Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 er bare fantastisk. Dette høres sikkert litt rart ut og er kanksje en selvfølge for mange. Men jeg er sykemeldt pga bekkenløsning. Likevel får jeg sykepengene mine utbetalt av arbeidsgiver den 12. hver måned, med alle vanlige tillegg osv. Dette er helt nytt for meg da jeg tidligere har jobbet i en privat bedrift. Da jeg var sykemeldt i min forrige jobb pga bekkenløsning (forrige svangerskap) var det NAV som skulle stå for sykepengene, og jeg ventet i nesten fire måneder før de stod på konto. Jeg er veldig glad i arbeidsplassen min, de spiller alltid på lag og etter reglene. Er det noe galt, sier jeg bare i fra og sjefen min ordner det med en gang. Graviditeten ble tatt godt i mot selv om jeg ikke hadde jobbet der i mer enn noen uker da det kom frem. Jeg kunne sikkert hatt bedre betalt i en privat bedrift, men den økonomiske tryggheten jeg føler i kommunen vil jeg ikke bytte ut med noe. Måtte bare få det ut, ble så glad da jeg sjekka lønnslippen min istad
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Har selv vært kommunalt ansatt og er enig:) Nå er jeg i staten, og det er enda bedre:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er privat ansatt, innen barnevern. Får både sykepenger, svangerskapspenger, permisjonspenger m.m. rett inn på konto av arbeidsgiver, i tillegg til andre goder som gode forsikringer, full pensjonssparing+++ Ikke alltid de private er så vanskelige;-) Men jeg skjønner veldig godt at du setter pris på å slippe å forholde deg til NAV:-)
Vossafår Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Jobber privat, men har samme ordningen med at arb giver utbetaler sykepenger, og lønnen under permisjonen, og alle tillegg som org, pensj, ol. Nydelig løsning
Mamma_til_2 Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Ikke bestandig såååå bra og jobbe kommunalt vs privat, jeg har gjort begge deler og liker meg best privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå