Gå til innhold

Hva lønner seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen planer om å jobbe lenge mens jeg er gravid.Vet at jeg sikkert blir slaktet her fordi jeg skriver dette.Jeg har en veldig fysisk tung jobb og jobber som fast nattvakt. Forrige gang jobbet jeg til 6 mnd,men nå tenker jeg at jeg ikke vil lenger enn 4 mnd.Jeg skulle gjerne vært hjemmeværende på heltid,men jobber fordi jeg selvfølgelig trenger penger.Vet at de skaffer vikar for meg lett så har ingen dårlig samvittighet pga dette.

Noen som vet hvordan jeg burde gå fram??

Jeg har en ryggskade m.m så vet at jeg får sykemelding også pga type jobb jeg har. Er det sånn at jeg burde jobbe en viss stund pga penger neste år? blir jeg straffet fordi jeg er sykemeldt lenge? vil jo ikke tape penger her..

Har hørt snakk om at man kan få fødselspenger eller noe frem til permisjonen?

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du jobber i det offentlige taper du ikke penger i forhold til feriepenger annet enn ut fra hvilken type permisjon du velger. 80% gir mindre inntekt enn 100%...

Men på en annen side er vel arbeidsgiver pliktig til å gi deg andre arbeidsoppgaver i tiden fremover, og tilrettelegge slik at du kan holde deg i jobb. Jeg synes det var kjekt å kunne være i jobb frem til permisjonstiden startet. Er sykepleier.

Skrevet

Jeg håper virkelig jeg kan jobbe til siste slutt:) men skjønner deg godt at ikke du orker med den jobben der!

Skrevet

Det er vel kanskje svangerskapspenger du tenker på? :)

Skrevet

Er du sykemeldt får du kun feriepenger for 48 dager, hvis det er NAV som betaler sykepengene direkte til deg. Får du sykepengene utbetalt fra arbeidsgiver, hender det i noen tilfeller at du får feriepenger for hele sykeperioden, men det tror jeg er opp til arbeidsgiver.

Skrevet

Du taper feriepenger på å være sykemeldt lenge. Du får feriepenger for 45dager av den perioden du er sykemeldt. Vet ikke hvordan dette er med svangerskapspenger, men tror det er noen begrensninger der også. Jeg anbefaler deg å jobbe så lenge som mulig, men ikke så det går utover helsa di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...