Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 For 1,5 år siden hadde jeg og mannen store problemer. Mye gikk på at vi har to forskjellige kulturer. Han ville snu om på tenkesettet mitt på en dag. Alt som var og alltid hadde vært naturlig for meg var nå blitt fullstendig fy fy. Rett og slett respektløst. Alkohol, festing, mannlige venner, sminke, neglelakk, klær osv. Jeg måtte skjønne at jeg nå var blitt kone og koner gjør ikke slikt. Jeg elsket jo selvsagt mannen min. Men synes det var forferdelig tungt å skulle gi slipp på alt dette. Å det var definitivt ikke naturlig for meg. Ingen automatikk i at jeg ikke kunne fortsette med disse tingene selv om jeg var gift. Selvsagt ikke flørting med andre menn osv. Jeg drakk Desverre alkohol bak ryggen hans over en lengere periode. I håp om at han kom til å mykne. Jeg var 100 % trofast samme hvor og hva jeg drev med. Men etter hvert ble ting enda værre. Han begynte å beskylde meg for å være utro. Osv osv. Så til slutt. Skjedde jo akkurat det i fylla. Jeg var så sinnsykt lei av å bli kontrollert og passet på konstant. Men så etter det skjedde , gikk det opp for meg. Jeg var dritt lei av drikking , festing osv. Sa det til han. Å vi hadde dusinvis av krangler. Men vi bestemte oss for å allikevel prøve. Med ny fortåelse av hverandre. Å det har gått veldig bra, mye jobbing. Men nå er vi der. Vi har det utrolig fint sammen. Jeg har ikke gitt meg på klær og sminke. Annet enn at kløfte visning et betydelig mindre. Og jeg har heller ikke gitt meg på å få alenetid, uten mas og press. Og mistanker fra han. Vi har nå et mye ærligere og åpent forhold. Er så deilig at det gikk bra. Men trist at slikt måtte til. For meg et det stor respekt å finne for han. Da han er muslim ( praktiserende ) å utroskap er vel det største nedtrampet de kan få imot seg. Han tilga, samtidig som han innrømmet og innså at han kanskje hadde litt skuld i det selv. Ikke det at han fortjener det. Men han viste virkelig karakter med dette.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Høres ut som om mannen din har fått det greit.
ana_fi_hob_ Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Hvordan kan han ha fått det greit ? Hva er greit med at kona er utro ?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Hmmmm... Jeg får dårlige vibber. jeg har vært sammen med en muslim selv i 2,5 år. Sakte men sikker begynte han å fortelle meg at jeg ikke kunne drike, ikke kunne ha guttevenner, ikke kunne gå i korte sjørt. Det var en sånn snikete måte han gjorde det på at jeg tenket at han hadde rett. Når jeg ser tilbake blir jeg forbannet. Som du sier, nå innser du at du er lei av å drikke. Ok det er jo greit, da har du jo kanskje valgt dette. Men DU må ta dine valg, han kan IKKE bestemme over deg. Respekt for andre tros retninger er en ting, men han syrer jo deg. Da har jo ikke han respekt for deg. Tenk deg godt om om du vil dette. Tenk på barneoppdragelse. Tenk på selvrespekt!
Annikenb Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Det viktigste er at du var ærlig om det, og at dere snakket ut om det og at det har gjort at dere har det bedre. Utroskap er selvsagt ikke greit, det er det aldri. Men om man gjør noe så dumt, å er ærlig om det, så syntes jeg det er respekt i det også man vet aldri hva utfallet blir. Jeg har aldri vært utro, men har tilgitt det en gang. Så kan vell se ting på begges synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Har tenkt godt igjennom det. Savner ikke festing og drikking. Men som sagt. Ga ikke slipp på sminke og klærne mine. Han bestemmer ingenting over meg. Han har sine meninger. Men jeg er ikke enig i alle. Jeg står på mitt. Han får enten leve med det eller leve uten meg. Så ingen fare med selvrespekt. Han bestemmer ikke over meg selv om jeg gjør enkelte av tingene han ønsker. Jeg velger jo å gjøre det. Samtidig som han velger å ikke gjøre ting jeg ikke ønsker han skal.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Akkurat. Ja jeg mener selv det beste var å være ærlig. Så kunne han selv få bestemme om han ville ha meg eller ikke. Ville ikke være enda mer ego, å bare holde det skjult fordi jeg ville ha han. Ville aldri fått et bra ekteskap av det allikevel. På mange måter er faktisk dette noe av det beste som kunne skjedd.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Når jeg leser dette, tenker jeg bare en ting; Hva når (evt. hvis) dere får barn??? Dere vil jo mest sannsynlig være uenig i det meste som gjelder barna?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Håper for Guds skyld du ikke planlegger å omskjære barna dine. Ellers vil jeg si jeg ikke forstår hvorfor man orker den kulturforskjellen?
Annikenb Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Når det kommer til barn burde dere nok sette opp et regelverk først. Bli enige om hvordan dere vill oppdra barnet, og om religion skal spille en stor rolle er det noe dere må være helt enige om hva første stund!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 Vi planlegger ikke å omskjære babyen vår. Han skal få bestemme selv. Dette er vi 100 % enige om. Mannen vil vise gutten islam. Men ikke legge press på han. Han vil få bestemme helt selv. Ang hvorfor jeg orker kulturforskjeller. Fordi jeg elsker mannen. Ikke kulturen , religionen osv. vi kommer nok ikke til å være 100 % enige om alt. ( hvem er det ? ) men vi kommer til å løse det på sivilisert vis.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 21.33. Hvorfor må vi være fullstendig uenig om alt ?
Annikenb Skrevet 13. juli 2012 #15 Skrevet 13. juli 2012 Ingen er enige om alt. Det handler og om og gi og ta, så lenge dere er enige om de store tingene så ordner nok resten seg etter vært:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #16 Skrevet 13. juli 2012 21.42. Akkurat :-) det vi også mener. Selvsagt vil vi ha forskjellige meninger om ting. !!
Fru Blåbær Skrevet 13. juli 2012 #17 Skrevet 13. juli 2012 Jeg stusser litt over at du har behov for å poengtere at han ikke bestemmer over deg. Selvfølgelig gjør han ikke det! Hvorfor er det et tema?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #18 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har ikke behov for å poengtere det. Jeg svarte på det noen skrev jeg. Så der tar du litt feil.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #19 Skrevet 13. juli 2012 Jeg stusser litt over at du har behov for å poengtere at han ikke bestemmer over deg. Selvfølgelig gjør han ikke det! Hvorfor er det et tema? Du vet ikke mye om muslimske menn, gjør du vel?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #20 Skrevet 13. juli 2012 Jeg stusser litt over at du har behov for å poengtere at han ikke bestemmer over deg. Selvfølgelig gjør han ikke det! Hvorfor er det et tema? Du vet ikke mye om muslimske menn, gjør du vel? Gjør du ? er ikke alle muslimske menn som bestemmer over kona si. eller er tyranner ol. Er så lei av å lese om fordommene til Norske damer. Mange av de muslimske mennene går Norske menn en høy gang !! kjenner til nok av Norske menn som er drittsekker uten like. Hva er galt med ( i moderate mengder ) at mannen sier sin mening? for muslimske menne er respekt en stor sak. de fleste av de respekterer kona si. det er ikke mangel på respekt å si han ikke vil hun skal bruke sminke, drikke osv. Mer det at han respekterer henne. og vet at andre menn ikke respekterer kvinnfolk som viser alt, er drita fulle hver fredag og lørdag, ligger med hele vennekretsen osv. så sier vel mer om Norske kvinner enn muslimske menn. Bare fordi vi norske ikke liker at de ikke respekterer vår løssluppemhet betyr vel ikke at muslimske menn er kontrollerende idioter. vi lever i 2012 . prøv å åpne øynene og hodet ditt for andre tenkesett enn ditt eget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå