Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #26 Skrevet 13. juli 2012 Staffordshire Bullterrier - uten tvil. Perfekt str og perfekt familiehund som kan trenes om man vil. Men den burde eies av folk med kunnskap og erfaring. Veldig glad i Labrador Retriever også, som jeg vokste opp med
Gjest AnneS Skrevet 13. juli 2012 #27 Skrevet 13. juli 2012 Border Collie!! Helt perfekte hunder for oss Liker også Berner Sennen og store raser generelt.
kroi Skrevet 13. juli 2012 #28 Skrevet 13. juli 2012 Kanindachs/dvergdachs. Herlige hunder! Passe størrelse også...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #29 Skrevet 13. juli 2012 Har tapt mitt hjerte til de belgiske fårehundene. Har Groenendael pr. dato.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 13. juli 2012 #30 Skrevet 13. juli 2012 Har ikke kjennskap til så veldig mange raser, men av de jeg har kjennskap med er helt klart Rottwailer (veit det ikke skrives sånn) favoritten.
sayonora Skrevet 13. juli 2012 #31 Skrevet 13. juli 2012 Irsk ulvehund, Griffon (alle 3 variantene, men mest bruxellois), Chihuahua, Puddel, Boxer, Saluki, Miniatyr bullterrier, kh vorster, drever. Ganske forskjellige raser, og det er forskjellige grunnlag for at jeg liker de forskjellige. Selv om jeg liker disse rasene, passer ikke alle til min nåværende livsstil, så de siste 6 årene har jeg hatt chihuahua, en morsom rase som er lett å oppdra, og som passer veldig godt inn hos oss
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #32 Skrevet 13. juli 2012 Dogo Canario her og Har to flotte jenter, og venter valper om et par uker =)
♥Nemi♥ Skrevet 13. juli 2012 #33 Skrevet 13. juli 2012 Har siden barndommen sagt at jeg vil ha en Irsk ulvehund:-) Har aldri hatt hund, men har lyst på en slik.
klg,2 boys now:) Skrevet 13. juli 2012 #34 Skrevet 13. juli 2012 Større er bedre:-)favorittene er Berner sennen og leonberger,og snuppa vi har nå er en blanding av disse rasene,helt perfekt. Ellers må jeg nevne newfoundlender,pyrener(?),malamut..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #35 Skrevet 13. juli 2012 Shaefer, irsk ulvehund, Leonberger. Generelt store hunder. Ble skambitt av en liten sak da jeg var rundt 4 år- og har desverre fått panikkangst for små hunder etter det. Jeg liker store hunder, har panikkangst for små, men mener båndtvang burde håndheves strengere. Verste jeg vet er folk som ikke har hund i bånd eller som lar hundene ha langt bånd i tett befolkede omeråder.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #36 Skrevet 13. juli 2012 Welsh corgi cardigan! Uten tvil :-) Stor hund i liten kropp! Smart, utholdende og med helt fantastiske personligheter. Lite sykdom har de også.
midgard Skrevet 13. juli 2012 #37 Skrevet 13. juli 2012 Dogo Canario her og Har to flotte jenter, og venter valper om et par uker =) jeg har ikke hund lenger:( driver du med utstilling? jeg trente stort sett lydighet, men vi prøvde andre ting og... fantastike hunder, men ikke noe rase (etter min mening) for nybegynnere... lykke til med valper og valpetid, regner med at du har fått solgt alle (de er jo ganske populære)
Himmel og hav Skrevet 13. juli 2012 #38 Skrevet 13. juli 2012 Om jeg kunne hatt hund igjen, så skulle det ha vært en langhåret dvergdachs. Stor bikkje i lite format
super_s Skrevet 13. juli 2012 #39 Skrevet 13. juli 2012 Grand danois, berner sennen, st.bernhard, leonberger (og den typen digre pelsdotter), schæfer
¤ Mini ¤ Skrevet 13. juli 2012 #40 Skrevet 13. juli 2012 Da må jeg si Staffordshire bullterrier, aldri vært borti rasen før jeg selv fikk meg en, å han er bare helt herlig
Von Hertelhofen Skrevet 13. juli 2012 #41 Skrevet 13. juli 2012 Jeg er absolutt ikke et hundemenneske. Men den gamle naboen vår hadde to helt nydelige greyhounds og de hadde et helt fantastisk vesen! Ble helt smeltet jeg. Også en annen jeg liker er italiensk mynde (tror de heter det) rent utseendemessig så liker jeg schnausere. Men tror nok aldri jeg kommer til å skaffe hund da.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #42 Skrevet 13. juli 2012 Dogo Canario her og Har to flotte jenter, og venter valper om et par uker =) jeg har ikke hund lenger:( driver du med utstilling? jeg trente stort sett lydighet, men vi prøvde andre ting og... fantastike hunder, men ikke noe rase (etter min mening) for nybegynnere... lykke til med valper og valpetid, regner med at du har fått solgt alle (de er jo ganske populære) Vi har bare vert på en utstilling med elste tispa foreløpig, nå er hun drektig så blir en stund til neste gang. Yngste skal nok stilles når det roer seg litt etter valpene =) Hundene er helt herlige, elste tispa og våre døttre på 3 år og en på 9 mnd ligger ofte på gulvet å koser sammen med henne. Yngste er det litt for mye valp i stor hund i enda, men det kommer seg nok der og. Jeg gikk med på det fordi det betydde utrolig mye for mannen, selv hadde jeg bestemt meg for å aldri få hund. Nå har vi hatt elste noen år, og jeg elsker de hundene såå mye, milde, snille gode vesner. Jeg var jo nybegynner, men satt meg veldig godt inn i det før hun kom. Jeg hadde gått med på det, så da var det mitt ansvar å vite mest mulig slik at jeg kunne føle meg trygg. Ville ikke tatt en dogo inn uten noen forkunnskaper, men er ikke umulig å ha en som førstegangs hund, så lenge mann setter seg godt inn i det, og gjerne holder en god dialog med oppdretter eller andre med samme rase og litt erfaring
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. juli 2012 #43 Skrevet 14. juli 2012 Liker blandingsraser best. De er som regel friskere. Liker store, korthårede hunder. Hadde en grand danois mix og hun var helt nydelig vakker på alle måter!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #44 Skrevet 14. juli 2012 Har en Rhodesian Ridgeback gutt, så må nok bli det! FLOTT hunderase, både i personlighet og utseende :-)
Nickey Mouse Skrevet 14. juli 2012 #45 Skrevet 14. juli 2012 Husky. Har ei fantastisk alaska husky nå. Lojal, kosete, utholdende og leken. Må bli litt eldre før hun kan trekke, men viser gode tendenser. Liker å kunne bruke hunden til noe. Vi har en gammel Cavaliertispe i hus også. Fantastisk selskap, men bor endelig sånn at vi kan ha litt større...
timiane Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #46 Skrevet 14. juli 2012 Liker blandingsraser best. De er som regel friskere. Liker store, korthårede hunder. Hadde en grand danois mix og hun var helt nydelig vakker på alle måter! Blandingsraserer trenger ikke være friskere enn rasehunder. Det som avgjør avkommets helse er foreldrenes helse. Blandingshunder blir ofte ikke helsesjekket fordi parringen er ikke planlagt.
minønskespire Skrevet 14. juli 2012 #47 Skrevet 14. juli 2012 Det må bli Grand Danois Drømmen er og bli den heldige eier av en slik
mamma_bergen Skrevet 14. juli 2012 #48 Skrevet 14. juli 2012 Engelsk bulldog,amstaff (som jeg hadde før) og retrivere:) Min drøm og plan er å få en bulldog senere når jeg har tid og plass
L-8 Skrevet 14. juli 2012 #49 Skrevet 14. juli 2012 Utseendemessig har jeg sansen for styggsøte hunder som bulldog (alle varianter) eller sharpei. Personlighetsmessig sett whippet, Manchester terrier eller faktisk Rhod-Ridge... Skulle jeg hatt ny hund lurer jeg derimot på om det ikke kanskje måtte blitt en toller...
Marias26 Skrevet 14. juli 2012 #50 Skrevet 14. juli 2012 Høy-energi hunder er mine favoritter. 1. Stabyhoun Den mest kosete, sosiale hunden jeg har hatt. Og ikke minst den med mest personlighet. "Snakket" som bare det, var vanvittig sta, og hadde minst 100 ansiktsuttrykk. Man kunne virkelig lese hunden via ansiktet. Leken som bare det, og elsket å trene! 2. Flat coated retriever. Full av energi, veldig lett å trene, kjempesosial ovenfor både mennesker og hunder, og ikke minst veldig leken. Perfekt! 3. Toller (Nova scotia toliing retriever) Akkurat passe stor, full av energi, god og snill, lett å trene, og veldig leken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå