Gå til innhold

Når andre legger ut bilder av mitt barn på FB...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ex svigermor har lagt ut flere bilder på FB av mitt barn og atpåtil skrevet navnet til barnet (lang historie kort, men barnets pappan og hans familie kaller ungen noe annet enn det han egentlig heter, både for- og etternavn). Besteforeldrene bor ikke i norge og har ikke møtt barnet.

Jeg synes ikke det er greit, ikke å legge ut bilder av barnet uten å spørre først, dessuten skrive navnet til barnet på FB, atpåtil et navn som barnet ikke har noe kjennskap til at det "heter"..

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller ikke lov?

Rapporter det til Facebook med beskjed om at du som forelder ikke har godkjent dette.

Skrevet

Det har de ikke lov til, men jeg tror jeg hadde valgt å ta det med dem først. Bare sagt at du ikke er komfortabel med at de legger ut bilder av barnet, at de faktisk ikke har lov til dette uten tillatelse, og at du ønsker at de fjerner det fra FB.

Skrevet

Hvis barnets far har gitt tillatelse så tror jeg ikke det er mye du kan få gjort med det.

Gjest Mentha
Skrevet

Du kan si i fra til de at du helst ser at de ikke legger ut bilde av barnet på fb, men jeg tror det er som valkyrien sier, at hvis faren har gitt tillatelse så er det ikke ulovlig i alle fall. Da må du evt prøve å ta det via han og høre om dere kan inngå en avtale på at ingen legger ut bilder av barnet på fb eller noe slikt.

Skrevet

Faren har sikkert gitt tilatelse og jeg tviler det er særlig mye å hente på å ta det opp med han. En ting at det ligger bilde av barnet på FB, jeg synes det er værre at "alle" som ser bildene nå tror at barnet heter noe annet enn det det egentlig gjør!

Skrevet

Hvorfor i all verden kaller de barnet noe annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...