Gå til innhold

Tilgodelapp/salg.Noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en tilgodelapp på endel kroner,og idag kom jeg forbi butikken og der står det 50 % avslag. Tenkte da måtte jeg jo benytte sjangsen,og fikk høre butikken skulle legges ned. Handla endel da,og skal "betale" med tilgodelappen min,og får da beskjed om at jeg ikke får 50 % siden jeg har tilgodelapp !! Er det riktig da ? Kan på en måte skjønne det,men siden butikken skulle stenge så måtte jeg jo bruke tilgodlappen min!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes rart ut. Jeg hadde blitt sint hvis de hadde nektet å gi % pga tilgodelapp. Ville kontaktet eier for å fått klarhet i det!

Skrevet

Vet det er mange butikker som praktiserer det på den måten. Helt håpløst syns jeg, men ikke så mye å få gjort med det annet enn å la være å handle der igjen.

Skrevet

Har jobbet i butikk i mange år selv, en tilgodelapp er i praksis det samme som kontanter siden det er jo penger du har lagt igjen i butikken tidligere..... Veldig merkelig. Jeg hadde nok klaget...

Skrevet

Nei butikken skal jo legges ned,så slipper å handle der mer ;) Men syntes dette var frykterlig irriterende!!

Skrevet

det har jeg aldri opplevd eller hørt om. det virker jo på samme måte som kontanter?!? veldig merkelig!!

Skrevet

Har jobbet i butikk selv, og der kunne man ikke bruke tilgodelapp på salgsvarer. Grunnen er vel at man ikke skal få mer enn det man i utgangspunktet har kjøpt. Hvis man har kjøpt en genser og En uke senere kommer den på salg, så kan man jo ikke gå inn å si man vil bytte genseren og få tilgodelapp, for så å bruke tilgodelappen til å kjøpe to gensre istede. Hvis jeg gjør meg selv forstått? =) men for all del, skjønner godt at det er irriterende som kunde!

Skrevet

Jeg skjønner det godt egentlig. Du kunne jo i praksis kjøpt en bukse en dag, kommet tilbake, fått tilgodelapp og fått to bukser for samme prisen når salget starter. Mange ville nok ha spekulert i det. Regelen er ofte at du ikke kan bruke tilgodelapp på salg, men du kan bruke gavekort på salg.

Skrevet

Tilgodelapp er det samme som kontanter, har ikke noe å si hva en bruker det på.

Kunden har jo betalt det opprinnelige plagget med kontanter, så om noe blir byttet inn og tilgodelapp gis, så skal det ikke være restriksjoner.

Tror det i følge forbrukerrådet ikke er lov til å nekte kundene pengene tilbake eller sånn off topic...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...