Gå til innhold

morkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vert på ordinær ul i dag, legen sa at jeg Måtte komme tilbake til ulkontroll i september for å sjekke om morkaka lå foran åpningen slik at jeg må ha keisersnitt. Det kunne se slik ut nå. Andre som har fått denne beskjeden? Hvordan gikk det? Forandret det seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om dette ved ordinær ultralyd.. Når den ligger på den måten så er det også lettere for å få blødninger. Jeg er 28+5 og sjekket sist for et par dager siden.. Da hadde den fremdeles ikke flyttet seg.

Men i 95 % av tilfellene har den flyttet seg i tide slik at du slipper KS. Spørs litt hvor mye den dekker.... :)

Skrevet

Jeg har også det. Jeg vil ha KS derfor håper jeg den blir der den er.

Skrevet

Ja min var sånn på tidlig UL i uke 10. Men på ordinær UL i uke 19 hadde den flyttet seg bakover. Fødte vanlig og fint i uke 39.

Greit for deg å vite kanskskje, at når den ligger sånn, så blør du veldig lett.

Skrevet

Ønsker meg faktisk keisersnitt, men legen var ikke sikker , det var vanskelig å se skikkelig sa han. Ja fikk vite at jeg kunne få blødninger lett.

Men om morkaken ikke har flyttet seg fra åpningen i uke 30 så blir det keisersnitt?

Skrevet

Nei tror du får enda en kontroll hvis det viser seg at den ikke er flyttet seg til uke 30 .. tror de tar sjekk i uke 34 eller noe sånt også før det blir avgjort noe:)

Mulig det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus men ..

Skrevet

Min lå foran, men fikk beskjed på 3D-ul i u28 at den hadde flyttet seg. 3 uker senere fødte jeg, men gikk helt fint heldigvis! ;-)

Skrevet

Ok, håper den holder seg der den er..ingen tar fødselsangsten min på alvor..

Skrevet
Min lå foran, men fikk beskjed på 3D-ul i u28 at den hadde flyttet seg. 3 uker senere fødte jeg, men gikk helt fint heldigvis! ;-)
Oj, så du fødte i uke 31? Måtte den lille være på sykehuset veldig lenge?

Jeg var nære på å måtte ta ut bebien i uke 26, men nå er jeg 28 uker og har fortsatt klart å knipe igjen.. hehe.. vil gjerne høre om erfaring:)

Skrevet

Ja, 31+1! Fikk plutselige blødninger 3 dager tidligere og ble innlagt da de skjønte det kom til å ende i prematur fødsel. Rakk begge lungemodningssprøytene og fødte normalt! Alt gikk strålende og vi hadde en fantastisk tid på ahus. Totalt ble det 5,5 uker med suveren oppfølging!!;-). Han lå i kuvøse og med pustehjelp i1 uke. Ellers var han koblet til elektroder hele perioden mens vi var der. I dag er han 16 mnd og helt normal. Kanskje litt treg på noen områder- han nekter for eksempel å gå, hehe;)

Bra babyen din holder seg inne noen uker til! Jeg fikk høre at u30 er en magisk grense i prematurverden ;-) Men ble kjent med noen som fødte i u25. Babyene veide hhv 640 og 860 gram og det har gått helt fint med dem også, men noen flere komplikasjoner underveis;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...