Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Passer sønnen til en venninne, han en 1 mnd yngre enn min. Han skulle ta flaske med mme fint sa hun men jeg får søren ikke i ham. Han har ikke spist siden hun dro, og det begynner å bli ganske mange timer siden. Han er tydelig sulten og gråter. Mannen min har vært på butikken og kjøpt flere sorter mme, men han vil ikke ha. Han er ammebarn til vanlig. Jeg begynner å bli skikkelig desperat, vet ikke hva jeg skal gjøre. Får ikke tak i venninna mi. Mannen min mener jeg må prøve å legge ham til mitt bryst, evt har jeg (min egen) mm i fryseren som jeg kan varme opp og prøve gi på flaske. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Føler det er et skikkelig overtramp å gi ham min morsmelk, og hadde ikke likt om det var omvendt (at venninnen min gav min datter) Samtidig hadde jeg foretrukket det fremfor at datteren min hadde sultet. Hva hadde DU gjort?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Venninnen min er forøvrig på sykehuset og tar en liten operasjon, hun kommer tilbake i morgen. babyen er 4 mnd. og får ennå ikke fast føde.
Gjest Filifjonka Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde nok ammet. Men har du prøvd å gi ham med teskje? Det hender at du kan få i dem ganske greit med teskje selv om de ikke tar flaske altså.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Prøv å helle mme fra en kopp eller noe? hvis hun også ammer, kan det jo være flasken han ikke er vant til.. tror nok det er lurt om du får tak i henne og får godkjenning før du evnt gir av din melk.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ammet. Også fikk heller venninnen blitt sur.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ikke hatt problemer med at venninna mi ammet mitt barn om det var nødvendig. Men ca. 60 % er bærer av et virus som smitter via morsmelk. De som er bærer av dette kan feks ikke gi donormelk til sykehusene. Det hadde stresset meg mest som mor til babyen.
*piami* Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Ville ikke gidd min egen mm nei. Fryktelig vanskelig situasjon:S Tenker på, hva om baby reagerer på morsmelken din? Men samtidig får jo nyfødte "donormelk"?! Men den blir vell nøye testet først. Nei, jeg har ikke noe godt svar til deg:( Håper baby tar flaska til slutt!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Du, er ikke sikker, men mener det KAN være farlig å amme andres barn? Stemmer det? Er usikker! Du kan jo ringe føden og høre der evt? Bare så du er sikker?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Da mitt barn var nyfødt fikk hun mme gjennom en liten slange (sonde?) som jeg la inntil brystet. Kanskje du får kjøpt en sånn på apoteket, så kan du dekke til brystet der melka kommer ut, samtidig som ungen suger? Vet ikke om du skjønte hva jeg mente, men... ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Er det på mobil du har ringt? Kan du ikke ringe sykehuset og få tak i henne på avdelingen hun ligger på
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Har ikke dere snakket om dette før venninnen din overlot deg barnet. Babyen har vel prøvd flaske før. Ring sykehuset og bli satt over til avd der hun er så kan du vel spørre henne. Jeg har ammet andres barn og de har ikke tatt skade av det. Lurer på om du er et forumtroll?
Gjest stårma Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 Har du prøvd å la mannen din gi han mme? Og ikke bare du, at det kanskje hjelper om du som minner mer om mor og trygge puppen går ut av rommet og at mannen prøver å gi flaske? Aner ikke hva jeg ville ha gjort... tror jeg ville prøvd å gi mme lenge, men hadde det absolutt ikke gått så ville jeg ha ammet han fremfor å la han gå sulten helt til i morgen. Flinke dere er med to babyer i hus! Håper din baby er rolig og god i natt, sikkert slitsomt med en ekstra som ikke er din:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 Gi han melk med skje eller en kopp med tut.
Gjest uni kum Skrevet 13. juli 2012 #15 Skrevet 13. juli 2012 Men hvorfor kjøper fødeavdelingene morsmelk da, dersom det skulle være farlig å gi det til andres barn... Hvordan du skal takle dette har jeg ikke noe godt svar på, men barselavdelingen kjøper jo morsmelk, så kan ikke skjønne at det er farlig? (Mulig og melk testes da, det er jo en mulighet...)
L-8 Skrevet 13. juli 2012 #16 Skrevet 13. juli 2012 Jeg skulle være mmdonor til et prematurt barn. På sykehuset kunne barnet kun få testet melk men da det var stort nok til å komme hjem sa de på nyfødtintensiven at ettersom mitt eget barn var sunt og friskt var det god nok indikasjon på at melken var bra nok. Ettersom barnet er 4 mnd ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gi det egen mm. Jeg tror jeg bare hadde ammet jeg, dersom du har mulighet til det. Moren bør være forståelsesfull og takknemlig mtp at du har tatt ansvaret for hennes lille barn over en såpass lang periode. Gjør det du føler er riktig!
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juli 2012 #17 Skrevet 13. juli 2012 De kjøper ikke hvilken som helst mosrmelk, den blir laboratorietestet. Dessuten blir kvinnen testet for diverse sykdommer før hun blir godkjent som giver.
Nissefisen Skrevet 13. juli 2012 #18 Skrevet 13. juli 2012 Overtramp???? Neineinei... Barnet er sulten, vil ikke ta flasken så tilby brystet ditt!! Hvorfor hadde du ikke likt det selv? Det er jo for å dekket barnets primære behov her..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #19 Skrevet 13. juli 2012 Takk for alle svarene. Jeg har prøvd med kopp. Fikk i ham en sup eller to men han bare spytter ut. Prøvd flere sorter mme i kopp og. Og prøvd flere typer flaske. (Eller, jeg har bare to da - avent og browns) MEN. Tok rett og slett å ringte legevakten vi. (Legevakten er på sykehuset, og der er jo både min venninne innlagt + fødeavdelingen) Ble satt over til føden og fikk snakke med en hyggelig jordmor som kunne hjelpe oss. Så nå er mannen min på vei bort dit med gutten. (Jeg må ta meg av min egen datter og hennes større søsken) Takk alle sammen hi
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #20 Skrevet 13. juli 2012 Er det på mobil du har ringt? Kan du ikke ringe sykehuset og få tak i henne på avdelingen hun ligger på Ringte på mobil ja, men den er avslått. Tenkte ikke på å ringe direkte til avdelingen. Men jordmoren som vi snakket med sa at hun evt. kunne ta kontakt på adelingen der mammaen ligger. Regner med de får ordnings på det nå. hi
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #21 Skrevet 13. juli 2012 Har ikke dere snakket om dette før venninnen din overlot deg barnet. Babyen har vel prøvd flaske før. Ring sykehuset og bli satt over til avd der hun er så kan du vel spørre henne. Jeg har ammet andres barn og de har ikke tatt skade av det. Lurer på om du er et forumtroll? Klart vi har. Han har ikke noe problem med å hverken ta flaske eller drikke mme mente venninnen min. hi
Gjest Siklerotte Skrevet 13. juli 2012 #22 Skrevet 13. juli 2012 Jeg regner med at du er frisk, siden du både ammer eget barn og vurderer å amme venninnen din sitt, så selvfølgelig gir du barnet mat. Plager det mor mer at du ammet hennes barn fremfor å la han gå sulten, er det så tåpelig at det ikke er noe å bry seg om uansett.
cheni Skrevet 13. juli 2012 #24 Skrevet 13. juli 2012 Har høy terskel for å amme andre sine barn, men ikke så høy at et barn skal lide. Hadde det vært meg i omvendt situasjon så hadde jeg nok syns det hadde vært litt ekkelt at min venninne hadde ammet, men heller det enn at ungen min var sulten ja. Uten tvil!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #25 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ikke hatt problemer med at venninna mi ammet mitt barn om det var nødvendig. Men ca. 60 % er bærer av et virus som smitter via morsmelk. De som er bærer av dette kan feks ikke gi donormelk til sykehusene. Det hadde stresset meg mest som mor til babyen. Hvilket virus er dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå