Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg er en veldig (over?)beskyttende hønemor, og pleier å passe godt på. Men i dag, da vi spiste lunsj, registrerte jeg plutselig at knerten på snart 10 mnd hadde fått tak i tekoppen min, og helte den over seg!!! Jeg hylte, og dro han ut av stolen. Fikk av han buksen og strømpebuksen i en fart. HELDIGVIS var teen tydeligvis ikke så varm lenger, og huden var helt fin. Ikke laget han en lyd heller, så vondt var det åpenbart ikke. Men hadde teen vært bittelitt varmere, og hadde han ikke hatt så mye klær på seg, kunne han brent seg Jeg fikk meg en skikkelig støkk. De har virkelig lengre armer enn vi tror, for jeg var sikker på at koppen stod trygt. Bare et lite varsku! Takknemlig for at det gikk bra!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Herregud så uansvarlig!! Ja du bør være glad det gikk fint, håper du har fått en lærepenge. Stakkars barnet ditt.....
Krisa71 Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Får et svar..! Alle vi foreldre trenger en reminder på hvor fort ulykker kan skje... Godt det gikk bra, og jeg er sikker på at du blir hakket verre som overbeskyttende hønemor en tid fremover... :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Jeg forventet meg en slik kommentar, ja. Du kjenner ikke meg, men uansvarlig er jeg faktisk ikke. Jeg gjør mitt aller beste 24 /7, men er dessverre bare et menneske som i blant gjør tabber.
jeem Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 FOR et svar som kom lenger her oppe!! Det er da INGEN som med viten og vilje lar barnet sitt få tak i en varm kopp te! Du TS skal ha skryt for å ha handlet helt rett,og ikke minst er du bare et menneske. dette er IKKE din feil, ikke overhodet. Jeg har jobbet på en avdeling (sykehuset) med barn tidligere,og der kom det inn et tilfelle jeg husker spesielt godt, med et barn som hadde brent seg kraftig på kaffe fra kjelen. En ren ulykke, ingen som var skyldige overhodet, men en verre smerte for foreldrene, tror jeg ikke man finner. så å komme med slike ekle kommentarer, det kan man ha seg frabedt.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Ja, jeg hadde nok aldri, aldri tilgitt meg selv om det faktisk hadde gått galt HI
Gjest Løvemusene Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 I min manns fjerne familie var det et par som hadde to små barn. Den ene gutten døde i en leke ulykke. Under sorgen passet de ikke godt nok på den andre jenta, hun var rundt 1 år ca. De hadde en stor kjele med kokt vann i, som de hadde på gulvet. Vet ikke hva de skulle med den da, er lenge før min manns tid så han har fått det fortalt av sin mor. På en eller annen måte klarte jenta å klatre oppi og velte denne over seg. Hun fikk så store skader at hun døde av det, de mistet begge barna sine under 2 uker. De kalte dette ulykke! Så en harmløs tekopp som ikke var varm en gang er absolutt ikke noe du kunne noe for nei
min<3 Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 Jeg syntes min lilles armer blir lengre og lengre for hver dag. Mye å tenke på,ting som må legges bort flyttes lengre unna osv osv. Vi er alle mennesker som vil og gjør det beste for barna våres hver eneste dag. Fint at du deler innlegget slik at vi alle får en liten reminder,men det er klart at på det forumet her skal du være ganske hardhudet etterpå...fy for en kjip kommentar. Så bra det gikk bra
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Takk for gode ord Forventet egentlig en del pes, så det var ikke overraskende. Dette er jo anonymforumet, tross alt
Mrs. Kaizer Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 Uff! Dette skjedde hos oss i fjor vår. Gutten som da var nesten 2, brant seg på teen. Heldigvis klarte jeg å avverge total katastrofe, men han fikk 2 små brannsår på den ene armen. Jeg følte meg så uansvarlig.. Satt nede på legekontoret og gråt, mens legen bandasjerte armen til lillebror. Gikk heldigvis bra, har ikke arr etter det. Nå er jeg enda mer obs på tekoppen min.
Mrs. Kaizer Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 I min manns fjerne familie var det et par som hadde to små barn. Den ene gutten døde i en leke ulykke. Under sorgen passet de ikke godt nok på den andre jenta, hun var rundt 1 år ca. De hadde en stor kjele med kokt vann i, som de hadde på gulvet. Vet ikke hva de skulle med den da, er lenge før min manns tid så han har fått det fortalt av sin mor. På en eller annen måte klarte jenta å klatre oppi og velte denne over seg. Hun fikk så store skader at hun døde av det, de mistet begge barna sine under 2 uker. De kalte dette ulykke! Så en harmløs tekopp som ikke var varm en gang er absolutt ikke noe du kunne noe for nei å fy søren!!!!! Stakkars liten! Nå ble jeg dårlig nå...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Herregud så uansvarlig!! Ja du bør være glad det gikk fint, håper du har fått en lærepenge. Stakkars barnet ditt..... akkurat ja..frøken nebbete er innlogget......
Serepta Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 Uhell skjer. En bestemor jeg kjenner lagde sjokoladepudding med barnebarnet sitt. Hun helte den varme massen i en skål som var brukt før og skulle tåle det. Men bollen sprakk og ungen fikk en god del varm pudding over hodet. Sykehusinnleggelse ogbandasjer i ukesvis, men han kom fra det uten arr også. Bestemor derimot hadde det helt grusomt etterpå...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2012 #14 Skrevet 14. juli 2012 Huff Ja, det er så mye å tenke på.. De er så kjappe og vokser så utrolig fort. Man må liksom være to hestehoder foran dem hele tiden. Og jeg syntes det var lettere når vi bare hadde én å passe på.. Merker det er mye vanskeligere med to!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. juli 2012 #15 Skrevet 14. juli 2012 Uansett hvor godt man passer på så kan ting skje. Men også viktig å huske at de faktisk ofte tåler veldig mye mer enn vi tror. Jeg fikk en hel kjele med kokvarmt vann over meg når jeg var 2 år. Husker det ikke sjøl men har blitt fortalt i ettertid. Jeg har ingen arr, for jeg fikk ingen brannsår fordi mamma reagerte raskt med å "slenge" meg i dusjen med klærne på faktisk.... Avkjølte med en gang og fikk skryt av legen for å ha handlet så raskt og ikke brukt tid på å kle av meg. Alt gikk bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå