Gå til innhold

Dere med mange barn eller planer om det.. Nummer 4...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn som er 6,9 og 2 år gamle. Lurer på om en eventuell nr 4 best bør komme i samme rekka, eller om en attpåklatt er bedre? Vi har tiden på vår side mht alder på mor osv og kan godt vente noen år. På den annen side husker jeg tiden før nr 3 som veldig behagelig mht å ha store barn som ble mer selvstendige osv, og tenker at det kanskje blir tøft å begynne pån igjen.. Og hva er best for søskenflokken, og for den som evn er nummer 4..? Erfaringer?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire barn 2, 9, 12 og 15 år. Og som du ser en skikkelig attpåklatt. Veldig koselig og kjekt , og de store barna er veldig flinke med henne og hjelper til.

Men viss jeg kunne valgt ville jeg ikke hatt henne " sammen" med de andre. Hun får ikke lekekamerater i familien på samme måte som de andre tre har hatt hverandre. I tillegg følte vi at vi begynte veldig på ny.

Min anbefaling er altså : kjør på! ;)

Skrevet

Feil: VILLE hatt henne " sammen" med de andre

Skrevet

Vi var unge da vi fikk de 3 første så ventet noen år før vi nå straks får nr. 4. Er høygravid :-)))

Jeg hadde 3 tette så syns det er veldig godt at de har fått noen år på baken, i tillegg har vi klatret godt på karriere stigen så kan virkelig nyte permisjon, god økonomi osv.

Håper og tror vi gjorde lurt med å vente med nr. 4. Da det er hektisk med 3 unger. Største utfordringen er jo når de blir litt eldre. Jeg kunne hatt mange mange smårollinger, men de blir større og det blir mere jobb med oppfølging og oppdragelse.

Tror dere må sette dere ned og tenke hva dere selv ønsker.. Vil dere blir fort ferdig med småbarnstiden eller setter dere veldig pris på den...

Skrevet

Jeg har "bare" 3 barn. 5år og 2x 3år. Jeg er VELDIG glad for å ha dem så tett. sel vokste jeg opp med to søsken som var mye eldre en meg, det var som å være enebarn. Det var et stort savn og ikke ha et ordentlig søskenforhold med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...