Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Og hvilket merke bruke dere? Bare kjente merker eller er det noen som bruker seter fra Mekk, Biltema eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 VI har litt forskjellige. Maxi cosi, britax og cybex beltestoler. Fester selvsagt med bilbeltet.
I scream for icecream! Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 4.5åringen sitter i et Britax Multitech forovervendt. 2åringen sitter i samme type sete bakovervendt. Har bare brukt Britax siden de ble født.
Lady lovely locks Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Husker ikke hva slags sete vi har til 5 åringen, men jeg er veldig opptatt av at det er god støtte til hode nakke hvis han sovner, ellers blir han sittende så stygt.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Har cybex isofix belte sete. De er kun festet med beltet, og vi bruker ikke isofixen. Dette er langt fra optimalt da disse setene er temmelig tunge. Med belte seter må ungen i allefall greie med sin egen kroppsvekt i en krasj, og også vekten av setet om det ikke er festet med isofix. Så det man bør strebe etter å oppnå der er lettest mulig sete, eller seter med isofix.
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Femåringen sitter i en beltestol fra britax, treåringen sitter bakovervendt i et two way elite. Babyen skal sitte bakover i maxi cosi babystol. Vi prøver å Holde oss til de setene som scorer blant de beste i trygg trafikk sine tester etc, samt hva som passer i bilen z (vi har feks ikke isofixfestee) mener å huske at av beltestoler som er nye i år, så scoret faktisk et av de billigere setene (av beltestoler) dbest, fra bilmax eller noe slikt?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Femogethalvtåringen sitter i Britax beltestol med isofixfester.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Maxi cosi air protect beltestol, har ikke isofix i bil, Ville derfor ha ett lett sete.. Veier 4kg.
Serepta Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 Minste på 4 sitter i et Cybex solution x2fix og 8 åringen i Britax kid fix. Begge setene var de beste på markedet på det tidspunktet de ble kjøpt (norsk test ) Bilsikring er veldig viktig for oss.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 5 åringen min sitter i ett sete kjøpt på thorshov bilrekvisita, husker ikke hva det kosta men jeg liker det og femåringen sitter trygt selv om setet ikke er en testvinner til flere tusen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Lillebror blir 5 år om et par uker og han har et maxi cosi beltesete. Han bruker bilens seler.
Mandalas Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 6-åringen og 9-åringen sitter i besafe izi kid x2 tror jeg de heter. med bilens belte og ingen isofix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå