Gå til innhold

Erfaring med igangsetting med ballong??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele? skal inn til uka =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-)

Skrevet
Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-)

 

 

tusen takk for svar =) så fint det ike var vondt og sette den inn,hørtes litt vemmelig ut . dette blir spennende ,var du noe moden før de satt den inn?

Skrevet

Var moden og myk, men hadde vel ikke åpning i cm så vidt jeg husker.. Men nå er det snart 2 år siden, så ikke sikkert jeg husker riktig.. ;-) Er du på overtid siden du skal settes i gang?

Skrevet

Jeg hadde ballongen når jeg skulle ha sønnen min , det var litt ubehagelig ja å sette inn , sov med den hadde ingen rier og dagen etter dro jeg tilbake til sykehuset å da hadde den detti ut så da begynte morroa :)

Skrevet
Da jeg fikk min datter i 2010 ble jeg satt i gang med ballong-kateterer. Litt ubehagelig i sette den inn, men ellers kjente jeg lite til den. De satte den inn på kvelden, og jeg sov med den til dagen etter. Hadde mindre smertefulle modningsrier i løpet av natten, og 4 cm åpning på morgenen så de kunne ta vannet. Altså; effektivt for meg. Ingen vonde minner i forhold til dette, så ingenting å grue seg for:-)

 

 

 

Det samme var det med venninnen min =)

Skrevet

Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =)

 

jeg venter stort barn,har termin imorgen.

keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg.

 

er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere?

Skrevet

Ubehagelig å sette inn, den falt ut etter 30 min, og fikk da piller da de ikke setter ballong to ganger.

Skrevet

Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =)

 

jeg venter stort barn,har termin imorgen.

keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg.

 

er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere?

 

Jeg aner ikke.. Men poenget er vel å få stor nok åpning til å kunne ta vannet, så vidt jeg har skjønt? Når de tok vannet på meg startet riene med en gang. 9-10 timer senere hadde jeg lille vakre datteren min i armene:-) Masse lykke til! Håper også du får oppleve å føde "vanlig".. Kjenner til flere som har hatt et ks først og senere født vanlig! :-)

Skrevet
Spennende =) lurer så veldig på hvor lang tid det vil ta =) jeg venter stort barn,har termin imorgen. keisersnitt fra før så krysser fingrene for at dette går ,var visst lav terskel før det ender i snitt igjen siden livmor ikke tåler like mye med et arr på seg. er det vanlig at åpningen er 4 cm når den detter ut? eller kan det variere?
Jeg aner ikke.. Men poenget er vel å få stor nok åpning til å kunne ta vannet, så vidt jeg har skjønt? Når de tok vannet på meg startet riene med en gang. 9-10 timer senere hadde jeg lille vakre datteren min i armene:-) Masse lykke til! Håper også du får oppleve å føde "vanlig".. Kjenner til flere som har hatt et ks først og senere født vanlig! :-)

 

 

Tusen takk =)

Skrevet
Ubehagelig å sette inn, den falt ut etter 30 min, og fikk da piller da de ikke setter ballong to ganger.

 

 

oki.skjedde ting fort etter pillene?

Skrevet

Ja, jeg fikk bare en pille og så var riene i full gang. Kom som kastet på meg uten pauser. Egentlig gikk det altfor fort... Gikk fra 3 cm til ti på litt over en time

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...