Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 , dvs hvis man kan bruke den omtaleformen om en person som fysisk ikke er i kontakt med en. Har en person som er sykelig opptatt av meg og mine barn. Denne personen oppsøker mine venner og familie og later som om h*n bare vil mitt vårt beste og prøver å få info om oss, som den videre misbruker. Når denne personen ikke får den infoen den ønsker, så lager h*n usanne rykter som er blitt slengt ut på fester, og jeg får i ettertid stort sett alltid høre hva h*n har sagt. Lurer seriøst på å anmelde denne personen, men tror dere at jeg har noen sak, vil politiet gjøre noe i det hele tatt?
Toocute Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Du snakker med denne personen, ellers så lar du være å bry deg. Du kan selvfølgelig anmelde personen, men om politiet gjør noe der du bor er en annen.sak. Mest sannsynlig ikke. Folk som kjenner deg vet vell hvordan du er, så de kan vell fint igjennomskue denne personen.å forsvare deg?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Du snakker med denne personen, ellers så lar du være å bry deg. Du kan selvfølgelig anmelde personen, men om politiet gjør noe der du bor er en annen.sak. Mest sannsynlig ikke. Folk som kjenner deg vet vell hvordan du er, så de kan vell fint igjennomskue denne personen.å forsvare deg? De som kjenner meg og som er mine venner har gått i forsvar, så det mangler ikke på det. Jeg er fristet til å sende en melding til denne personen (via facebook) det går jo an selv om vi ikke er venner på fb og true med anmeldelse, men vet ikke hvor nyttig det er. å snakke denne personen til rette , har ikke gitt noe positivt resultat. Denne personen er sykelig opptatt av oss og det virker ikkje som om h*n vil høre på noe som er fornuftig, hverken fra meg eller vennene mine:( Har blitt plaget i over 30 år, så begynner å bli sliten..
Toocute Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Du snakker med denne personen, ellers så lar du være å bry deg. Du kan selvfølgelig anmelde personen, men om politiet gjør noe der du bor er en annen.sak. Mest sannsynlig ikke. Folk som kjenner deg vet vell hvordan du er, så de kan vell fint igjennomskue denne personen.å forsvare deg? De som kjenner meg og som er mine venner har gått i forsvar, så det mangler ikke på det. Jeg er fristet til å sende en melding til denne personen (via facebook) det går jo an selv om vi ikke er venner på fb og true med anmeldelse, men vet ikke hvor nyttig det er. å snakke denne personen til rette , har ikke gitt noe positivt resultat. Denne personen er sykelig opptatt av oss og det virker ikkje som om h*n vil høre på noe som er fornuftig, hverken fra meg eller vennene mine:( Har blitt plaget i over 30 år, så begynner å bli sliten.. Off må være slitsom :/ Jeg tror jeg hadde blitt så barnslig at jeg hadde klikka helt på denne personen, facebook. Eller synket så lavt å slengt ett rykte om denne personen også (bare sannheten) om.hvor besatt den må være av familien min, at den sikkert er så forelsket inners inne at den ikke klarer å la være. Hadde hånt skikkelig, men dette er bare vist politiet ikke kan gjøre så mye. Ja snakk med politiet, så kan du jo se hva de kan gjøre med dette. Dette er jo krenkelser :s sjikane på ett vis også.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Du snakker med denne personen, ellers så lar du være å bry deg. Du kan selvfølgelig anmelde personen, men om politiet gjør noe der du bor er en annen.sak. Mest sannsynlig ikke. Folk som kjenner deg vet vell hvordan du er, så de kan vell fint igjennomskue denne personen.å forsvare deg? De som kjenner meg og som er mine venner har gått i forsvar, så det mangler ikke på det. Jeg er fristet til å sende en melding til denne personen (via facebook) det går jo an selv om vi ikke er venner på fb og true med anmeldelse, men vet ikke hvor nyttig det er. å snakke denne personen til rette , har ikke gitt noe positivt resultat. Denne personen er sykelig opptatt av oss og det virker ikkje som om h*n vil høre på noe som er fornuftig, hverken fra meg eller vennene mine:( Har blitt plaget i over 30 år, så begynner å bli sliten.. Off må være slitsom :/ Jeg tror jeg hadde blitt så barnslig at jeg hadde klikka helt på denne personen, facebook. Eller synket så lavt å slengt ett rykte om denne personen også (bare sannheten) om.hvor besatt den må være av familien min, at den sikkert er så forelsket inners inne at den ikke klarer å la være. Hadde hånt skikkelig, men dette er bare vist politiet ikke kan gjøre så mye. Ja snakk med politiet, så kan du jo se hva de kan gjøre med dette. Dette er jo krenkelser :s sjikane på ett vis også. Ja, er ganske forbannet. Er ikke en mann , men en dame. Har holdt ut i alle disse årene, men når hun nå starter med usannheter om barna i tillegg, da mener jeg har hun gått for langt. Nattesøvnen begynner å bli ett problem har fått tankekjør pga denne gale kjerringen. Lurte på om jeg skulle publisere det på facebook, at hun er en stalker, og selvfølgelig bare si sannheten. Er også fristende å anmelde henne, men det er jo rimelig bortkastet hvis politiet likevel ikke gjør noe med saken. Har mange vitner, så det skal ikke stå på det..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Når det har pågått så lenge ville jeg tatt en tur til politiet å snakket med de om hva de mener er best å gjøre. Kan jo være greit å ha det på papiret det om ting skulle bli verre, hun sender usanne ting om deg til bv eller går over til å bli truende. Det må jo være noe psykisk galt med damen om hun i år etter år holder på slik. At noen gjør det i en periode hvor de føler at du har gjort de noe galt for eksempel kan en til en grad klare å forstå, (selv om det også er veldig hinsides for meg og viser at man er ustabil) Men i så mange år uten at hun har snudd fokus det er jo egentlig litt skummelt. Og jeg skjønner det blir veldig slitsomt
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Du bør uansett anmelde, for å få dette på papiret, i tilfelle det eskalerer eller går veldig ut over ungene dine. Selv om politiet nødvendigvis ikke gjør så mye, så vil personen få beskjed om at hun er anmeldt for sjikane/forfølgelse, og kanskje det er det som skal til for å skremme henne litt. Dessuten er det greit å ha i bakhånd om noe skjer, og om du evt skulle behøve besøks/kontaktforbud. Jeg ville ikke tatt noe av dette offentlig på facebook, da er det fort du som virker spesiell og lite troverdig.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Tror jeg vurderer politiet, ja, kanskje det tryggeste på sikt.. å snakke til henne har jo ikke fungert,så det må vel hardere skyts til:) Takk for svar HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå