jeg ikke uten å stresse :-)
Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Hvis du slår opp A4 i ordboken, så står det sikkert et bilde av min mor Kjempe flott mamma på alle måter, hun har alltid tatt vare på oss barna, huset og pappa på en strålende måte. I tillegg har hun jobbet med barn hele livet, så pedagogikken var på plass*s*. Men det er en ting jeg vil gjøre annerledes, og det er å være mer spontan enn henne. Ting trenger ikke å planlegges nøye på forhånd alltid, men at vi kan våkne en morgen og finne ut at vi drar en tur eller gjør andre spennende ting.
Studine mevik Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Jeg skal ikke fortelle barna mine at "nå har du lagt på deg" når de kun har gått opp 2kg og ikke er i nærheten av tjukke. Noe jeg skal gjøre likt som min mor derimot er å fortelle barna mine at jeg er glad i dem hver eneste dag
Annikenb Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Det jeg vill og håper jeg gjør annerledes en min mor er og ha et stabilt familie liv for barnet mitt. Vi hadde ikke noe forhold til fedrene våre, og vi flyttet 12 ganger før jeg var ferdig på ungdomsskolen:P men gudene vet jeg elsker min mor og respekterer henne mer enn noe annet:) men stabilitet og kjærlighet er noe jeg håper jeg altid kan gi og vise:D
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Det meste - får jeg en gutt og jente å gutten forgriper seg på jenta, skal jeg ikke si det et den 9 år gamle jenta sin skyld som forførte broren sin. Men beskytte henne. Å skaffe han hjelp. Jeg skal ikke få jenta mi til å tro pappaen hennes ikke er glad i henne. Jeg skal ikke kalle jenta mi på 12 hore.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Skal forresten heller aldri si til jenta mi på 12 at jeg ikke tør la henne dra på ferie med pappaen sin. Fordi jeg er redd hun kommer til å prøve å forføre sin egen far.
studVest Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2012 Jeg skal ikke fortelle barna mine at "nå har du lagt på deg" når de kun har gått opp 2kg og ikke er i nærheten av tjukke. Noe jeg skal gjøre likt som min mor derimot er å fortelle barna mine at jeg er glad i dem hver eneste dag
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Skal forresten heller aldri si til jenta mi på 12 at jeg ikke tør la henne dra på ferie med pappaen sin. Fordi jeg er redd hun kommer til å prøve å forføre sin egen far. Hva??
☆☆☆ Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Det meste - får jeg en gutt og jente å gutten forgriper seg på jenta, skal jeg ikke si det et den 9 år gamle jenta sin skyld som forførte broren sin. Men beskytte henne. Å skaffe han hjelp. Jeg skal ikke få jenta mi til å tro pappaen hennes ikke er glad i henne. Jeg skal ikke kalle jenta mi på 12 hore. Nå ble jeg lei meg, foreldres fremste oppgave er å beskytte barna sine..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Det er det. Derfor skal jeg aldri bli som min mor. Som sagt. Kunne skrevet bok om alt hun har gjort mot meg som jeg aldri skal gjøre mot mine egne barn.
studVest Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. juli 2012 Jeg skal ikke fortelle barna mine at "nå har du lagt på deg" når de kun har gått opp 2kg og ikke er i nærheten av tjukke. Noe jeg skal gjøre likt som min mor derimot er å fortelle barna mine at jeg er glad i dem hver eneste dag Uff, ikke lett på mobil! Skulle bare si meg enig med det å være flink til å fortelle barna at vi elsker dem, det har mamma lært meg også
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 Det er ikke mye jeg vil gjøre anderledes enn min mor gjorde, eneste er vel at jeg vil sette av litt mer tid til meg selv. Hun hadde tid til tid og overskudd, hun var tilstede men vi fikk også nok frihet til å gjøre våre ting uten at hun hang over oss. Hun laget mat, bakte og gjorde det meste i huset. Men min far gjorde også mye bare veldig lite inne, de delte slik de hadde lyst selv ikke etter kjønnsrollemønstert som var. Jeg har ikke en mor som ikke kan ta i en hammer eller andre ting, har en mor som gjør akkurat det hun vil og klarer hun det ikke men vil gjøre det så lærer hun det seg. Hun kjørte lastebilen når pappa kjørte gravemaskinen når de bygde hus, hun syns det var gøy med lastebil så da tok hun lastebil lappen.
Annikenb Skrevet 13. juli 2012 #15 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har jo et håp om at vi lærer litt av våre foreldres feil, og ikke gjør de samme feilene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå