Helenee Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-) tusen takk for svar =) så fint det ike var vondt og sette den inn,hørtes litt vemmelig ut . dette blir spennende ,var du noe moden før de satt den inn?
Helenee Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Var moden og myk, men hadde vel ikke åpning i cm så vidt jeg husker.. Men nå er det snart 2 år siden, så ikke sikkert jeg husker riktig.. ;-) Er du på overtid siden du skal settes i gang?
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ballongen når jeg skulle ha sønnen min , det var litt ubehagelig ja å sette inn , sov med den hadde ingen rier og dagen etter dro jeg tilbake til sykehuset å da hadde den detti ut så da begynte morroa
*Idae123 Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-) Det samme var det med venninnen min =)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =) jeg venter stort barn,har termin imorgen. keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg. er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere?
3 er nok! Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Ubehagelig å sette inn, den falt ut etter 30 min, og fikk da piller da de ikke setter ballong to ganger.
Helenee Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =) jeg venter stort barn,har termin imorgen. keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg. er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere? Jeg aner ikke.. Men poenget er vel å få stor nok åpning til å kunne ta vannet, så vidt jeg har skjønt? Når de tok vannet på meg startet riene med en gang. 9-10 timer senere hadde jeg lille vakre datteren min i armene:-) Masse lykke til! Håper også du får oppleve å føde "vanlig".. Kjenner til flere som har hatt et ks først og senere født vanlig! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =) jeg venter stort barn,har termin imorgen. keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg. er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere? Jeg aner ikke.. Men poenget er vel å få stor nok åpning til å kunne ta vannet, så vidt jeg har skjønt? Når de tok vannet på meg startet riene med en gang. 9-10 timer senere hadde jeg lille vakre datteren min i armene:-) Masse lykke til! Håper også du får oppleve å føde "vanlig".. Kjenner til flere som har hatt et ks først og senere født vanlig! :-) Tusen takk =)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Ubehagelig å sette inn, den falt ut etter 30 min, og fikk da piller da de ikke setter ballong to ganger. oki.skjedde ting fort etter pillene?
3 er nok! Skrevet 14. juli 2012 #12 Skrevet 14. juli 2012 Ja, jeg fikk bare en pille og så var riene i full gang. Kom som kastet på meg uten pauser. Egentlig gikk det altfor fort... Gikk fra 3 cm til ti på litt over en time
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå