santhe Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Noen som har gode madrasser de kan anbefale? (til sprinkelseng) Jeg er rett og slett grønn på området, og aner ikke hvilken madrass vi skal kjøpe til lillegutt. Og hvor mange laken og sengesett burde vi ha?
Gjest Shanti ♥ Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Jeg er en uerfaren førstegangs, men har gått for Svane babymadrass og 3 sengesett/laken.. Tenker worst case søler babyen til senga så den må skiftes 2 ganger i.l.a. en natt, så kan jeg vaske sengetøyet neste dag om det trengs
santhe Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2012 Takk for svar Er rimelig uerfaren og førstegangs her også men tror nok det blir noe sånt her og ja
lykkeliten1 Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Huff, nå følte jeg meg som en dårlig mamma. Jeg har en vugge og fer har min lille skatt fått en enkel skumgummi-madrass i. Flere jeg kjenner mener det er bra nok for små og lette kropper. Vet ikke jeg, men hu sover godt om natten ihvertfall.
MღM Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Jeg er en uerfaren førstegangs, men har gått for Svane babymadrass og 3 sengesett/laken.. Tenker worst case søler babyen til senga så den må skiftes 2 ganger i.l.a. en natt, så kan jeg vaske sengetøyet neste dag om det trengs Hvor fant du den madrassen? var den jeg også hadde tenkt å kjøpe, men fikk beskjed om at den ikke ble produsert lenger, så da ble det en annen madrass... tror nok den er bra den jeg kjøpte, men ble litt skuffet når jeg ikke fikk den jeg egentlig ville ha...
santhe Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2012 Huff, nå følte jeg meg som en dårlig mamma. Jeg har en vugge og fer har min lille skatt fått en enkel skumgummi-madrass i. Flere jeg kjenner mener det er bra nok for små og lette kropper. Vet ikke jeg, men hu sover godt om natten ihvertfall. Jeg tror ikke du skal tenke så mye på det Hvis snuppa di sover godt om natta så ser jeg ingen problem med at du bruker den. Det er jo som du sier, småe og lette kropper Jeg ville bare høre erfaringer fra flest mulig så det blir et lettere valg for oss, det finnes jo så mange varianter
Mammatilettgull+en spire Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har kjøpt en vanlig fibermadrass og en overmadrass som heter "dry" fra barnas hus. Den "samle opp" evt. Væsker som skulle søles i senga slik at fibermadreassen holdes ren. Er bare å hive overmadrassen til vask og slipper tisselaken.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Hei! Jeg er en uerfaren førstegangs, men har gått for Svane babymadrass og 3 sengesett/laken.. Tenker worst case søler babyen til senga så den må skiftes 2 ganger i.l.a. en natt, så kan jeg vaske sengetøyet neste dag om det trengs Hvor fant du den madrassen? var den jeg også hadde tenkt å kjøpe, men fikk beskjed om at den ikke ble produsert lenger, så da ble det en annen madrass... tror nok den er bra den jeg kjøpte, men ble litt skuffet når jeg ikke fikk den jeg egentlig ville ha... Det var en presang, jeg kan høre hvor den er kjøpt! Mener det var fra Skeidar.. HI: Det aller viktigste er forresten at madrassen ikke er for myk og at den ikke er "arv", altså den må være ny.. økt krybbedødfare når man bruker arvet madrass.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Huff, nå følte jeg meg som en dårlig mamma. Jeg har en vugge og fer har min lille skatt fått en enkel skumgummi-madrass i. Flere jeg kjenner mener det er bra nok for små og lette kropper. Vet ikke jeg, men hu sover godt om natten ihvertfall. Det høres jo ikke ut som noen dårlig mamma det! Tror egentlig det er noe i at de små ikke får utnytta fjæring i fjærmadrass noe særlig.. Det aller viktigste er jo at madrassen ikke er brukt fra før eller for myk. Også er det jo forskjell på vugge som de bruker når de er små og sprinkelseng som er opptil 3 år
lykkeliten1 Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Ja det er sant det. Er nok ikke så ille alikevel. Skumgummi-madrassen myinnljøpt og den er ikke for myk. Tror det er perfekt jeg. Også billig og enkelt. Ang det at det kan bli vått i senga, er ikke det Moe problem her i huset. For de gangene det har blitt vått i senga, har hun lagt i VÅR seng... Hmmm, ikke bra. Ganske lurt gjort av hu da. Hehe...
tre håpefulle Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Huff, nå følte jeg meg som en dårlig mamma. Jeg har en vugge og fer har min lille skatt fått en enkel skumgummi-madrass i. Flere jeg kjenner mener det er bra nok for små og lette kropper. Vet ikke jeg, men hu sover godt om natten ihvertfall. Så lenge skummadrassen er ny, og ikke arvet, så er det mer en bra nok for den lille, lette kroppen!! =D Men gamle og arvede madrasser skal en ikke bruke. De kan skille ut et stoff som forskere mener kan bidra til krybbedød. (Svært skjelden) Det viser seg nemlig at det er mer krybbedød blandt barn utover i arverekken, enn førstefødte.. De tror dette har med arv av madrass og gjøre. Så her har jeg kjøpt nye madrasser til alle barna mine. =)
tre håpefulle Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Jeg har forresten kjøpt inn svanemadrass igjen. Har hatt det med de to første barna mine også, og er kjempefornøyd. Da har de madrassen kjempelenge. Koster litt i overkant av 800kr til fullpris. Mulig en kan finne på tilbud enkelte steder. Kan være lurt å sjekke ut. =) Til de to eldste har jeg tatt av yttertrekket og vasket det flere ganger. Like fint!! =D Endret 13. juli 2012 av Torill81
**venter** Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 Vil bare tipse om at springfjærmadrass til baby selges på Ikea for rett under 500kr (i fht på BarnasHus hvor den koster 1300kr...)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 13. juli 2012 #14 Skrevet 13. juli 2012 Hei! Jeg er en uerfaren førstegangs, men har gått for Svane babymadrass og 3 sengesett/laken.. Tenker worst case søler babyen til senga så den må skiftes 2 ganger i.l.a. en natt, så kan jeg vaske sengetøyet neste dag om det trengs Hvor fant du den madrassen? var den jeg også hadde tenkt å kjøpe, men fikk beskjed om at den ikke ble produsert lenger, så da ble det en annen madrass... tror nok den er bra den jeg kjøpte, men ble litt skuffet når jeg ikke fikk den jeg egentlig ville ha... Det var visst fra Skeidar, og den siste de hadde igjen, produksjonen skulle flyttes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå