Gå til innhold

Kan jeg gå ned i vekt slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 20 kg for mye og må ned.

Tenkte å spise 2 knekkebrød til frokost, lunsj, mellommåltid og til kvelds + middag i tillegg. Med skinke.

Går det ann å gå ned i vekt ved å spise slik?

Og kan jeg skeie ut en gang i uka uten at det er helt krise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå ned på dette ja, men det vil stoppe seg ganske raskt fordi det er for liten variasjon.

Skrevet
Har 20 kg for mye og må ned. Tenkte å spise 2 knekkebrød til frokost, lunsj, mellommåltid og til kvelds + middag i tillegg. Med skinke. Går det ann å gå ned i vekt ved å spise slik? Og kan jeg skeie ut en gang i uka uten at det er helt krise?

Dette blir for ensformig i lengden. Du bør prøve å få inn litt annen mat enn knekkebrød.

Gjerne grovt brød, musli, havregrøt/gryn, frukt, grønnsaker og- bær.

Jeg er i samme situasjon, har gått ned ti kilo, og skal ned 20 til.

Skrevet

Ja hvis du vil kjapt opp igjen så.. Ville spist LITT mer variert

Skrevet

Kjapt opp igjen vil jeg ikke. Hva annet kan jeg spise? Og må jeg trene i tillegg for å gå ned, eller kan jeg gå ned bare ved å spise ca. slik?

Hi

Skrevet

jeg er i samme båt som deg,HI :)

Frokst: havregryn med skummet melk

Lunch: 1 1/2 grove skriver med salat, ost,skinke og tomat

Middag: 1 porsjon

kvelds: middagsrester eller havregryn / brødskive

Innimellom evt jordbær, gulrøtter etc + MASSE vann

Skrevet

Trening og bevegelse er superviktig.. Spis lite og ofte. Fiber, frukt og grønt (feks mellom måltider), rent magert kjøtt og fisk, proteiner, fullkornsprodukter. Ville kontaktet en personlig trener el noen andre med peiling før man kaster seg inn i noe man tror er bra for å gå ned i vekt. Man må jo tenke langsiktig. Da funker knekkebrød dårlig!

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg. Blir litt for mye karbohydrater og for lite grønnsaker spør du meg.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Altså, jeg tipper at du har 20 kilo for mye for en grunn, og at du lever undernært på knekkebrød en viss periode neppe vil hjelpe så veldig på en nødvendig livsstilsendring for å holde deg på ønskelig matchvekt.

Skrevet

Jeg har fått diettplan av noen som har drevet med diettplaner og treningsprogram i 22 år. Den er ganske ensformig, men de kan endre på planen etterhvert, er oppfølging en gang i uka. Blir du lei av maten så skifter de den ut med noe annet:) Er mye veiing av mat og protein shake 3 ganger for dagen som ikke smaker så veldig godt. Jeg trodde jeg kom til å sulte ihjel for det såg ut som det var veldig lite mat, men jeg klarer faktisk ikke få i meg alt. Men nå er jeg småspist fra før..

Skrevet

Eks på mat: Omelett med feks skinke og grønnsaker, kokt egg, fullkornsknekkebrød med magert pålegg, kylling/svin/fisk/karbonadekjøttdeig med salat evt en neve ris, gnafs mye grønnsaker, noe frukt. Skyr er proteinrikt og et fint mellommåltid. Spis 5-6 små måltider, max 3 timer mellom. Det øker forbrenningen. Ta trapper isteden for heis, gå/sykle til jobben, gå turer! Styrke og kondisjonstrening er et stort pluss!

Skrevet

hei

jeg skal ned 26 kg og har mål til februar , har vært veldig mye fram og tilbake på hva jeg kan spise . har nå meldt meg inn i vektklubb.no (vg sin slanke klubb) de har tilbud nå 519 kr for et år , der regner de ut hvor mange kalorier du kan ha i løpet av en dag for å gå ned feks 1 kg i uken .

meldt meg inn for 1 uke siden og nå putter jeg ikke noe inn i munnen før jeg har sjekket det , og registrerer all mat tom smør jeg steker maten i .

du får også opp menyforslag for hele uker og alle måltider , og du ser dine kurver og mål når du vil og utvikling .

kan virkelig annbefales til alle som sliter :-)

jeg har gode resultater allerede

har også med meg en bok i vesken som jeg skriver opp alt jeg soiser når jeg er ute .

masse mat og er ikke sulten . man kan spise alt men ikke alltid :-)

lykke til :-)

Skrevet

Det du må gjøre for å gå ned er å spise mindre enn du gjør nå og du må trene mer. Hvis vekta di fortsatt er på vei oppover, så må du gjøre store endringer for å gå nedover, står vekta stille etter at du har gått opp en periode, så må det mindre endringer til for at du skal gå nedover.

Jo mer ensformig du spiser, jo større sannsynlighet for at du går tilbake til vanene du har nå når du er ferdig og da vil du med stor sannsynlighet gå opp igjen. Prøv å spis mest mulig normal mat, men sunnere og mindre enn du gjør i dag. Veldig mange som veier for mye (inkludert meg selv) spiser for store posjoner, spesielt til middag, så pass på å begrense mengden, spis ekstra grønnsaker hvis du ikke føler deg mett. Og selvfølgelig, gi deg med å spise når du er mett.

I tillegg er det lett å glemme at drikke også gir mye kalorier hvis man ikke drikker nesten bare vann. Selvfølgelig er det mye kalorier i brus, men juice gir også mange kalorier og også kaffe latte osv med mye melk i, spesielt hvis det lages av helmelk.

Jeg var veldig flink en stund her i vår selv, men var ganske raskt tilbake til å spise godteri om kveldene igjen. Jeg har funnet ut at jeg ikke bør spise noe særlig godteri i helgene i det hele tatt hvis jeg skal klare å holde meg unna i uka også, spesielt sjokolade er jeg håpløs på. Nå etter ferien skal jeg bli flinkere igjen og kutte mengde godteri dramatisk og kutte sjokolade helt en periode, i tillegg skal jeg spise mindre posjoner mat til middag og trene litt mer, da håper jeg at vekta snur og går nedover igjen.

Skrevet

Nå må folk snar begynne å skjønne det:

1. Vektnedgang handler om å innta færre kalorier enn man forbruker. Fjerner du 500 kalorier fra ditt daglige inntak, går du ned en halv kilo i uka. Fjerner du 1000, går du ned en kilo i uka.

2. Du Må ikke trene for å gå ned i vekt hvis du tilpasser kaloriinntaket etter aktivitetsnivået. Fordelen med å trene er blant annet at du ikke behøver å redusere like mye på maten.

3. Du sier ingenting om hva du skal ha på disse knekkebrødene, hvilket får meg til å mistenke at du er en av dem som knapt vet hva en kalori er eller hvordan man regner på dem. Det er faktisk stor forskjell på å ha to skiver gulost på knekkebrødet enn å ha kalkunskinke. Osv.

4. I prinsippet (med mindre du er insulinresistent, e.l) kan du gå ned på hvilken som helst type mat, bare kaloriunderskuddet er der. Det er likevel lurest å spise variert og sunt, av en rekke grunner. Velg mat som inneholder få kalorier men mye næring, da kan du spise større mengder.

5. Finn ut hvor mye du forbrenner, ditt daglige kaloribehov for å holde den vekta du har nå, og trekk så fra f.eks. 500 kal eller 1000 kal daglig. Det finnes flere kalkulatorer på nettet. Da vil du garantert gå ned i vekt, men mindre det feiler deg noe.

Skrevet

Spis litt mer variert. Jeg har gått ned etter svangerskap ved å spise sunt og kutte brødmat.

Nå har jeg begynt å trene på helsestudio, og merker det er helt noe annet. Bedre kondisjon og sterkere og strammere kropp. Bedre enn å være tynn og slapp ;)

Og unn deg litt kos innemellom, ellers er det fort du sprekker. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...