Gå til innhold

Hvordan fester dere barna deres i bil? 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket merke bruke dere? Bare kjente merker eller er det noen som bruker seter fra Mekk, Biltema eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har litt forskjellige. Maxi cosi, britax og cybex beltestoler. Fester selvsagt med bilbeltet.

Skrevet

4.5åringen sitter i et Britax Multitech forovervendt. 2åringen sitter i samme type sete bakovervendt. Har bare brukt Britax siden de ble født.

Skrevet

Husker ikke hva slags sete vi har til 5 åringen, men jeg er veldig opptatt av at det er god støtte til hode nakke hvis han sovner, ellers blir han sittende så stygt.

Skrevet

Har cybex isofix belte sete. De er kun festet med beltet, og vi bruker ikke isofixen. Dette er langt fra optimalt da disse setene er temmelig tunge.

Med belte seter må ungen i allefall greie med sin egen kroppsvekt i en krasj, og også vekten av setet om det ikke er festet med isofix. Så det man bør strebe etter å oppnå der er lettest mulig sete, eller seter med isofix.

Skrevet

Femåringen sitter i en beltestol fra britax, treåringen sitter bakovervendt i et two way elite. Babyen skal sitte bakover i maxi cosi babystol.

Vi prøver å Holde oss til de setene som scorer blant de beste i trygg trafikk sine tester etc, samt hva som passer i bilen z (vi har feks ikke isofixfestee) mener å huske at av beltestoler som er nye i år, så scoret faktisk et av de billigere setene (av beltestoler) dbest, fra bilmax eller noe slikt?

Skrevet

Femogethalvtåringen sitter i Britax beltestol med isofixfester.

Skrevet

Maxi cosi air protect beltestol, har ikke isofix i bil, Ville derfor ha ett lett sete.. Veier 4kg.

Skrevet

Minste på 4 sitter i et Cybex solution x2fix og 8 åringen i Britax kid fix.

Begge setene var de beste på markedet på det tidspunktet de ble kjøpt (norsk test ) Bilsikring er veldig viktig for oss.

Skrevet

5 åringen min sitter i ett sete kjøpt på thorshov bilrekvisita, husker ikke hva det kosta men jeg liker det og femåringen sitter trygt selv om setet ikke er en testvinner til flere tusen.

Skrevet

Lillebror blir 5 år om et par uker og han har et maxi cosi beltesete. Han bruker bilens seler.

Skrevet

6-åringen og 9-åringen sitter i besafe izi kid x2 tror jeg de heter. med bilens belte og ingen isofix.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...