Light of my life Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Noen som har erfaring med å male fliser i gang og på kjøkken? Har sånne gamle stygge brunrøde klinkerfliser (tror jeg det heter). Ser for meg at det blir en helvetes jobb å skifte de (eller???). Noen som har tips til meg
MamaLadyBug Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 De kan fint males;) Rens flisene godt og bruk en ekstra sterk gulvmaling. Jeg googlet det og det ser ut til at "Trestjerner" gulvmaling er det beste. Med denne slipper man heftgrunning. Forhandlere på ditt hjemsted finner du her: http://www.trestjerner.no/forhandlere/
mollabell Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Og vist du synes det ser rart ut at fugene forsvinner når du har malt flisene så kan man kjøpe fugepenn og tegne de på igjen:) Jeg gjorde det litt i full fart så ble ikke helt gjevnt, så er sikkert lurt å ha en stø hånd evt tape. Jeg malte med bengalakk tror jeg.
Light of my life Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2012 Takktakk for tips Men blir det ikke fort stygt igjen? Riper etter stolersom dras ut og inn ved kjøkkenbordet feks?
MamaLadyBug Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 beskytt gulvet ved å lime på sånna filtrundinger (om noen vet hva det heter så skrik ut, jeg er blank for øyeblikket) under alle stolben og bordben så burde ikke det være noe problem. Buker du er skikkelig gulvmaling så burde den uansett tåle en god del.
Lettie Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Vi malte tregulv, og ja, det blir litt fort stygt altså, selvom man bruker slitesterk maling. Men følg i alle fall instruksene nøye og ikke bruk gulvet for tidlig, osv, så holder det lenger. Men man kan vel legge nye fliser rett på de gamle flisene uten å fjerne de? Det blir kanskje penest? Endret 13. juli 2012 av Lettie
MamaLadyBug Skrevet 13. juli 2012 #7 Skrevet 13. juli 2012 Man trenger forsåvidt ikke legge nye fliser heller. Kan fint legge parkett eller laminat rett oppå. Men da tror jeg muligens at varmekabler (om det finnes fra før av) ikke er så greit å bruke.
Light of my life Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2012 Ja, vi har varmekabler under som vi er avhengige av å bruke om vinteren.... Hmmmm... Usikker nå, kanskje legge fliser oppå...? Er det noe man klarer selv eller?
MamaLadyBug Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Siden du har varmekabler tror kanskje du bør forhøre deg litt med en fagperson. Er litt usikker på hvordan det blir med flis på flis og varmekabler. Kanskje det blir et for tykt lag av flis for varmen å komme igjennom slik at kablene kortslutter. (dette vet jeg ikke altså) Uansett, maling, laminat, ny flis: forhør deg med fagperson før du går igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå