Gå til innhold

For eller imot kongehuset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for Kongehuset fordi jeg synes det er flott med en familie som er født inn i rollen. Ikke en som blir valgt av folket, pga. noe de lover eller sier. Dessuten liker jeg vår Kongefamilie svært godt.

Skrevet

Jeg er for!

tenk om Siv Jensen flytter inn på slottet. Nei, nei, nei.

Desuten gjør kongehuset en flot jobb med å representere landet. OG det handler mye om føleser og nasjonal identitet.

Gjest Miryks
Skrevet

...det at de ikke kan bruke samme kjole to ganger på rad irriterer meg. Ellers kan jeg ikke påstå at jeg tenker så altfor mye på den familien.

Skrevet

For, liker det den måten de representerer landet på og så liker jeg at de er politisk nøytral.

Skrevet

For! Enig med Sylihe :)

Skrevet

Altså hvis alternativet er Siv Jensen som er nevnt over her stemmer jeg for kongefamilien. Synes det er flere gode argumenter her hvorfor og er enig i dem.

Men må også påpeke at det går an å bruke pengene litt mer fornuftig enn det vi noen ganger leser om.

Klærne deres og hyttene deres er mer verd enn rommene mennesker som er skikkelig psykisk syke får tildelt og tomme bygninger som ikke tas i bruk fordi det ikke er penger. Da føler jeg kanskje Mette Marit kunne spart inn litt på klesbudsjettet eller veskebudsjettet.

 

Leste i alle fall før rett som det var om prinsesse Martha Louise som hadde sydd litt om på kjolen og brukte den igjen på gallamiddag ol.

Skrevet

Imot. Synes at arving av maktposisjoner er avleggs, vi burde ha kommet oss videre fra det for lenge siden.

 

Ikke er kongefamilien vi har noe å skryte av heller...

Skrevet

For kongehuset, men synes ikke så mye om at Martha meldte seg ut og startet den engleskolen og alt det det. Ellers liker jeg måten de representerer landet vårt på :-)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

For.

 

Fordi de representerer Norge på en ubetalelig måte i utlandet.

Skrevet

For. Så klart. De er flotte mennesker, og jeg elsker Haakon og Mette Marit :)

 

Hvordan ville Norge vært med valgt president hvert 4. år? Jada, se på USA. Tragedie. Hva er bra med det?

 

En ting er at vi har ulike politiske partier, men de har ikke enevelde i bestemmelse(slik en president kan ha. Husk den røde knappen med atombomben bak.....), og kongen kan faktisk tre inn. Selv om kongen stort sett har en "visningsrolle". Men i grunnloven vår, så er det kongen som har siste ordet.

 

Få av de som vil bli kvitt kongehuset, tenker over alternativet.....

Skrevet
Altså hvis alternativet er Siv Jensen som er nevnt over her stemmer jeg for kongefamilien. Synes det er flere gode argumenter her hvorfor og er enig i dem. Men må også påpeke at det går an å bruke pengene litt mer fornuftig enn det vi noen ganger leser om. Klærne deres og hyttene deres er mer verd enn rommene mennesker som er skikkelig psykisk syke får tildelt og tomme bygninger som ikke tas i bruk fordi det ikke er penger. Da føler jeg kanskje Mette Marit kunne spart inn litt på klesbudsjettet eller veskebudsjettet. Leste i alle fall før rett som det var om prinsesse Martha Louise som hadde sydd litt om på kjolen og brukte den igjen på gallamiddag ol.

Jo enig i at de kan spare litt på budsjette, men det norske kongehuset er nok ikke verstingene i den kattegorien.

 

Også må vi huske på at for noen år siden fikk Mette Marit masse kjeft forde hun ikke kledde seg bra nok og gikk mye i jeans.

Skrevet
Altså hvis alternativet er Siv Jensen som er nevnt over her stemmer jeg for kongefamilien. Synes det er flere gode argumenter her hvorfor og er enig i dem. Men må også påpeke at det går an å bruke pengene litt mer fornuftig enn det vi noen ganger leser om. Klærne deres og hyttene deres er mer verd enn rommene mennesker som er skikkelig psykisk syke får tildelt og tomme bygninger som ikke tas i bruk fordi det ikke er penger. Da føler jeg kanskje Mette Marit kunne spart inn litt på klesbudsjettet eller veskebudsjettet. Leste i alle fall før rett som det var om prinsesse Martha Louise som hadde sydd litt om på kjolen og brukte den igjen på gallamiddag ol.
Jo enig i at de kan spare litt på budsjette, men det norske kongehuset er nok ikke verstingene i den kattegorien. Også må vi huske på at for noen år siden fikk Mette Marit masse kjeft forde hun ikke kledde seg bra nok og gikk mye i jeans.

 

Jeg er klar over begge deler, men synes noen ganger det går litt over styr. Men så får jo vi bare vite det som se&hør vil at vi skal vite også da. Så tar det med en klype salt. Jeg trakk bare inn ytterpunktene her da, kjenner ikke nok til kongehuset til å kunne uttale meg om nøyaktig hvor de kan spare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...