sørlandschips Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Hadde en tilgodelapp på endel kroner,og idag kom jeg forbi butikken og der står det 50 % avslag. Tenkte da måtte jeg jo benytte sjangsen,og fikk høre butikken skulle legges ned. Handla endel da,og skal "betale" med tilgodelappen min,og får da beskjed om at jeg ikke får 50 % siden jeg har tilgodelapp !! Er det riktig da ? Kan på en måte skjønne det,men siden butikken skulle stenge så måtte jeg jo bruke tilgodlappen min!!
Lisjtuppa Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Hørtes rart ut. Jeg hadde blitt sint hvis de hadde nektet å gi % pga tilgodelapp. Ville kontaktet eier for å fått klarhet i det!
Anina Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Vet det er mange butikker som praktiserer det på den måten. Helt håpløst syns jeg, men ikke så mye å få gjort med det annet enn å la være å handle der igjen.
Fuglefrø Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Har jobbet i butikk i mange år selv, en tilgodelapp er i praksis det samme som kontanter siden det er jo penger du har lagt igjen i butikken tidligere..... Veldig merkelig. Jeg hadde nok klaget...
sørlandschips Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2012 Nei butikken skal jo legges ned,så slipper å handle der mer Men syntes dette var frykterlig irriterende!!
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 det har jeg aldri opplevd eller hørt om. det virker jo på samme måte som kontanter?!? veldig merkelig!!
g09.j11.spire i magen! Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Har jobbet i butikk selv, og der kunne man ikke bruke tilgodelapp på salgsvarer. Grunnen er vel at man ikke skal få mer enn det man i utgangspunktet har kjøpt. Hvis man har kjøpt en genser og En uke senere kommer den på salg, så kan man jo ikke gå inn å si man vil bytte genseren og få tilgodelapp, for så å bruke tilgodelappen til å kjøpe to gensre istede. Hvis jeg gjør meg selv forstått? =) men for all del, skjønner godt at det er irriterende som kunde!
maja123 Skrevet 15. juli 2012 #8 Skrevet 15. juli 2012 Jeg skjønner det godt egentlig. Du kunne jo i praksis kjøpt en bukse en dag, kommet tilbake, fått tilgodelapp og fått to bukser for samme prisen når salget starter. Mange ville nok ha spekulert i det. Regelen er ofte at du ikke kan bruke tilgodelapp på salg, men du kan bruke gavekort på salg.
Milie83 Skrevet 15. juli 2012 #9 Skrevet 15. juli 2012 Tilgodelapp er det samme som kontanter, har ikke noe å si hva en bruker det på. Kunden har jo betalt det opprinnelige plagget med kontanter, så om noe blir byttet inn og tilgodelapp gis, så skal det ikke være restriksjoner. Tror det i følge forbrukerrådet ikke er lov til å nekte kundene pengene tilbake eller sånn off topic...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå