Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Er så usikker på om jeg skal begynne på 1.pergokur bare 3 dager før vi reiser på ferie. Får hverken med meg ul eller blodprøvene, men det var ok sa legen min. Og jeg vil virkelig ikke gå glipp av en mnd... Det jeg er redd for er å bli dårlig av tablettene, har jo lest om en del som blir det... OG så er jeg jo litt redd for flerlinger... Noen som kan dele erfaringer rundt dette/vet noe mer? Setter kjempestor pris på svar da dag 4 i syklusen min er i dag, og må evt ta 1. tablett i kveld...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg ville nok begynt på kuren i dag. Har du brukt pergo tidligere? Jeg ble gravid på dobbel pergo kur etter lap. Den mnd det klaffet følte jeg kroppen fikk noe den manglet. På tidligere kurer hadde jeg hetetoktet og ømme brøst. Lykke til og håper spiren sitter
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for svar! Det setter jeg stor pris på!! Er så fryktelig usikker. Sitter her med pillene ved siden av meg og googler... hehe Huff! Har aldri brukt noe slikt tidligere så dette er aller første gang. Skal starte på dobbel kur. Har fått resept på 3 doble kurer som skal tas annenhver mnd. Fikk du noen bivirkninger? Leser om så mange som blir dårlige, får kjempevonde eggløninger osv. Vet du noe mer rundt det som du kan fortelle? Takknemlig for svar! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Det går helt fint Jeg hadde ikke klart å vente Plagene er ikke så ille syns jeg. Og veldig verdt det har en nydelig baby hjemme Kast deg i det!!! Og ta med el tester. Jeg likte cb sine. Og jeg fikk el 1 uke etter jeg skulle hatt el i følge tabl. Så ikke bekymre deg om du får sen el
Serepta Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ikke noe særlig bivirkninger. Kjente helt klart el, men ikke vondere enn litt sterke mens smerter. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Og en ting til. Får du fryktelige el smerter, så har du jo el!!!!!!
Aeris☆ Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Jeg tok dobbel pergokur, og fikk ingen bivirkninger. Men det er veldig viktig at man har tid til å ha hoppe i høyet annenhver dag slik som det står. På første kuren så havna vi midt i julestria, og hadde ikke så god tid til sengekos, men neste mnd klaffa det! Jeg gikk ikke til gynokolog for ul eller blodprøve når jeg tok tablettene. Men når sant skal sies så er det to babyer i magen min, så en hvis større sjanse for flerlinger er det jo, men tenker slik at når jeg først hadde kommet til det steget for å få hormonbehandling, så skulle ikke tvillinger stoppe meg! Vi hadde ønske om et barn, og har nok kjærlighet til to stk på en gang Dobbel glede!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for svar dere!!! Er bare litt redd for å ødelegge en etterlengtet ferie med bivirkninger. Jeg begynner rett på dobbel kur som jeg skal ta i 4 dager fra og med i dag så nå må jeg bestemme meg!! Ikke lett:/ Har aldri brukt eggløningstester, for jeg har alltid trodd at jeg har hatt eggløsning og vi er "flinke" til å ha samleie annenhver dag, men nå vet jeg jo ikke det sikkert.. Ettersom jeg ikke har mulighet til blodprøvene, bør jeg kjøpe eggløsningstester å teste for dette selv? Noen som vil forklare hvordan og hva jeg skal kjøpe hvor? Veeeldig takknemlig for svar!! Hi
Aeris☆ Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for svar dere!!! Er bare litt redd for å ødelegge en etterlengtet ferie med bivirkninger. Jeg begynner rett på dobbel kur som jeg skal ta i 4 dager fra og med i dag så nå må jeg bestemme meg!! Ikke lett:/ Har aldri brukt eggløningstester, for jeg har alltid trodd at jeg har hatt eggløsning og vi er "flinke" til å ha samleie annenhver dag, men nå vet jeg jo ikke det sikkert.. Ettersom jeg ikke har mulighet til blodprøvene, bør jeg kjøpe eggløsningstester å teste for dette selv? Noen som vil forklare hvordan og hva jeg skal kjøpe hvor? Veeeldig takknemlig for svar!! Hi Jeg brukte ikke el-tester, så vi hadde bare samleie annenhver dag fra da vi skulle, og litt over tiden rundt da el skulle være. Regna med at el ikke kom akkurat den dagen det skulle, så vi hadde heller regelmessig samleie i flere dager enn det som står. Om du er veldig usikker og vil vite når du har el, så kan det jo være greit å teste seg, men der kan dessverre ikke jeg hjelpe deg da jeg aldri har prøvd det. Tror ikke du trenger å være så bekymret for bivirkninger, kan komme på at puppene ble ekstra ømme, men det var bare det jeg hadde iallefall, og nå skal ikke jeg snakke for alle Jeg ville ha kjørt på med pergokur, om dere er begge innstilte på det! Kjipt å gå glipp av en prøveperiode!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Takk for svar Aeris!! Da har jeg tatt 2 tabletter!!!! Syns det er skummelt! Satser på at det skjer så mye de neste dagene med jobb, pakking, vasking av hus og klær + at vi har en liten turbo som krevet sitt, at jeg ikke kjenner bivirkninger;) Men er det vanlig å begynne på dobbel kur med en gang? Har lest at mange begynner med enkel kur, så hva kan det være? Hmm.. man tenker altfor mye.. Hi
timiane Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Det er årsaken til at man bruker pergo som avgjør hvor mye man skal ta. Jeg har kun tatt enkel kur. Jeg har ikke hatt noe ubehag mens jeg tok de, men blitt veldig premenstruell! Du trenger ikke eggløsningstest når du har partner, men om du ønsker å bruke de viser de kun når du har stigning av LH som gjør at man får eggløsning. Men noen har ikke eggløsning likevell og da er ikke testene pålitelig. Har ikke intrykk av at så mange blir gravide på pergo (Noen blir det) fordi slimhinnen i livmoren blir mye tynnere og ikke like motagelige for eggene. Har du fått tbl av gynekolog? Lykke til med prøvingen og god ferie
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Jeg ble gravid på dobbel pergo Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 Takk for svar Timiane! Vet du hva som avgjør om man skal ta enkel eller dobbel kur? Er det noe man kan gjøre for at slimhinnen skal bli mer mottagelig for egg mens man går på pergo? Jeg har fått tabl. av gyn ja, privat. Er det uvanlig? Hi
Ver@ Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 Jeg ble gravid på min andre enkle pergokur. Første gang hadde jeg sterke el smerter, samt ekstreme humørsvigninger. Andre gang kun sterke el smerter. Hadde ikke oppfølging i form av ultralyd da gynekologen min mente oddsen for flerlinger var veeeldig liten. Vell, her sitter jeg med en liten gutt og jente i magen;) Så JO, oddsen er der! Så er du veldig redd for å bli gravid med tvillinger/trillinger burde du nok vente til du har mulighet til ultralyd. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2012 #15 Skrevet 15. juli 2012 Hei! Takk for svar! Gratulerer med tvillinger på vei! Faktisk, så skremmer det meg ikke så mye med tvillinger, er svangerskapet jeg gruer meg til, for jeg var fryktelig dårlig sist.. Er på 3.dager med dobbel pergokur, så dette blir en spennende måned:) Hi
Ver@ Skrevet 15. juli 2012 #16 Skrevet 15. juli 2012 Tusen takk:) Husk at de færreste svangerskap er like, så det kan bli mye lettere for deg denne gang:) Foresten, jeg fikk eggløsning dag 20 første runde med pergo, dag 17 siste gang. Så det kan være lurt å bruke eggløsningstester fra dag 12 ca:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå